Hvad er FOR kraftige..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

kvinde84

Månsson skriver:

For tidlig fødsel er altså fødsel før udgangen af 37. graviditetsuge. Man taler om ekstremt for tidlig fødsel , når det er før uge 28

Taget fra sundheds guiden..

Jo men er udgangen af 37. graviditetsuge ikke 36+6? Det er jeg ret sikker på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

kvinde84

AnnaKJ skriver:

Men er det så ikke værd at få tjekket, så dit barn og jer undgår det helvede som evt. kan opstå hvis dine plukveer udvikler sig til rigtige veer?
Eller er det en risiko du er villig til at tage? Dit barn kan meget vel få men ved at være så for tidlig født.

Jeg kan virkelig slet ikke forstå at du ikke har fået det tjekket.

Selv blev jeg sygemeldt i uge 29 med min datter pga. mange og kraftige plukveer, som forkortede min livmoderhals og gjorde at jeg begyndte at åbne mig.

Vi reagere alle forskelligt på plukveer - så jeg ville klart få det tjekket!

Jo det er det helt sikkert, men jeg siger det igen, jeg har ikke mulighed for at komme på hospitalet før i morgen, og det kun hvis vejret tillader det. Hvis jeg skal på hospitalet før det, så må der tilkaldes en udrykningshelikopter, og det er der altså ikke belæg for. De sender jo heller ikke ambulancen efter folk, fordi de måske tror at de fejler et eller andet!

Jeg tror også mere på at alt er ok, end at det ikke er det. Men selfølgelig vil jeg bede JM om at tjekke om alt er "på plads" der nede når jeg kommer. Hvis det ikke er, så tager jeg selfølgelig heller ikke hjem igen. Så bliver jeg hellere hjemme hos min mor, der bor tæt ved hospitalet, tiden ud.

Anmeld

13. marts 2012

L&V

kvinde84 skriver:

Jo men er udgangen af 37. graviditetsuge ikke 36+6? Det er jeg ret sikker på

Nej det er 37+

Anmeld

13. marts 2012

kvinde84

Månsson skriver:

Nej det er 37+

Ej undskyld, nu kører jeg tråden helt af sporet med min stædighed  Men alså jeg er såå sikker på at 36+0 til 36+6 ER 37. graviditetsuge. Det står der da allevegne. Og der står også i sundhedsguiden at "En for tidlig fødsel er  fødsel  mindst 3 uger før den forventede fødsel, terminen. Terminen fastlægges som 40 uger fra sidste menstruations første dag." Det får jeg også til at blive til, at efter 37+0 er det ikke betragtet som for tidlig fødsel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.