Hvad er FOR kraftige..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.670 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

kvinde84

plukveer? Jeg har haft plukveer længe, og siden uge 22 har jeg haft ret mange. De er så taget til så småt gennem ugerne.

Nu er jeg snart kommet 30 uger, så nu er jeg ikke længere så bekymret da overlevelsesraten er næsten 100% og de fleste får heller ikke varige mén. Men uanset så er det så træls for baby ikke at måtte ligge i sin trygge inkubator tiden ud, og ungå alle strabadserne det kommer af for tidlig fødsel 

Men hvornår er så de pokkers plukveer for meget? I går da vi sad på sofaen, så fik jeg pludselig sådan et underligt ildebefindende. Tænkte at det var lidt mærkeligt, jeg fik lidt kvalme, hedetur og blev lidt svimmel-agtig. Det går væk, et øjeblik efter kommer det igen - lægger så mærke til at det er i forb. med en plukve  I dag har jeg så haft kraftigere plukveer end jeg plejer (men som sagt så bliver de jo kraftigere som ugerne går), jeg får ikke helt bevæget mig som normalt når de kommer og jeg føler lidt at jeg mister pusten mens de står på (livmoderen er jo større og trykker flere steder eller?). Imens jeg lå på sofaen og skypede med min søster, talte jeg på ½ time 4 plukker. Hvor ondt eller ubehageligt skal man have det før det er for meget???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Zeus

kvinde84 skriver:

plukveer? Jeg har haft plukveer længe, og siden uge 22 har jeg haft ret mange. De er så taget til så småt gennem ugerne.

Nu er jeg snart kommet 30 uger, så nu er jeg ikke længere så bekymret da overlevelsesraten er næsten 100% og de fleste får heller ikke varige mén. Men uanset så er det så træls for baby ikke at måtte ligge i sin trygge inkubator tiden ud, og ungå alle strabadserne det kommer af for tidlig fødsel 

Men hvornår er så de pokkers plukveer for meget? I går da vi sad på sofaen, så fik jeg pludselig sådan et underligt ildebefindende. Tænkte at det var lidt mærkeligt, jeg fik lidt kvalme, hedetur og blev lidt svimmel-agtig. Det går væk, et øjeblik efter kommer det igen - lægger så mærke til at det er i forb. med en plukve  I dag har jeg så haft kraftigere plukveer end jeg plejer (men som sagt så bliver de jo kraftigere som ugerne går), jeg får ikke helt bevæget mig som normalt når de kommer og jeg føler lidt at jeg mister pusten mens de står på (livmoderen er jo større og trykker flere steder eller?). Imens jeg lå på sofaen og skypede med min søster, talte jeg på ½ time 4 plukker. Hvor ondt eller ubehageligt skal man have det før det er for meget???

Har du ikke en jordemor tid snart? For tænker at det nok er noget du skal snakke med hende om..

Jeg tænker i hvert fald, at det er ganske normalt med plukveer, også smertefulde, men at hvis det er mange, så er det nok tid til at slappe lidt af.. Både fysisk, men også psykisk..

Ellers har jeg ikke så mange tanker

Anmeld

12. marts 2012

Mist

kvinde84 skriver:

En lille ledetråd..

En plukkeve gør ikke din mave hård..

En rigtig ve gør at din mave blir som en lille hård fodbold..

En rigtig ve vare ca mellem 40 sek - 1 min

Men lad os da håbe den bette bliver i maven i hvert fald 7 ugers tid endnu.

Anmeld

12. marts 2012

Zeus

norby skriver:

En lille ledetråd..

Plukveer gør altså maven hård

Anmeld

12. marts 2012

An&Jo

norby skriver:

En lille ledetråd..

jo en plukve gør maven hård..

det gjorde samtlige af mine da jeg ventede min søn, og fik afvide at det var meget normalt..

men til TS

En plukve må ikke være direkte ubehagelig eller for den sags skyld gøre ondt, så skal du kontakte fg, læge eller jordemoder og snakke med en af dem.. Husker du at slapep af?? lad rengøringen være et stykke tid, lad manden lave mad, og meld dig syg fra arbejde hvis det er..

Anmeld

12. marts 2012

l.kjoeller

norby skriver:

En lille ledetråd..

Mine plukkeveer gør maven hård, og sygehuset sagde det var normalt?:-)

Anmeld

12. marts 2012

Mist

An&Jo skriver:

jo en plukve gør maven hård..

det gjorde samtlige af mine da jeg ventede min søn, og fik afvide at det var meget normalt..

men til TS

En plukve må ikke være direkte ubehagelig eller for den sags skyld gøre ondt, så skal du kontakte fg, læge eller jordemoder og snakke med en af dem.. Husker du at slapep af?? lad rengøringen være et stykke tid, lad manden lave mad, og meld dig syg fra arbejde hvis det er..

I mine 3 graviditer, fik jeg af vide hver gang at en plukkeve ikke gjorde manven hård, og mine plukkeveer gjorde ikke maven hård, men det gjorde sindssygt ondt.  

Anmeld

12. marts 2012

An&Jo

norby skriver:

I mine 3 graviditer, fik jeg af vide hver gang at en plukkeve ikke gjorde manven hård, og mine plukkeveer gjorde ikke maven hård, men det gjorde sindssygt ondt.  

det tror jeg ikke der er mange der har fået afvide, for det er virkelig meget normalt at maven bliver hård under en plukve.. Det står så vidt jeg ved også i alle bøger og alle steder på nettet..

Anmeld

12. marts 2012

An&Jo

norby skriver:

http://voresborn.dk/gravid-foedsel/2484-kend-din-p lukve

her står ldit om det, som en jordemoder har skrevet..

Anmeld

12. marts 2012

Mist

An&Jo skriver:

det tror jeg ikke der er mange der har fået afvide, for det er virkelig meget normalt at maven bliver hård under en plukve.. Det står så vidt jeg ved også i alle bøger og alle steder på nettet..

Skal ikke kunne udtale mig om det..

Ved bare at mine plukkeveer ikke havde den effekt.

Men mine plukkeveer kom så i forbindelse med meget kraftig bækkenløsning. Måske derfor det ikke havde samme effekt. Hva ved jeg.

Jeg er ikke JM eller læge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.