Anonym skriver:
Hjælp mig piger. Er så ked af det. Min mand er muslim og vi har aldrig haft nogle problemer omkring det i vores forhold. Vi fik en søn sammen for 5 måneder siden og det skal lige siges at jeg elsker min mand over alt. Men nu til problemet. Vores søn skal jo snart til at have fast føde og inden jeg fødte aftalte vi at vores barn godt måtte spise svinekød, hvis vi var ude eller i institutionen (vi spiser det ikke hjemme) men det vil han ikke være med til alligevel. Udover det snakkede vi om omskæring, inden jeg blev gravid og der sagde jeg at det ville jeg gerne have mit barn også skulle. Nu da jeg har ham i mine arme, vil jeg ikke alligevel. Ville aldrig udsætte ham for den smerte. Åh altså, hvad skal jeg dog gøre. Har i nogle gode råd
Hilsen hende den frustrerede.
Lyder ikke sjovt. Nu står jeg heldigvis i den situation, at vi skal have en pige og manden er tyrker og fremlagde også det med omskæring, da vi fandt ud af, at vi skulle have barn. Men jeg tager afstand fra det, hvis der ikke er nogen god grund, som for snæver forhud eller lignende.
Mht svinekød, så mener jeg ikke, at jeg skal bestemme, hvad mit barn spiser ude, hvis barnet kan lide det børnehaven f.eks giver barnet, men kun at vi herhjemme, kan bestemme det - altså fravælge visse ting eller omvendt. Jeg har aldrig forstået det påduttede holdning. Bare fordi jeg afskyr tomatsuppe, skal mit barn så ikke have lov at smage det?
Anmeld