Hjælp. Gift med en muslim.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

morbibi

Anonym skriver:

Hjælp mig piger. Er så ked af det. Min mand er muslim og vi har aldrig haft nogle problemer omkring det i vores forhold. Vi fik en søn sammen for 5 måneder siden og det skal lige siges at jeg elsker min mand over alt. Men nu til problemet. Vores søn skal jo snart til at have fast føde og inden jeg fødte aftalte vi at vores barn godt måtte spise svinekød, hvis vi var ude eller i institutionen (vi spiser det ikke hjemme) men det vil han ikke være med til alligevel. Udover det snakkede vi om omskæring, inden jeg blev gravid og der sagde jeg at det ville jeg gerne have mit barn også skulle. Nu da jeg har ham i mine arme, vil jeg ikke alligevel. Ville aldrig udsætte ham for den smerte. Åh altså, hvad skal jeg dog gøre. Har i nogle gode råd  Hilsen hende den frustrerede.  

Lyder ikke sjovt. Nu står jeg heldigvis i den situation, at vi skal have en pige og manden er tyrker og fremlagde også det med omskæring, da vi fandt ud af, at vi skulle have barn. Men jeg tager afstand fra det, hvis der ikke er nogen god grund, som for snæver forhud eller lignende.

Mht svinekød, så mener jeg ikke, at jeg skal bestemme, hvad mit barn spiser ude, hvis barnet kan lide det børnehaven f.eks giver barnet, men kun at vi herhjemme, kan bestemme det - altså fravælge visse ting eller omvendt. Jeg har aldrig forstået det påduttede holdning. Bare fordi jeg afskyr tomatsuppe, skal mit barn så ikke have lov at smage det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

l.kjoeller

Det er svært at komme med gode råd da det er en ukendt situation for mig men hvad angår det med at spise svinekød tænker jeg at hvis i opdrager ham i muslimsk tro er det oplagt at følge det, og hvis ikke det er noget i som sådan praktisere så er det måske knap så vigtigt om han spiser det ude. Tror også jeg ville have svært ved at lade min søn omskære, men kan godt se der også er sundhedsmæssige fordele. . Håber i en kan finde ud af det

Anmeld

13. marts 2012

Annana89

Jeg sys virkelig ikke at man kan tillade sig atomskærer sin børn uden det er højst nødvendig! Unødige ændringer på sin krop er valg et menneske selv bør ha ret til at tage når det er gammelt nok! Alt andet er FORKERT og sygt! Religion eller ej, og så er jeg ret ligeglad medion jeg træder nogle over tæerne med den holdning!

Og til trådstarter vil mit råd være at i må prøve og forene de to religioner så godt i kan! Måske du skal sige ok med det med svinekødet men så til gengæld holde på at selvf. Skal dit barn ikke omskæres! Og kan han ikke gå på kompromis om en religionsforening så er han ikke værd at samle på hvis du spørg mig!Og så som hovedregel skal du tage beslutninger udfra hvad der er mest er rigtigt for din søn og ikke hvad der behager din mands tro!

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

Annana89 skriver:

Jeg sys virkelig ikke at man kan tillade sig atomskærer sin børn uden det er højst nødvendig! Unødige ændringer på sin krop er valg et menneske selv bør ha ret til at tage når det er gammelt nok! Alt andet er FORKERT og sygt! Religion eller ej, og så er jeg ret ligeglad medion jeg træder nogle over tæerne med den holdning!

Og til trådstarter vil mit råd være at i må prøve og forene de to religioner så godt i kan! Måske du skal sige ok med det med svinekødet men så til gengæld holde på at selvf. Skal dit barn ikke omskæres! Og kan han ikke gå på kompromis om en religionsforening så er han ikke værd at samle på hvis du spørg mig!Og så som hovedregel skal du tage beslutninger udfra hvad der er mest er rigtigt for din søn og ikke hvad der behager din mands tro!

Rolig nu, mit spørgsmål var ikke hvem der var imod omskæring. Mere hvad jeg skulle gøre..

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Lyder ikke sjovt. Nu står jeg heldigvis i den situation, at vi skal have en pige og manden er tyrker og fremlagde også det med omskæring, da vi fandt ud af, at vi skulle have barn. Men jeg tager afstand fra det, hvis der ikke er nogen god grund, som for snæver forhud eller lignende.

Mht svinekød, så mener jeg ikke, at jeg skal bestemme, hvad mit barn spiser ude, hvis barnet kan lide det børnehaven f.eks giver barnet, men kun at vi herhjemme, kan bestemme det - altså fravælge visse ting eller omvendt. Jeg har aldrig forstået det påduttede holdning. Bare fordi jeg afskyr tomatsuppe, skal mit barn så ikke have lov at smage det?

Vi opdrager ikke i muslimsk tro og ej heller kristen. Så har det præcis på samme måde. Hjemme spiser vi ikke svinekød, men ude synes jeg godt at han må. Har ikke lyst til at afskære mit barn fra det, som de fleste danskere spiser. Inkl. Mig selv. 

Anmeld

13. marts 2012

Annana89

Anonym skriver:

Rolig nu, mit spørgsmål var ikke hvem der var imod omskæring. Mere hvad jeg skulle gøre..

Har skam også skrevet mit bud på hvad jeg ville stille op

Og nu er der andre der kommer ind på holdning til omskæring og nogle der prøvet at overbevise oM at det et det rigtige! Så er det vel meget relevant med ens holdning når man er meget imod?!

Og du skrev jo at du var i tvivl på det punkt så får du også min mening! Du kan bruge den i din overvejelse eller lade være

Anmeld

13. marts 2012

Isabella_mor

sarahb skriver:

Ja det gør man

okay, det syntes jeg er det vigtigste... kan simpelthen ikke ha det hvis det er at det gøres uden... 

men jeg kunne godtnok ikke udsætte min egen søn for det. men det er jo en kulturting.. så ja.

Anmeld

13. marts 2012

Isabella_mor

Selvfølgelig 

læs mit svar til Sarahb ovenover

Anmeld

13. marts 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
isabellamor skriver:

okay, det syntes jeg er det vigtigste... kan simpelthen ikke ha det hvis det er at det gøres uden... 

men jeg kunne godtnok ikke udsætte min egen søn for det. men det er jo en kulturting.. så ja.

Jeg ville også være imod alt der gør ondt på min lille basse Elsker ham så højt! Mere end mig selv. Men jeg er overbevist om at jeg gør det rigtige på det tidspunkt.

Anmeld

13. marts 2012

JeNoVa

raca skriver:

jeg ville sidde mig totalt mod omskæring.. men gå med til og undgå svinekød.. også selvom det er svært at forestille sig at ens barn aldrig skal smage mormors frikadeller og ej heller flæskestengen..

jeg ville insistere på barnet fik kenskab til begge religioner, så det kunne træffe et oplyst valg, nå det blev gammelt nok...

omskæring ville jeg nægte forde det er et kiroisk indgræb... eller som min, insistere på det foregik under ordnede danske forhold.. j

Jeg er enig. Barnet må blive omskåret, når han er gammel nok til selv at vælge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.