Hjælp. Gift med en muslim.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

raca

Anonym skriver:

Hjælp mig piger. Er så ked af det. Min mand er muslim og vi har aldrig haft nogle problemer omkring det i vores forhold. Vi fik en søn sammen for 5 måneder siden og det skal lige siges at jeg elsker min mand over alt. Men nu til problemet. Vores søn skal jo snart til at have fast føde og inden jeg fødte aftalte vi at vores barn godt måtte spise svinekød, hvis vi var ude eller i institutionen (vi spiser det ikke hjemme) men det vil han ikke være med til alligevel. Udover det snakkede vi om omskæring, inden jeg blev gravid og der sagde jeg at det ville jeg gerne have mit barn også skulle. Nu da jeg har ham i mine arme, vil jeg ikke alligevel. Ville aldrig udsætte ham for den smerte. Åh altså, hvad skal jeg dog gøre. Har i nogle gode råd  Hilsen hende den frustrerede.  

jeg ville sidde mig totalt mod omskæring.. men gå med til og undgå svinekød.. også selvom det er svært at forestille sig at ens barn aldrig skal smage mormors frikadeller og ej heller flæskestengen..

jeg ville insistere på barnet fik kenskab til begge religioner, så det kunne træffe et oplyst valg, nå det blev gammelt nok...

omskæring ville jeg nægte forde det er et kiroisk indgræb... eller som min, insistere på det foregik under ordnede danske forhold.. j

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

raca

Aisha skriver:

Så ring til din læge

min læge er modstander af nogen form for unødige kiroiske indgreb... og hvis det var så fornuftigt.. så var det nok blevet standart.... eller ihverfald et tilbud ligesom vacsiner...

så han ville kunne modagumetere mod det.

Anmeld

13. marts 2012

sarahb

Kan ikke se hvorfor det er et problem at han ikke må få svinekød.
Mine drenge får ikke svin og i institutionen osv er der intet problem i det. Der er halal kød osv.
Mine sønner er omskåret og det er hurtigt og vil sige at mine drenge var mere mærket af deres vacciner end Omskæringen.
Men tal med ham om det, kan godt forstå du er frustreret over det når andet var aftalt.

Du er velkommen til at skrive privat

Anmeld

13. marts 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
raca skriver:

min læge er modstander af nogen form for unødige kiroiske indgreb... og hvis det var så fornuftigt.. så var det nok blevet standart.... eller ihverfald et tilbud ligesom vacsiner...

så han ville kunne modagumetere mod det.

Min synes det var en super ide. Men jeg har selv sagt at der er for tidligt. Nå men vi kan diskutere dette hele natten, Så skal vi ikke sige vi siger Godnat her ? Ps hvis det var så forkert hvorfor bliver det ikke forbudt i de forskellige hospitaler ? Min søn skal omskæres her Dk (18måneder )

Anmeld

13. marts 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
sarahb skriver:

Kan ikke se hvorfor det er et problem at han ikke må få svinekød.
Mine drenge får ikke svin og i institutionen osv er der intet problem i det. Der er halal kød osv.
Mine sønner er omskåret og det er hurtigt og vil sige at mine drenge var mere mærket af deres vacciner end Omskæringen.
Men tal med ham om det, kan godt forstå du er frustreret over det når andet var aftalt.

Du er velkommen til at skrive privat

Anmeld

13. marts 2012

VIPpigen

Svinekød kan din dreng selv vælge til og fra når han er gammel nok...

Nu var der en der var for omskæring... Og jeg er total imod. Har fået fortalt de værste historier fra fyre som fik det lavet, når de kunne huske det... Altså de var 3-4-5 år...
Google det, og du finder masser af ulemper også... Bla. At det kan ødelægge sexlivet både for fyren, men også pigen.... Øv siger jeg bare...

På fra telefonen derfor uden smiley, og link, og med masser af stavefejl...

Anmeld

13. marts 2012

Isabella_mor

Aisha skriver:

Omskæring kan have følgende helbredsmæssige fordele:

• Lettere opretholdelse af en god hygiejne:Omskæring gør det lettere at vaske penis – dog rengøring af uomskåret penis underforhuden generelt ikke svært.

• Nedsat risiko for urinvejsinfektioner:Den overordnede risiko for   urinvejsinfektioner hos mænd er lave, men disse inffektioner kan være mere udbredte hos uomskårne mænd. Alvorlige infektioner tidligt i livet kan senere føre til nyreproblemer.

• Forebyggelse mod infektion af penis:Især hos drenge kan det være svært eller umuligt at trække forhuden tilbage. Forhudsforsnævring kan være årsagen til forhudsbetændelse.

• Nedsat risiko for peniskræft:Selvom peniskræft er sjældent, er denne  sygdom mindre udbredt hos omskårede mænd. Desuden er  livmoderhalskræft mindre udbredt hos kvinder, som har sexpartnere med en omskåret penis.

• Nedsat risiko for kønssygdomme: Sikker sex forbliver essentiel, men omskæring af mænd kan have medføre en lavere risiko for visse kønssygdomme såsom HIV.

ved du om de børn bliver bedøvet under omskæring???

Anmeld

13. marts 2012

sarahb

isabellamor skriver:

Ja det gør man

Anmeld

13. marts 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
isabellamor skriver:

Selvfølgelig 

Anmeld

13. marts 2012

raca

Aisha skriver:

Min synes det var en super ide. Men jeg har selv sagt at der er for tidligt. Nå men vi kan diskutere dette hele natten, Så skal vi ikke sige vi siger Godnat her ? Ps hvis det var så forkert hvorfor bliver det ikke forbudt i de forskellige hospitaler ? Min søn skal omskæres her Dk (18måneder )

det er jo et holdning spørgsmål..

dvs det er en unødigt kiroisk indgreb... ved alle kiroiske indgreb er der en riciko..

her kan nævnes kraftig nedsat følsomhed i  glans..

dvs infektioner.

fejloprationer

osv...

man løber en riciko der kunne havde været undgået. og derfra hvor du har sakset der anbefaler de det da til spædbørn... fremfor store da de ved store børn og mænd foregår i nakose.. og er et støre indgreb...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.