undskyld, ikke for at være grov, men har du nogensinde dine børn med ud og spise?
eller hvad med når I har gæster?
Et 6årig et barn, bør kunne spise med kniv og gaffel.
ja.. og der sidder de pænt.. for der er sitiotionen en anden..
og ja min 6 årige kan spise med kniv og gaffel..og gør det oftes, men det har været en glidne overgang.. for ved os skal mad ikke forbindes med prestation og tvang. men med hygge og at blive mæt..
men mine børn er så kloge at de kan skenlde mellem de scener de agere på. så de ved godt at de der hjemme gerne må gå rundt og spise frugt.. ligeså i BH.
men ved den ene bedstemor og den ene svigerinde skal de sidde mussestille ved bordet og gøre det-- det magter de fint..
og på resturant forsøger begge børn så godt de kan og spise med kniv og gaffel.. den store mestre det den lille ikke helt.
og nej de er bestemt ikke nogle grise når de spiser.. hænderne kan være fedtet. men de er ikke smudt ind i mad i ansigtet, de har ikke nasset bordet til.. maden bliver på talerken.
og tja når vi har gæster... så må gæsterne jo gå hvis de ikke syntes om den måde vi er på... groft sagt.
mine børn er ikke dukker der skal udstilles mens gæsterne er her.. men børn der skal ses høres og snakkes med.. hvis vi skal sidde pænt og snakke voksnet.. uden forstyrelser, tja så sender vi ungerne i byen.. da de ingen glæde har af og være udstillingsdyr.
Anmeld