spisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

musse1

Yurie skriver:

super...

Det lyder rigtigt godt, jeg sidder bare lige og ser om jeg kan få nogle ekstra fif til spisningen og sådan noget.

ja men kan da fornemme, at jeg er ene her inde om, at ha den mening at man skal sidde stille og roligt og hygge over maden og gør det på den måde men det for mig nu ikke til at ændre mening for jeg vil også gerne kunne tage børnene med til fester og ud at spise på resturanger hvor man ikke bare skal løbe rundt og sluge maden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

raca

musse1 skriver:

ja det kan de godt, vi sidder og snakker om forskellige ting og hygger rigtig meget over maden, snakker om hvordan dagen har gået osv.  vil sige til hverdag sidder børnene da også 3 kvarters tid og sidder og hygger over maden..

kunne aldrig at finde på at sige, de ikke fik noget mad, men som sagt når det er taget ud af bordet er der ikke mere.

ja tror ikke på man kommer nogle vejene med at true sine børn, så det kunne jeg aldrig finde på. et måltid skal være hyggeligt. 

børnene elsker da også bare og sidde og snakke og synge sammen.. 

forstår jo ikke dem der skynder sig at spise, og så er det. tænker hvor er hyggen så 

vi sidder også og snakker men har ingen forventning om at de skal blive der, men som oftes gør de.. vi sidder fra ca 18-1830..

men din måde at beskrive det på lød som kæft trit og i skal bare makeret.. tror jeg frejltolkede ordet skabe sig..

men jeg kender så også mine børn så godt at jeg ved den store var gået i spise strejke ved jeres måde at spise på i ren prestations angst.. også fravalgt aftensmaden.. og det mener jeg ikke han kan være tjent med..

men hans tolkning af skeldud og straf er også meget anderledes end lille søsteren.. at jeg fjernede hans talerken midlertidigt.. som du gør ville han tolke som skeld ud og bryde grædne sammen.. også røg den hyggelige aftensmad.. de næste 3-4 aftner ville han skrige råbe og græde når vi bad ham sidde sig til bordet og næste og spise noget..forde han ikke ville kunne gøre det rigtigt.. selvom han realt kan spise med kniv og gaffel.. han stejler bare ved kravet om det.. hvis kravet er efterfulgt af en konsekvens.. der hendder gå sulten i seng.

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

musse1 skriver:

ja men kan da fornemme, at jeg er ene her inde om, at ha den mening at man skal sidde stille og roligt og hygge over maden og gør det på den måde men det for mig nu ikke til at ændre mening for jeg vil også gerne kunne tage børnene med til fester og ud at spise på resturanger hvor man ikke bare skal løbe rundt og sluge maden 

jeg synes også det er hyggeligt at sidde og hygge over aftensmaden. snakke lidt. stille og roligt, og slappe af. 
Ja, for det er ret at man kan være ude og ha en god aften/dag. 

Nej, man skal ikke true dem og tage tallerknen væk fra dem i 5sek og sige, skal du ha resten? er ikke en trussel. Hvis barnet siger nej, er det jo ikke mere sulten. 
Ingen børn kommer til gå sulten i seng. Vi er jo ikk monstre.  

Anmeld

15. marts 2012

Ditte-3

Yurie skriver:

den regel har jeg ikke hørt om før, men så ved de også hvad de må spise med fingerne og hvad de ikke må, og de retter sig efter det, så det er jo godt nok. 

er selv opvoksed med det så det jo næsten klart man gir det vider

Anmeld

15. marts 2012

raca

Ditte-3 skriver:

jeg er opvokset med

de samme regler... visse steder i familien og fandt det så ubehageligt og være barn der... at jeg bevist har fravalgt det..

men jo man kan sælge budskabet på forskellige måder.. og min søn spiser faktisk pænt uden vi har rettet ham til det, han gør det forde vi gør det.. og han sidder ved bordet i ca 30min.. men af egen fri vilje.. ikke forde vi har tvungen ham..

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

Ditte-3 skriver:

det er rigtigt.. og det virker.

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

raca skriver:

jeg er opvokset med

de samme regler... visse steder i familien og fandt det så ubehageligt og være barn der... at jeg bevist har fravalgt det..

men jo man kan sælge budskabet på forskellige måder.. og min søn spiser faktisk pænt uden vi har rettet ham til det, han gør det forde vi gør det.. og han sidder ved bordet i ca 30min.. men af egen fri vilje.. ikke forde vi har tvungen ham..

der er jo heller ikke der har sagt noget om at tvinge børnene til at spise pænt eller sidde stille. 

det var en debat om du lader dine børn løbe rundt og lege?

Og spise med fingerne?

Eller om de spiser med kniv og gaffel og sidder pænt..

Intet om tvang, sult eller trusler? 

Anmeld

15. marts 2012

FruStolpe

Yurie skriver:

jeg sad i går aftes og tænkte på..
Lader I jeres 6årig spise med fingrene(altså ting der ikke skal spise med fingerne?)
Forlanger I at de skal sidde stille?

Når man er 6 år så spiser man med kniv og gaffel på lige fd med de voksne.

Man sidder ved bordet til man siger tak for mad og så må man rejse sig og stille sin tallerken ud på bordet.

Vi forventer på ingen måde at børnene sidder stille og venter på vi andre er færdige. -hvorfor skulle de det???

Anmeld

15. marts 2012

Ciss

vi har den rel at det der kan flyve og svemme må man spise med fingerne ellers er det kniv og gaffel det så ik altid de vil bruge finger for puha de bliver jo fetted lol.

de skal side pæn ved boret der hjemme skal man side ved boret til man har spist op men når vi er i byen sider man ved boret til der bliver sagt velbekommen

Jeg må bare spørge: Betyder det, at al fiskemad spises med fingrene? Det meste mad, jeg kender til, som er lavet af fisk, ville være noget svineri at spise med fingrene..... Den eneste undtagelse er vel fiskepinde (men der er nu heller ikke så meget fisk i )

Bare nysgerrig...

Vi fik kun at vide, at kunne det flyve, kunne det gnaves med fingrene....

Anmeld

15. marts 2012

Ditte-3

raca skriver:

jeg er opvokset med

syntes heller ik jeg tvinger mine til noget og de veljer da selv om de bruger fingerne til det eller gaffel men de er bare kun de ting man må bruge finger til hjemme ved os. min dreng bruger ik finger for han kan ik lig at få beskitte finger og det op til ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.