Syntes i det er okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

Masig

Guldimaven skriver:

Tænker bare at et nyt hjem ville være endnu mere synd.. Da hun ikke ville trives!

Tænker bare at det jo er et barn man netop har med at gøre og derfor burde man måske sætte det i første række.. Ville jo være SÅ ulækkert at hun lå i hans lift, og havde kastet musse pels op.. Og syntes ikke rigtig jeg kan lukke liften inde i et rum for sig, da jeg ønsker at have min søn i hele huset.. 

Har i prøvet med et nyt hjem? Hvis hun kom til en anden gård ville det nok ikke være så slemt jo...

Kan godt se det, men da du fik katten vidste du jo nok godt at du skulle have børn en dag... Og at du ville have katten samtidig med....

Mht liften, så kan du da sagtens have din søn i hele huset, men så bare lukke katten et andet sted hen end lige der hvor drengen ligger... Kan ikke se dét er et problem, hvis det er indenfor er det da nemt nok, det er værre hvis barnevognen står udenfor i haven og katten er ude...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Guldimaven

Masig skriver:

Har i prøvet med et nyt hjem? Hvis hun kom til en anden gård ville det nok ikke være så slemt jo...

Kan godt se det, men da du fik katten vidste du jo nok godt at du skulle have børn en dag... Og at du ville have katten samtidig med....

Mht liften, så kan du da sagtens have din søn i hele huset, men så bare lukke katten et andet sted hen end lige der hvor drengen ligger... Kan ikke se dét er et problem, hvis det er indenfor er det da nemt nok, det er værre hvis barnevognen står udenfor i haven og katten er ude...

Nej vi har ikke prøvet med et nyt hjem, men tror at hvis hun skal til et nyt hjem skal hun lukkes inde og ikke komme ud.. Da hun ellers bare vil finde vejen hjem igen, katte er meget vante dyr og kan ikke ret let flyttes, så skal de være inde katte. 

Anmeld

15. marts 2012

Filuca

Toffi skriver:

Prøv at læs dit indlæg igennem. Forestil dig at det var en anden der har skrevet det, hvad ville du svare denne person?

Jeg mener ikke det er okay at aflive på sådan et grundlag. På ingen måde faktisk. Du vil aflive katten fordi den er blevet for besværligt, når nu der kommer en lille. Det bliver bare aldrig okay i min verden.

Jeg er sikker på, at hvis du virkelig vil, så kan du godt finde en løsning så du både kan have kat og barn, uden du behøver bekymre dig om katten lægger sig ved barnet og katten stadig kan have et fint liv

Er helt enig

Mit hjerte græder ved tanken om, at man vil aflive en rask kat, der har mange gode år endnu, bare fordi man synes den er blevet "klam" og "besværlig"!

Anmeld

15. marts 2012

Laulund87

Guldimaven skriver:

Jamen det skal da klart afprøves..  Hun er jo alligevel ude det meste af tiden.. 

Og tak for det. 

Det synes jeg bestemt ikke i skal gøre! Det er da endnu mere synd at smide katten ud når den er vant til at måtte komme ind. Så kan den sidde der udenfor døren og ikke forstå hvorfor den ikke må komme ind. Bliver da helt trist

Anmeld

15. marts 2012

Savannah

Nej, synes egentlig ikke det er ok at aflive hende, men kan meget godt forstå dine bekymringer! Er der mulighed for at hun kan blive 100% udekat, så hun har mad og soveplads udenfor? Hun er jo van til at være ude, så tænker at hun sagtens kan klare det. Hvis ikke I har et sted der er lunt om vinteren så kan hun vel sove i bryggerset eller ligende? Så kan hun få et dejligt langt liv og I har en kattefri barnevogn

Mvh Caroline.

Anmeld

15. marts 2012

Masig

Guldimaven skriver:

Nej vi har ikke prøvet med et nyt hjem, men tror at hvis hun skal til et nyt hjem skal hun lukkes inde og ikke komme ud.. Da hun ellers bare vil finde vejen hjem igen, katte er meget vante dyr og kan ikke ret let flyttes, så skal de være inde katte. 

Ja det ved jeg, har haft kat hele mit liv, men har også selv nu en kat jeg fik da hun var knap 2 år og hun kunne godt flyttes.. ja det kræver jo at de lige holdes inde lidt tid så de vænner sig til det er der de får mad og sådan, men det kan sagtens lade sig gøre med lidt god vilje

Ville da i hvert fald klart foretrække det fremfor en aflivning hvis I virkelig ikke selv kan beholde hende... Men umiddelbart når hun er så meget udekat som hun er, synes jeg ærlig talt ikke det er så stort et problem...

