spisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.423 visninger
38 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

TNBC

jeg sad i går aftes og tænkte på..
Lader I jeres 6årig spise med fingrene(altså ting der ikke skal spise med fingerne?)
Forlanger I at de skal sidde stille?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

wamse

Det kommer helt an på, hvilket mad det drejer sig om

Og nej, de skal ikke sidde stille, og de skal heller ikke vente med at gå fra bordet til alle er færdige

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

wamse skriver:

Det kommer helt an på, hvilket mad det drejer sig om

Og nej, de skal ikke sidde stille, og de skal heller ikke vente med at gå fra bordet til alle er færdige

det er jo også det jeg siger, mad der ikke skal spise med fingrene, som kylling, pasta..

og jeg mener ikke at de skal sidde musestille, men må de godt rende rundt og lege før de er færdige, kravle rundt på stolene?
Og selvfølgelig skal de ik sidde til alle er færdige , der har jeg jo heller ikke sagt.

Anmeld

15. marts 2012

wamse

Yurie skriver:

det er jo også det jeg siger, mad der ikke skal spise med fingrene, som kylling, pasta..

og jeg mener ikke at de skal sidde musestille, men må de godt rende rundt og lege før de er færdige, kravle rundt på stolene?
Og selvfølgelig skal de ik sidde til alle er færdige , der har jeg jo heller ikke sagt.

Nu er det jo forskelligt, hvad vi synes der skal spises med hænderne. Fx kan min datter godt spise nuggets med fingerne, og det er jo kylling.

Nogle kulturer spiser jo også ris med fingerne, så hvad der for dig ikke spises med hænderne, er jo ikke sikkert er det samme hos andre

Jeg har ikke en regel, der siger, at de ikke må rejse sig fra stolen heller, men som regel plejer jeg at spørge om de er færdige med at spise nu, og så sætter de sig og bliver færdige

Jeg har bare generelt ikke ret mange regler her hjemme.

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

wamse skriver:

Nu er det jo forskelligt, hvad vi synes der skal spises med hænderne. Fx kan min datter godt spise nuggets med fingerne, og det er jo kylling.

Nogle kulturer spiser jo også ris med fingerne, så hvad der for dig ikke spises med hænderne, er jo ikke sikkert er det samme hos andre

Jeg har ikke en regel, der siger, at de ikke må rejse sig fra stolen heller, men som regel plejer jeg at spørge om de er færdige med at spise nu, og så sætter de sig og bliver færdige

Jeg har bare generelt ikke ret mange regler her hjemme.

jeg spiser da også nuggets med fingerne, men sådan har det jo altid været. Men jeg snakker om ting der spises med gaffel eller ske, og ikke hvad de gør I andre lande. 

ja, men du lader dem ikke løbe rundt og lege, før de er færdige med at spise, det var det der var min pointe. 

jeg vil ikke være streng når det kommer til børn og spisning, men jeg synes det er rart hvis man lige kan få lov til at sidde ved bordet og spise stille og roligt. snakke sammen, uden at de har legetøj med til bords eller lige pludselig rejser sig og løber rundt i huset. 
Hvis de skal vise dig noget, er det okay, men så heller ikke mere end det.

Anmeld

15. marts 2012

Munder

Min datter er godt nok kun 5½, men hun sidder pænt og spiser, jeg vil ikke have, at hun render til og fra bordet. Og så bruger hun kniv og gaffel til det mad der ikke er fingermad.

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

Munder skriver:

Min datter er godt nok kun 5½, men hun sidder pænt og spiser, jeg vil ikke have, at hun render til og fra bordet. Og så bruger hun kniv og gaffel til det mad der ikke er fingermad.

det var det eneste jeg spurgte om. Jeg var bange for at jeg forlangte for meget. 

Anmeld

15. marts 2012

raca

jeg er lige glad.. bare de ikke er smurt ind i mad bag efter...

de har kniv og gaffel ved siden af.. nogle dage spiser de med finrene andre dage ikke...

de spiser sammen med os til de er færdige også går de ned og vasker hænder (igen)

jeg syntes ikke det fremmer hyggen og lysten til mad hvis jeg skal sidde og rette og kommentere på alt... de gør.

som i spis nu med gaflen..

nej det kød skal du ikke spise med fingrende.

sid dig nu med bene under bordet

hvorfor forsøger du og skære brødet ud med kniv og gaffel... dt må du gerne spise med fingrende.

nej nej sid nu stille

Anmeld

15. marts 2012

musse1

her skal de spise med kniv og gaffel med mindre det er pizza, pomfritter, burger, rugbrødsmadder er lidt hvad de har lyst til. så her er det lidt forskelligt men vil sige til ikke finger mad ja så bestik

når vi kun er os selv, så ja så sidder man ved bordet, ind til alle er færdige, med mindre vi har siddet der over 1 time, så er det okay at gå, når vi har gæster, og sidder længere tid over maden, for de sm regel lov til at gå når børnene er færdige..  og vi vil gerne ha de sidder stille og ikke render rundt, vi kan da godt tage en sang ellers sidder vi bare stille og snakker 

Anmeld

15. marts 2012

TNBC

raca skriver:

jeg er lige glad.. bare de ikke er smurt ind i mad bag efter...

de har kniv og gaffel ved siden af.. nogle dage spiser de med finrene andre dage ikke...

de spiser sammen med os til de er færdige også går de ned og vasker hænder (igen)

jeg syntes ikke det fremmer hyggen og lysten til mad hvis jeg skal sidde og rette og kommentere på alt... de gør.

som i spis nu med gaflen..

nej det kød skal du ikke spise med fingrende.

sid dig nu med bene under bordet

hvorfor forsøger du og skære brødet ud med kniv og gaffel... dt må du gerne spise med fingrende.

nej nej sid nu stille

undskyld, ikke for at være grov, men har du nogensinde dine børn med ud og spise? 

eller hvad med når I har gæster?

Et 6årig et barn, bør kunne spise med kniv og gaffel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.