spisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

TNBC

musse1 skriver:

her skal de spise med kniv og gaffel med mindre det er pizza, pomfritter, burger, rugbrødsmadder er lidt hvad de har lyst til. så her er det lidt forskelligt men vil sige til ikke finger mad ja så bestik

når vi kun er os selv, så ja så sidder man ved bordet, ind til alle er færdige, med mindre vi har siddet der over 1 time, så er det okay at gå, når vi har gæster, og sidder længere tid over maden, for de sm regel lov til at gå når børnene er færdige..  og vi vil gerne ha de sidder stille og ikke render rundt, vi kan da godt tage en sang ellers sidder vi bare stille og snakker 

ja præcis.. 

jeg forlanger heller ikke at børn skal sidde ved bordet en evighed. 

hvad gør du hvis de ikke gør som du siger, når I spiser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Ditte-3

vi har den rel at det der kan flyve og svemme må man spise med fingerne ellers er det kniv og gaffel det så ik altid de vil bruge finger for puha de bliver jo fetted lol.

de skal side pæn ved boret der hjemme skal man side ved boret til man har spist op men når vi er i byen sider man ved boret til der bliver sagt velbekommen

Anmeld

15. marts 2012

raca

undskyld, ikke for at være grov, men har du nogensinde dine børn med ud og spise? 

eller hvad med når I har gæster?

Et 6årig et barn, bør kunne spise med kniv og gaffel.

ja.. og der sidder de pænt.. for der er sitiotionen en anden..

og ja min 6 årige kan spise med kniv og gaffel..og gør det oftes, men det har været en glidne overgang.. for ved os skal mad ikke forbindes med prestation og tvang. men med hygge og at blive mæt..

men mine børn er så kloge at de kan skenlde mellem de scener de agere på. så de ved godt at de der hjemme gerne må gå rundt og spise frugt.. ligeså i BH.

men ved den ene bedstemor og den ene svigerinde skal de sidde mussestille ved bordet og gøre det-- det magter de fint..

og på resturant forsøger begge børn så godt de kan og spise med kniv og gaffel.. den store mestre det den lille ikke helt.

og nej de er bestemt ikke nogle grise når de spiser.. hænderne kan være fedtet. men de er ikke smudt ind i mad i ansigtet, de har ikke nasset bordet til.. maden bliver på talerken.

og tja når vi har gæster... så må gæsterne jo gå hvis de ikke syntes om den måde vi er på... groft sagt.

mine børn er ikke dukker der skal udstilles mens gæsterne er her.. men børn der skal ses høres og snakkes med.. hvis vi skal sidde pænt og snakke voksnet.. uden forstyrelser, tja så sender vi ungerne i byen.. da de ingen glæde har af og være udstillingsdyr.

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

Ditte-3 skriver:

vi har den rel at det der kan flyve og svemme må man spise med fingerne ellers er det kniv og gaffel det så ik altid de vil bruge finger for puha de bliver jo fetted lol.

de skal side pæn ved boret der hjemme skal man side ved boret til man har spist op men når vi er i byen sider man ved boret til der bliver sagt velbekommen

den regel har jeg ikke hørt om før, men så ved de også hvad de må spise med fingerne og hvad de ikke må, og de retter sig efter det, så det er jo godt nok. 

Anmeld

15. marts 2012

musse1

Yurie skriver:

ja præcis.. 

jeg forlanger heller ikke at børn skal sidde ved bordet en evighed. 

hvad gør du hvis de ikke gør som du siger, når I spiser?

så ber jeg dem om at gøre det, og må indrømme vi normalt ikke har problemer med det, fordi de har været vant til det fra små.

hvis det feks. er fordi de ikke spiser pænt og de bare ikke gider at hører efter, så tager jeg tallerken, et øjeblik og så for de den igen. 

hvis det er fordi de ikke gider spise ret mad den dag, er det okay, men de for ikke mere, når vi har taget ud af bordet, og som sagt de bliver siddene ved bordet.

hvis en af dem skaber sig, kommer de lige hen og sidder et øjeblik og vi snakker lige om det og så op ved spisebordet igen. 