Anmeld

15. marts 2012

*Toffee*

Guldimaven skriver:

Det er nu ikke fordi det er for besværligt.. Men mere fordi jeg tænker at jeg helst ikke vil have alle de bakterier i nærheden af et lille nyfødt barn, og den chance er der jo hvis hun skal være her, samtidig med ham.. 

Der er bakterier alle steder, særligt når i bor på landet.

Min påstand er stadig at hvis du virkelig ville, så kunne du godt finde en løsning der tilgodeser alle. Spørgsmålet er om du i virkeligheden er interresseret i det eller om du egentligt har taget beslutningen om at tage katten af dage fordi den er "klam".

Uanset hvad så spurgte du til vores holdning og mit svar er stadig, nej det kunne jeg ikke drømme om. At tage livet af en rask kat, bare fordi den er en kat, det mener jeg på ingen måde er ansvarligt.

Jeg kan desværre ikke bakke dig op i din idé og håber da at du vil se om der måske ikke er en løsning, så katten og baby ikke kommer til at være i samme rum. Uanset hvad er det jo din beslutning.

Anmeld

15. marts 2012

*Toffee*

Filuca skriver:

Er helt enig

Mit hjerte græder ved tanken om, at man vil aflive en rask kat, der har mange gode år endnu, bare fordi man synes den er blevet "klam" og "besværlig"!

Ja det gør mit også. Og jeg synes bare der har været forholdsvis mange af den slags indlæg herinde på det sidste, både med katte og hunde. Jeg forstår det sgu ikke.

Anmeld

16. marts 2012

LeneKE

Jeg forstår godt "hvor du kommer fra", men må så også indrømme at jeg bliver helt harm ved tanken om at aflive et sundt og raskt dyr, bare fordi man synes den er klam...

Vi har også kat og vi tog os bare nogle forholdsregler da vi fik vores søn - jeg har fx altid insektnet over barnevognen når han sover i den, så jeg er sikker på at katten ikke lægger sig op til ham, og så står barnevognen, så katten ikke kan komme til den når vores søn ikke sover i den.

Og så har vi gjort det at vi lærer katten at det er forbudt at ligge på legetæppet, i sengen osv.

Husk nu at det er et levende dyr og ikke bare en ting man kan smide på genbrug når man ikke gider have den mere

Anmeld

16. marts 2012

come2

Guldimaven skriver:

Vi står i en lidt træls situation, syntes jeg selv.. 

Vi har anskaffet os en kat, for mange år siden.. Hun er 10 år gammel! 

Vi bor på landet, så hun er en ude kat.. Det vil sige, hun spiser mus dagligt, da hun er en hun kat og de skal jage til deres unger.. 

Når katte spiser mus, resulterer det i at de får orm ret ofte.. Det vil sige, at vi kan behandle hende konstant for det! Og måden man opdager det på, er at hun enten har kastet dem op eller de hinger ud af numsen på hende.. 

Hun kaster tit op, og hvis ikke det er orm er det gammel musse pæls eller andet snask og det er i sofa på spisebords stole o.s.v.. 

Når vi bor i nærheden af skov, så slæber hun rigtig mange flåter med ind når det er sæson for dem.. Det vil sige hun skal tjekkes hver gang, hun bliver lukket ind og alligevel kan det godt ske vi overser en.. 

Hun ved godt, hun ikke må gå på køkkenbordet men gør det lige så snart vi kigger væk! Hvilket jeg syntes er SÅ klamt!

Flere gange har jeg også taget hende i at ligge ovenpå barnevognen, og har derfor stilt den ind i et lukket rum.. 

Nu er det sådan at vi venter vores lille dreng til maj, og jeg har allerede skræk billeder oppe i mit hoved omkring at hun ligger sig op til ham.. Og har en flåt på sig eller ja PUHA! 

Jeg har altid sagt, at hvis man har anskaffet sig et dyr så skal man ikke aflive det med mindre det fejler noget alvorligt!

Hun fejler ikke noget alvorligt, men jeg overvejer meget kraftigt at aflive hende alligevel.. Da jeg syntes det er SÅ klamt generalt, alle de ting hun gør, men at nu hvor vi skal have baby når det min grænse.. 

Så syntes i det ville være okay at aflive hende? 

Det skal lige siges, det er IKKE muligt at flytte hende.. Det ville være alt for synd!

Bliver sku egentlig lidt harm over at læse dette indlæg.

Tag for pokker dit ansvar og stil barnevognen et andet sted!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.