Syntes i det er okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

L&V

Guldimaven skriver:

Vi står i en lidt træls situation, syntes jeg selv.. 

Vi har anskaffet os en kat, for mange år siden.. Hun er 10 år gammel! 

Vi bor på landet, så hun er en ude kat.. Det vil sige, hun spiser mus dagligt, da hun er en hun kat og de skal jage til deres unger.. 

Når katte spiser mus, resulterer det i at de får orm ret ofte.. Det vil sige, at vi kan behandle hende konstant for det! Og måden man opdager det på, er at hun enten har kastet dem op eller de hinger ud af numsen på hende.. 

Hun kaster tit op, og hvis ikke det er orm er det gammel musse pæls eller andet snask og det er i sofa på spisebords stole o.s.v.. 

Når vi bor i nærheden af skov, så slæber hun rigtig mange flåter med ind når det er sæson for dem.. Det vil sige hun skal tjekkes hver gang, hun bliver lukket ind og alligevel kan det godt ske vi overser en.. 

Hun ved godt, hun ikke må gå på køkkenbordet men gør det lige så snart vi kigger væk! Hvilket jeg syntes er SÅ klamt!

Flere gange har jeg også taget hende i at ligge ovenpå barnevognen, og har derfor stilt den ind i et lukket rum.. 

Nu er det sådan at vi venter vores lille dreng til maj, og jeg har allerede skræk billeder oppe i mit hoved omkring at hun ligger sig op til ham.. Og har en flåt på sig eller ja PUHA! 

Jeg har altid sagt, at hvis man har anskaffet sig et dyr så skal man ikke aflive det med mindre det fejler noget alvorligt!

Hun fejler ikke noget alvorligt, men jeg overvejer meget kraftigt at aflive hende alligevel.. Da jeg syntes det er SÅ klamt generalt, alle de ting hun gør, men at nu hvor vi skal have baby når det min grænse.. 

Så syntes i det ville være okay at aflive hende? 

Det skal lige siges, det er IKKE muligt at flytte hende.. Det ville være alt for synd!

Hvad med at gøre det til en udekat og hvis det ikke dur så kan du få den aflivt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Guldimaven

Bondefruen skriver:

Vi bor også på en stor nedlagt ejendom, hvor vores hunkat er en genial mussefanger - men hun er UDEkat og kommer aldrig ind, barnevognene og klapvognene o.s.v. til drengene, står ude i en af længerne, hvor der er lukket indtil, der render også et par vildkatte rundt herude, og de kommer heller aldrig derind til vognene.

Så var det ikke en idé bare at gøre hende til udekat???

Det en rigtig god ide.. men tror du det kan lade sig gøre, når hun er vant til at komme ind?

Anmeld

15. marts 2012

Guldimaven

densmukkeline skriver:

forstår dig 100%

jeg gjorde det samme da jeg ventede mig! forstår dig Godt

Tak, det er jeg glad for.. Syntes ikke sådanne bakterier hører til i nærheden af en baby. 

Anmeld

15. marts 2012

Guldimaven

Månsson skriver:

Hvad med at gøre det til en udekat og hvis det ikke dur så kan du få den aflivt

Det er klart en mulighed. 

Anmeld

15. marts 2012

Hvem?

Guldimaven skriver:

Det en rigtig god ide.. men tror du det kan lade sig gøre, når hun er vant til at komme ind?

Det tror jeg bestemt, vores var også halv indekat før, men blev "smidt" ud, da vi flyttede herned, hvor vi har masser af udeplads, vi lavede ude i fyrrummet (hvor der er en dejlig lun varme), et lille hjørne med en stor pude, mad og vandskål og det blir brugt flittigt

Det ville jeg absolut hvert fald prøve som 1. forsøg - bare husk hende, når du går ud, så hun ik blir helt glemt.

