Hjælp. Gift med en muslim.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Benjamins'mor

Så vidt jeg ved, må barnet ikke omskæres uden begge forældres sammetykke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

sarahb

isabellamor skriver:

okay, det syntes jeg er det vigtigste... kan simpelthen ikke ha det hvis det er at det gøres uden... 

men jeg kunne godtnok ikke udsætte min egen søn for det. men det er jo en kulturting.. så ja.

Nej kunne slet ikke forestille mig det uden, som sagt reagerede mine værre under deres vacciner.
Jo det var hårdt som forældre, det er det da. Men det synes jeg også vacciner og blodprøver er.

Anmeld

14. marts 2012

Ciss

Jeg skal ikke blande mig i den store for/imod omskæringsdebat, men jeg vil bare understrege at omskæring IKKE på nogen måde beskytter mod HIV, selvom det stod på listen over fordele, som en lagde ud.

Jeg tror, det vigtigste er, at I to får snakket sammen. Jeg tror, at det er vigtigt, at I finder det kompromis, som I begge kan leve med. Hvis det bare bliver til, at hans vilje skal gennemtrumfes for "sådan skal det være", så kommer det ikke til at fungere. Lige så lidt, som hvis du trumfede din vilje igennem på alle punkter.

I har større udfordringer end mange, fordi der både er snak om forskellig religion og kultur, så det er endnu vigtigere, at I snakker grundigt om tingene og giver hinanden tid til at forstå den andens synspunkt. Og kan I ikke blive enige, vil jeg mene, at gennemgribende ting, som ikke kan forandres (f eks omskæring) ikke bør gennemføres. Den slags kræver virkelig enighed. Det nytter ikke, at den ene synes, at sådan skal det da være, mens den anden føler det som en skamfering af barnet. Om han spiser svinekød ude eller ikke er ikke helt i samme kategori, for det er en beslutninge som han/I senere kan ændre uden at han af den grund har lidt nogen form for overlast.

Lykke til med den vanskelige samtale!

Anmeld

14. marts 2012

MomInTheMaking

øv bøv. Hvis det var mig havde jeg sagt NEJ til omskæringen og OK til at han ikke skal have svinekød. Går ind for at vælge sine kampe med omhu.

Men det er min personlige holdning, ved jo heller ikke hvor nem din mand han er at diskutere med.

Anmeld

14. marts 2012

Muffin_girl

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville gå efter et kompromis - det er ikke et stort afsavn ikke at spise svinekød, hvis man ikke ved, hvad man går glip af, så det ville jeg acceptere - til gengæld ville jeg modsætte mig omskæringen, indtil drengen evt. selv vælger at få fjernet et stykke af sin krop.

ENIG 

Anmeld

14. marts 2012

Muffin_girl

Mom In The Making skriver:

øv bøv. Hvis det var mig havde jeg sagt NEJ til omskæringen og OK til at han ikke skal have svinekød. Går ind for at vælge sine kampe med omhu.

Men det er min personlige holdning, ved jo heller ikke hvor nem din mand han er at diskutere med.

Igen er vi enige  

Anmeld

14. marts 2012

MomInTheMaking

AalborgPigen skriver:

Igen er vi enige  

Anmeld

14. marts 2012

M.O.A.R.

Jeg synes du skal tage en lang snak med din mand om det, og så tage en til og en til indtil i bliver enige.. 

Jeg synes ikke du skal lade dit barn blive omskåret hvis DU ikke selv vil have han bliver det. 

De bedste tanker herfra 

Anmeld

14. marts 2012

Ønskebarnet12

Jeg er selv muslim og gift med en muslimsk mand :-) min mand blev omskæret som 7 årige og han ville ønske de gjorde det da han var en lille baby, for jo mindre børn er jo hurtigere glemme de det.. Min nevø blev omskæret da han var 3 måneder og hans penis blev bedøvet og de fik fjernet forhudet, som sagt var hans penis All good efter 1 uge, så hvis i skal have jeres søn omskæret gør det tidligere. 

Og for nogle af jer som skriver at det giver problemer i sex livet, tror i tag fejl, for min mand er da godt nok frisk! :-p

Anmeld

14. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ikke læst svarene i tråden.

Men jeg tænker at det er meget forvirrende for et barn at det må spise svinekød ude samtidig med at det er et no-go derhjemme.

Er det vigtigt for dig at dit barn spiser svinekød ude?

jeg synes nu hverken man skal omskære eller døbe sit barn så tidligt.

Min kæreste blev ikke døbt og han fik  valget da han var nået konfirmationsalderen om han ville døbes, hvilket han ikke ville...

Kan I gøre det samme med omskæring....Lade barnet tage beslutningen når det bliver ældre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.