musse1 skriver:
ja det kan de godt, vi sidder og snakker om forskellige ting og hygger rigtig meget over maden, snakker om hvordan dagen har gået osv. vil sige til hverdag sidder børnene da også 3 kvarters tid og sidder og hygger over maden..
kunne aldrig at finde på at sige, de ikke fik noget mad, men som sagt når det er taget ud af bordet er der ikke mere.
ja tror ikke på man kommer nogle vejene med at true sine børn, så det kunne jeg aldrig finde på. et måltid skal være hyggeligt.
børnene elsker da også bare og sidde og snakke og synge sammen..
forstår jo ikke dem der skynder sig at spise, og så er det. tænker hvor er hyggen så
vi sidder også og snakker men har ingen forventning om at de skal blive der, men som oftes gør de.. vi sidder fra ca 18-1830..
men din måde at beskrive det på lød som kæft trit og i skal bare makeret.. tror jeg frejltolkede ordet skabe sig..
men jeg kender så også mine børn så godt at jeg ved den store var gået i spise strejke ved jeres måde at spise på i ren prestations angst.. også fravalgt aftensmaden.. og det mener jeg ikke han kan være tjent med..
men hans tolkning af skeldud og straf er også meget anderledes end lille søsteren.. at jeg fjernede hans talerken midlertidigt.. som du gør ville han tolke som skeld ud og bryde grædne sammen.. også røg den hyggelige aftensmad.. de næste 3-4 aftner ville han skrige råbe og græde når vi bad ham sidde sig til bordet og næste og spise noget..forde han ikke ville kunne gøre det rigtigt.. selvom han realt kan spise med kniv og gaffel.. han stejler bare ved kravet om det.. hvis kravet er efterfulgt af en konsekvens.. der hendder gå sulten i seng.
Anmeld