Rigtig mange gange held og lykke

Anmeld

15. marts 2012

densmukkeline

Guldimaven skriver:

Tak, det er jeg glad for.. Syntes ikke sådanne bakterier hører til i nærheden af en baby. 

overhoved ikk!!  følg dit hjerte! jeg gjorde det udelukkende for barnets skyld af denne årsag! jeg var ikke i tvivl og fik katten aflivet! 7

jeg er kun i dag glad for valget, da jeg ikke ville risikere noget... og ikke mindst når de har orm kan de små orm falde af og ligge på møblerne og tænk på det lille pus

Anmeld

15. marts 2012

Guldimaven

Bondefruen skriver:

Det tror jeg bestemt, vores var også halv indekat før, men blev "smidt" ud, da vi flyttede herned, hvor vi har masser af udeplads, vi lavede ude i fyrrummet (hvor der er en dejlig lun varme), et lille hjørne med en stor pude, mad og vandskål og det blir brugt flittigt

Det ville jeg absolut hvert fald prøve som 1. forsøg - bare husk hende, når du går ud, så hun ik blir helt glemt.

Rigtig mange gange held og lykke

Jamen det skal da klart afprøves..  Hun er jo alligevel ude det meste af tiden.. 

Og tak for det. 

Anmeld

15. marts 2012

Guldimaven

densmukkeline skriver:

overhoved ikk!!  følg dit hjerte! jeg gjorde det udelukkende for barnets skyld af denne årsag! jeg var ikke i tvivl og fik katten aflivet! 7

jeg er kun i dag glad for valget, da jeg ikke ville risikere noget... og ikke mindst når de har orm kan de små orm falde af og ligge på møblerne og tænk på det lille pus

Ja, det rigtig!

Anmeld

15. marts 2012

Hvem?

Guldimaven skriver:

Jamen det skal da klart afprøves..  Hun er jo alligevel ude det meste af tiden.. 

Og tak for det. 

Det var vores nemli også, og har aldrig stået ved døren og ville ind, sommetider lægger hun sammen med den store hest ovre i hesteboksen - så tror hun hygger

Anmeld

15. marts 2012

L86

Jeg synes personligt ikke det ville være okay at aflive hende af de grunde du nævner.

Jeg vil gerne vide om der er en grund til at det ville være alt for synd at flytte hende? Hvis man nu fandt et andet sted, hvor hun også kunne være udekat.

Mht. flåter kan man jo forebygge.

"Katte kan behandles forebyggende mod flåter med Frontline® Vet. Katte TÅLER IKKE Ex-spot® eller Bayvantic®." fundet her http://www.netdyredoktor.dk/sw15622.asp

Jeg har ikke kunne finde noget om det nogen steder, men jeg har aldrig hørt om flåter der "springer" fra et dyr til menneske. Vihar hjemme ved mine forældre i min barndom haft både kat, hund og får, og jeg har haft en tæge én gang i min liv

Vi har kun selv en indekat, så står ikke selv med hverken flåt eller ormeproblemet. Men jeg ved at mine forældre, som har en udekat, tit har ekstra ormepiller til at ligge, så det bare er at give katten den, når man opdager de har orm. Så er man fri for at skulle kontakte dyrlægen hvergang.

Hvis det er så stort et problem for dig, de ting katten gør indenfor (vores indekat kaster også relativt tit op, det er dog kun alm. hårboller, så jeg kan godt forstå du synes det er træls med muse-rester ), ville det så ikke være en mulighed at katten blev 100% udekat? Hvis i er meget ude i hverdagen, vil den ihvertfald ikke mangle kontakt, og man kunne måske evt. anskaffe en kat mere, så den ikke var alene. Men der ved jeg så ikke om katten er enig med mig i, at det ville være en god ide, eller om det kun er mig, som menneske, der ville synes det var rart for katten at få en legekammerat, når den nu ikke længere kan være inde ved jer.

Jeg synes at der er mange andre løsninger end en aflivning.

Ps. Jeg vil lige tilføje, at jeg startede på mit svar, da der endnu ikke var kommet nogen andre svar på dit indlæg, så undskylder på forhånd, hvis jeg spørger eller forslår samme ting som er skrevet i andre indlæg. Men nu har jeg brugt så lang tid på mit svar at jeg ikke vil rette i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.