Rimelige sengetider for en 11 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er rimelige sengetider når man er 11 år gammel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

14.770 visninger
38 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Polkaprik

Ja herhjemme er der store store diskutioner om hvad der er rimeig sengetid. 

Jeg er chokeret over at når vores dreng (min bonusdreng) sover ude hos nogle bestemte kammerater får de lov til at sidde og spille computer til kl 6 om morgenen!

Hele hans weekend er ødelagt fordi han er så træt og han får heller ikke lavet sine lektier da han skvatter i søvn. 

Herhjemme hedder det kl 21.00 i hverdagen og senest midnat i weekenden.

Han er ikke god til at komme ud af fjererne om morgenen og slet ikke i hverdagen.

Men han er dyyyybt utilfreds og er af den mening at alle andre jævnaldrene må være senere oppe end han må.

Derfor synes jeg det kunne være sjovt at se hvad i mener. Ikke at det vil ændre så meget da alle børn er forskellige og vi har sat vores tider efter hvad vi kan se han fungere bedst med.

den mest uretfærdige bonusmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Polkaprik

Hmm den har så ikke taget alle mine svar muligheder med

Kom gerne med nogle tider til weekenden

Anmeld

16. marts 2012

Zeus

Polkaprik skriver:

Ja herhjemme er der store store diskutioner om hvad der er rimeig sengetid. 

Jeg er chokeret over at når vores dreng (min bonusdreng) sover ude hos nogle bestemte kammerater får de lov til at sidde og spille computer til kl 6 om morgenen!

Hele hans weekend er ødelagt fordi han er så træt og han får heller ikke lavet sine lektier da han skvatter i søvn. 

Herhjemme hedder det kl 21.00 i hverdagen og senest midnat i weekenden.

Han er ikke god til at komme ud af fjererne om morgenen og slet ikke i hverdagen.

Men han er dyyyybt utilfreds og er af den mening at alle andre jævnaldrene må være senere oppe end han må.

Derfor synes jeg det kunne være sjovt at se hvad i mener. Ikke at det vil ændre så meget da alle børn er forskellige og vi har sat vores tider efter hvad vi kan se han fungere bedst med.

den mest uretfærdige bonusmor

Jeg ville blive ret sur, hvis der var nogen lod mit 11-årige barn være oppe hele natten

Anmeld

16. marts 2012

kiwiol

Min kommer i seng ca. kl. 20.30 i hverdagen.. de er 10 og 11 år.

I weekenden får de ind i mellem lov til at være oppe til kl. 22.. men som oftes skal de i seng mellem kl. 21 og 21.30.. Simpelthen for ikke at få rykket deres rytme for meget.

For hvis de er oppe til kl 23+ så sover de også længe næste dag, og er så igen trætte senere næste aften.. og sover længere.. og når det så er søndag kan de ikke falde i søvn om aftenen, og det resultere i at de er helt umulige at få vågnet mandag morgen.

Anmeld

16. marts 2012

Polkaprik

Zeus skriver:

Jeg ville blive ret sur, hvis der var nogen lod mit 11-årige barn være oppe hele natten

Det blev vi også! Men der er lige en 3 drenge fra klassen som ingen grænser eller regler har derhjemme og laver så meget lort. Det er desværre dem der er super spændende at hænge ud med (hjemme hos dem) for der må man jo alt

Så vi er bare de værste i hele verden fordi vi nu har sagt, at hvis han skal lege med dem så bliver det hjemme hos os så vi kan holde øje med hvad de laver. Men det gider de sjovt nok ikke og vores knægt er stiktosset for så kan han ikke komme til at lave alle de ting han ikke må herhjemme som han lige har sagt! Øhhh jamen giv mig da lige en god grund til at ændre mening

Anmeld

16. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu er min den ældste kun 2,5 år, men jeg vil mene at kl 21 i hverdagene og ikke senere end midnat i weekenden er fair sengetider. Jeg tror også, det var dem, jeg i sin tid havde. Jeg kan godt forstå, du ikke lader din søn komme over til dem, der ingen regler har, da det jo ødelægger alt for meget for børnene at være oppe hele natten.

Anmeld

16. marts 2012

Fanny Holbech

Jeg har en dreng på 12 år.

Herhjemme er der sengetid (= ligge i sengen) kl 21 , når det er skoledag dagen efter.

Computeren skal  være slukket senest 20.30, så er der lige tid til at få pakket taske, børstet tænder og hvad der nu ellers lige skal ordnes inden kl. 21.00

Fredag og lørdag er der sengetid senest kl 24.00 medmindre at vi skal noget dagen efter, så vi skal tidligt op for så er sengetiden tidligere.

Anmeld

16. marts 2012

Lullaby

Kl 8 i hverdagene. Og måske 10 i weekenderne

Anmeld

16. marts 2012

Isabella_mor

Lullaby skriver:

Kl 8 i hverdagene. Og måske 10 i weekenderne

syntes 8 er tidligt. men det er jo også individuelt... 

børn er forskellige

Anmeld

16. marts 2012

Lullaby

isabellamor skriver:

syntes 8 er tidligt. men det er jo også individuelt... 

børn er forskellige

Det kommer meget an på barnet. Ifølge sundhedsplejersken er det passende sengetid når man putter dem et vist tidspunkt og de selv vågner om morgenen. Izabella bliver puttet kl 19.30 og vågner IKKE selv så sundshedsplejersen sagde at vi i hvert fald ikke måtte putte senere men mere tidligere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.