Hjælp. Gift med en muslim.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Francisca

Nu har jeg igennem tiden mødt en del muslimer og det skal siges at de ALLE spiste svinekød. Fordi de syntes det smager fantastisk godt.

Så jeg syntes at du skal lade ham spise hvad han har lyst til. Hvis han hverken skal opdrages i den ene eller anden tro så lad drengen få det han vil have.

Omskæringen syntes jeg os skal være hans eget valg.

Et så ømt punkt skal forældrene ikke bestemme over. Det er hans krop og en mands penis er da nok det ømmeste punkt. så vent til han er stor nok og lad ham tage beslutningen selv.

på den måde, er det ikke jer der bestemmer men ham selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

channie-g

Aisha skriver:

Så ring til din læge

hahahahaha

Anmeld

14. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi opdrager ikke i muslimsk tro og ej heller kristen. Så har det præcis på samme måde. Hjemme spiser vi ikke svinekød, men ude synes jeg godt at han må. Har ikke lyst til at afskære mit barn fra det, som de fleste danskere spiser. Inkl. Mig selv. 

Jeg kan egentlig slet ikke se at i har et problem. 

Du skriver i hverken opdrager "muslimsk" eller "kristent". Så skal barnet vel spise hvad det har lyst til at spise og ikke omskæres osv.??

Anmeld

14. marts 2012

channie-g

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg er selv muslim og gift med en muslimsk mand :-) min mand blev omskæret som 7 årige og han ville ønske de gjorde det da han var en lille baby, for jo mindre børn er jo hurtigere glemme de det.. Min nevø blev omskæret da han var 3 måneder og hans penis blev bedøvet og de fik fjernet forhudet, som sagt var hans penis All good efter 1 uge, så hvis i skal have jeres søn omskæret gør det tidligere. 

Og for nogle af jer som skriver at det giver problemer i sex livet, tror i tag fejl, for min mand er da godt nok frisk! :-p

Anmeld

14. marts 2012

wamse

Jeg ville under ingen omstændigheder gå med til at få skåret en del af min søns tissemand af, med mindre det er af medicinske grunde -never!

Men det med svinekødet er jeg ret kold overfor, for der findes jo masser af lækkert mad, som ikke indeholder svin

Anmeld

14. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hjælp mig piger. Er så ked af det. Min mand er muslim og vi har aldrig haft nogle problemer omkring det i vores forhold. Vi fik en søn sammen for 5 måneder siden og det skal lige siges at jeg elsker min mand over alt. Men nu til problemet. Vores søn skal jo snart til at have fast føde og inden jeg fødte aftalte vi at vores barn godt måtte spise svinekød, hvis vi var ude eller i institutionen (vi spiser det ikke hjemme) men det vil han ikke være med til alligevel. Udover det snakkede vi om omskæring, inden jeg blev gravid og der sagde jeg at det ville jeg gerne have mit barn også skulle. Nu da jeg har ham i mine arme, vil jeg ikke alligevel. Ville aldrig udsætte ham for den smerte. Åh altså, hvad skal jeg dog gøre. Har i nogle gode råd  Hilsen hende den frustrerede.  

Må også sige at jeg kender mange muslimer der gør og spiser som det passer dem. De siger at nu bor de i Danmark så derfor gør de ligesom danskerne, de elsker endda bacon hehe..

Ang omskæring så kan jeg ikke se hvorfor i ikke skulle gøre det. Manden herhjemme fik en omskæring pga af indsnævring, indsnævringen var værre end omskæringen - det siger nok lidt om de problemer de får.

Men han er rigtig glad for det nu, den er pænere at se på og den er nemmere at holde ren/gøre ren hehe ..

Han sad desideret og gloede på det, han kunne ikke mærke at det skete puha, men det måtte han jo om ...

Anmeld

14. marts 2012

Azooo

Jeg er ikke muslim, men vi omskære også vores drenge, min søn som fylder et år til august skal omskæres og der skal holdes en kæmpe store fest både omskæringsfest & fødselsdagsfest .. Igen er jeg ikke muslim og spiser svinekød , hos os siger de at vi heller ikke må spise MEN vi gør det.. Min mands familie gør ikke men jeeeg og mim familie gør .. Kender mange muslimske venner der spiser svinekød. De siger at de ikke må men det gør de alligevel .. I kan bare lade være med at give ham svinekød nu så senere når han er ældre kan han selv vælge om han vil spise det eller ej .. ang omskæring må I tage en snake om det . Og heller gør det mens han er lille end senere hen..

Anmeld

18. marts 2012

lucas<3

Francisca skriver:

Nu har jeg igennem tiden mødt en del muslimer og det skal siges at de ALLE spiste svinekød. Fordi de syntes det smager fantastisk godt.

Så jeg syntes at du skal lade ham spise hvad han har lyst til. Hvis han hverken skal opdrages i den ene eller anden tro så lad drengen få det han vil have.

Omskæringen syntes jeg os skal være hans eget valg.

Et så ømt punkt skal forældrene ikke bestemme over. Det er hans krop og en mands penis er da nok det ømmeste punkt. så vent til han er stor nok og lad ham tage beslutningen selv.

på den måde, er det ikke jer der bestemmer men ham selv.

Anmeld

19. marts 2012

V&W

Der er mange steder i verden, hvor boern bliver omskaaret. Havde du vaeret i USA vil laegerne forsoege at overtale dig til at omskaere ham, hvis du skulle vaere imod det (kender to laeger i NY og CA).

I Afrika snakker man om at begynde at laere den kristen del af befolkningen og stammefolkene om omskaering, for at reducere HIV/AIDS.

I skal bare vaere sikre paa, at I finder en der er god til det selvfoelgelig.

Min danske ikke-muslimske eller religiose veninde har netop faaet det gjort paa hendes dreng da han var 6 mdr., af den simple grund, at hun fandt det mere hygienjsk.

Jeg er selv gravid og er dansker bosat i Dubai - bliver det en dreng, bliver han ogsaa omskaaret. De goer det lige efter foedslen her, da det er et amerikansk hospital, jeg vaelger (de foelger amerikansk "tradition")

Ang. svinekoed. Saa er der mange andre end ham, der ikke spiser det. Det er relativt nemt i dag at undgaa.

Du maa taenke paa, at det kunne have vaeret dig der var gift i Asien og din mand vil servere rotte-hund- eller kattekoed for dit barn. Saadan har din mand det maaske med svinekoed.

Kyllingefrikadeller smager ligesaa godt og er lige en tand sundere

Jeg haaber, I finder ud af det trods kulturforskellen - held og lykke med det

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

Aisha skriver:

ikke endnu. Vi Tyrker plejer og vente til de er 2 eller 3 min han er 18 måneder nu. Vi skal holde en kæmpe fest med penge og guld gaver som han senere skal give til sin Brud. (masser af traditioner) men jeg kan kun sige at jeg forstår din mand ang svinekød. Vi synes det er så ulækkert og forkert at ingen andre vil nogen sinde vil forstå os. Synes du skal prøve og forstå ham lidt. Og måske give efter nogen gange, han vil ikke gøre sin egen søn noget ondt.

Er altså lidt nysgerrig

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvorfor det er hende der skal forstå ham og ikke også omvendt?

De kommer jo fra 2 forskellige kulture - men har valgt hinanden, så må der vel også være plads til kompromiser? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.