Anmeld

15. marts 2012

raca

musse1 skriver:

her skal de spise med kniv og gaffel med mindre det er pizza, pomfritter, burger, rugbrødsmadder er lidt hvad de har lyst til. så her er det lidt forskelligt men vil sige til ikke finger mad ja så bestik

når vi kun er os selv, så ja så sidder man ved bordet, ind til alle er færdige, med mindre vi har siddet der over 1 time, så er det okay at gå, når vi har gæster, og sidder længere tid over maden, for de sm regel lov til at gå når børnene er færdige..  og vi vil gerne ha de sidder stille og ikke render rundt, vi kan da godt tage en sang ellers sidder vi bare stille og snakker 

kan dine børn  sidde en time ved bordet når i har gæste... 

hvad laver i i al den tid? er det hyggeligt for både de voksende og børne, eller et der de voksnes behov der tilgodeses når der er gæster.

i hvilkes interesser er det.

og er det med saktioner såsom fjernet telerken og trussel om ingen aftens mad du har fået dem til og mageret..

.

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

musse1 skriver:

så ber jeg dem om at gøre det, og må indrømme vi normalt ikke har problemer med det, fordi de har været vant til det fra små.

hvis det feks. er fordi de ikke spiser pænt og de bare ikke gider at hører efter, så tager jeg tallerken, et øjeblik og så for de den igen. 

hvis det er fordi de ikke gider spise ret mad den dag, er det okay, men de for ikke mere, når vi har taget ud af bordet, og som sagt de bliver siddene ved bordet.

hvis en af dem skaber sig, kommer de lige hen og sidder et øjeblik og vi snakker lige om det og så op ved spisebordet igen. 

super...

Det lyder rigtigt godt, jeg sidder bare lige og ser om jeg kan få nogle ekstra fif til spisningen og sådan noget.

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

raca skriver:

hvad laver i i al den tid? er det hyggeligt for både de voksende og børne, eller et der de voksnes behov der tilgodeses når der er gæster.

og er det med saktioner såsom fjernet telerken og trussel om ingen aftens mad du har fået dem til og mageret..

.

der er nogen børn der godt kan sidde i længere tid, uden at brokke sig. Og nogen børn kan faktisk godt li at snakke med voksne, eller de andre børn. Til jul er det da hyggeligt at alle sidder ved bordet i længere tid. 
Ingen børn bliver tvunget til at blive siddende, men nogen gør det.  

Og hvad er der galt med lige at tage tallerknen væk og sige, vil du ha mere?? og så kan de få dem tilbage. Få dem til at makke ret?

Anmeld

15. marts 2012

musse1

raca skriver:

.

ja det kan de godt, vi sidder og snakker om forskellige ting og hygger rigtig meget over maden, snakker om hvordan dagen har gået osv.  vil sige til hverdag sidder børnene da også 3 kvarters tid og sidder og hygger over maden..

kunne aldrig at finde på at sige, de ikke fik noget mad, men som sagt når det er taget ud af bordet er der ikke mere.

ja tror ikke på man kommer nogle vejene med at true sine børn, så det kunne jeg aldrig finde på. et måltid skal være hyggeligt. 

børnene elsker da også bare og sidde og snakke og synge sammen.. 

forstår jo ikke dem der skynder sig at spise, og så er det. tænker hvor er hyggen så 

Anmeld

15. marts 2012

raca

Yurie skriver:

super...

Det lyder rigtigt godt, jeg sidder bare lige og ser om jeg kan få nogle ekstra fif til spisningen og sådan noget.

hvad ønker du dit barn skal lære ud over at spise pænt..

at mad er forbunden med straf og saktioner..

at det er de voksende der helt har magten.

at man kan begå fejl og disse fejl staffes med truslen om ikke mere mad..

at barnet skal kunne forudse hvornår det bliver sultent igen. så det spiser så meget det med sikkerhed er mæt til næste gang klokken viser det rigtige..

eller at det lytter til sin krop og kan mærke når det er mæt og når det er sultent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.