Jeg læste lige dit svar til en af de andre, og kan se at jeg huskede rigtigt, at du bor langt fra sygehuset. Hvad er planen når terminen nærmer sig, når du bor så afsides? Kan du være hjemme til fødslen går i gang?
Jeg bor som sagt også selv meget afsides, og her er den almindelige regel, at man skal rejse til en by med fødeafdeling senest to uger før termin (skal med fly for at komme til fastlandet, og alternativet er ambulancefly, hvis der sker noget for tidligt). Netop derfor har både læge og jordmor her været meget obs på om jeg kan blive hjemme, når der stadig er så langt til termin, og jeg har haft en del komplikationer (har også blødt og lækket fostervand udover plukveerne). Det var også grunden til at jeg blev indlagt en hel uge, da jeg blev sendt til fastlandet til kontrol for to uger siden.
Som andre skriver kan plukveer godt være helt normalt, men jeg tror altså virkelig du bør blive checket så snart som muligt, når du har så lang (og for samfundet dyr) vej til sygehuset. Her kan jeg i hvert fald høre, at ingen er den der har lyst til at have siddet med ansvaret for at sende mig hjem, hvis de bliver nødt til at ringe efter et ambulancefly dagen efter.
Jeg har i øvrigt indtryk af at mængden og graden af plukveer også bliver vurderet ud fra det samlede billede. Mine kom praktisk talt fra den ene dag til den anden efter at have lækket fostervand, og det var tydeligvis et alarmsignal. Desuden har jeg en datter fra før og havde minimalt med plukveer i første graviditet. Det har også været en grund til at de har holdt ekstra øje med mig, at denne graviditet har udviklet sig så totalt anderledes end den første, hvor jeg var fysisk aktiv uden problemer til dagen før jeg fødte, og i øvrigt gik ti dage over tid.
Anmeld