Der er mange steder i verden, hvor boern bliver omskaaret. Havde du vaeret i USA vil laegerne forsoege at overtale dig til at omskaere ham, hvis du skulle vaere imod det (kender to laeger i NY og CA).
I Afrika snakker man om at begynde at laere den kristen del af befolkningen og stammefolkene om omskaering, for at reducere HIV/AIDS.
I skal bare vaere sikre paa, at I finder en der er god til det selvfoelgelig.
Min danske ikke-muslimske eller religiose veninde har netop faaet det gjort paa hendes dreng da han var 6 mdr., af den simple grund, at hun fandt det mere hygienjsk.
Jeg er selv gravid og er dansker bosat i Dubai - bliver det en dreng, bliver han ogsaa omskaaret. De goer det lige efter foedslen her, da det er et amerikansk hospital, jeg vaelger (de foelger amerikansk "tradition")
Ang. svinekoed. Saa er der mange andre end ham, der ikke spiser det. Det er relativt nemt i dag at undgaa.
Du maa taenke paa, at det kunne have vaeret dig der var gift i Asien og din mand vil servere rotte-hund- eller kattekoed for dit barn. Saadan har din mand det maaske med svinekoed.
Kyllingefrikadeller smager ligesaa godt og er lige en tand sundere 
Jeg haaber, I finder ud af det trods kulturforskellen - held og lykke med det 
Anmeld