Hvad er FOR kraftige..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

smlmea

Når du har mere end 20-25 stykker om dagen,er det for mange..

Plukveer må ikke gøre ondt,og de må ikke være over 20 sekunder,så er der ikke tale om plukveer mere,men modningsveer.

Jeg har desværre i begge mine graviditeter været hele møllen igennem pga. alt for tidligt og kraftige plukveer/modningsveer.

Men heldigvis er du så langt henne nu,at den lille har rigtig gode chancer,hvis det skulle ende med en for tidlig fødsle.

Hvor lang er din livmoderhals?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Muffinmus

jeg mister tit pusten ved mine, ser det ikke som bekymrende, og de trækker også tit helt om i numse og det er jeg heller ikke bekymret over..alt i alt tror jeg folk bekymrer sig på forskellige stadier og efter hvad de er vant til. Mine plejer at gå amok efter uge 30 og det er især fordi de så tit ligger med hovedet ned ad og åbenbart kan provokere lidt mere når hovedet står der.

I sidste graviditet kunne jeg snildt have 50 om dagen go ægen sagde det var ok, så lægne de ikke var vesmerte agtige og kom hvert 5 min f.eks...og det gik da også helt fint:-)Plukveer hører bare til mine graviditeter også de grumme.

Anmeld

12. marts 2012

kvinde84

Zeus skriver:

Har du ikke en jordemor tid snart? For tænker at det nok er noget du skal snakke med hende om..

Jeg tænker i hvert fald, at det er ganske normalt med plukveer, også smertefulde, men at hvis det er mange, så er det nok tid til at slappe lidt af.. Både fysisk, men også psykisk..

Ellers har jeg ikke så mange tanker

Det er netop sagen, hvis jeg slapper mere af, så bliver jeg sku erklæret død  Jeg er i den heldige situation at jeg bestemmer selv hvad jeg laver. Vi er 2 fam. der driver en gammeldags bondegård, og da jeg har døjet meget med plukveer, så har jeg sagt at jeg ikke laver det store af fysiskt arbejde, og det er der fuld forståels for.

Det er også lige meget om jeg slapper af eller ej. Hvis jeg ligger i sofaen i nogle timer, med hovdet slukket med en eller anden tv serie, så har jeg præcis lige mange plukker.

Jeg har heldigvis tid hos min JM på torsdag, så der kan jeg vende den med hende

Anmeld

12. marts 2012

kvinde84

Når du har mere end 20-25 stykker om dagen,er det for mange..

Plukveer må ikke gøre ondt,og de må ikke være over 20 sekunder,så er der ikke tale om plukveer mere,men modningsveer.

Jeg har desværre i begge mine graviditeter været hele møllen igennem pga. alt for tidligt og kraftige plukveer/modningsveer.

Men heldigvis er du så langt henne nu,at den lille har rigtig gode chancer,hvis det skulle ende med en for tidlig fødsle.

Hvor lang er din livmoderhals?

Altså, jeg har hvertfald flere end de 20-25 stk, talte dem i 2 timer og det blev til 9 stk, og det var men jeg sad/lå i sofaen! Om de varer mere end 20 sek skal jeg ikke sige 100% sikkert, men er ret sikker på at de varer længere

Jeg aner ikke hvor lang min livmoderhals er. Jeg blev tjekket for de sidste gang når jeg var ca 22 uger, da var alting fint.

Anmeld

12. marts 2012

kvinde84

MariaE skriver:

jeg mister tit pusten ved mine, ser det ikke som bekymrende, og de trækker også tit helt om i numse og det er jeg heller ikke bekymret over..alt i alt tror jeg folk bekymrer sig på forskellige stadier og efter hvad de er vant til. Mine plejer at gå amok efter uge 30 og det er især fordi de så tit ligger med hovedet ned ad og åbenbart kan provokere lidt mere når hovedet står der.

I sidste graviditet kunne jeg snildt have 50 om dagen go ægen sagde det var ok, så lægne de ikke var vesmerte agtige og kom hvert 5 min f.eks...og det gik da også helt fint:-)Plukveer hører bare til mine graviditeter også de grumme.

Nu er jeg førstegangs gravid, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Jeg har faktist ikke bekymret mig så meget over plukkerne, men da jeg havde en lille blødning for 2 uger siden, og mine plukveer samtidig blev kraftigere, så er jeg begyndt at tænke mere og mere over det.

I går aftes begyndte de så at blive endnu kraftigere, såe.. nu er jeg i tvivl om det er noget man bør bekymre sig om

Anmeld

12. marts 2012

norenberg

Det er slet ikke normalt, kan ikke forstå hvorfor du ikke ringer til fødegangen og bliver tjekket, at gå til torsdag er ikke klogt for er der noget igang har de muligheden for at hjælpe det kan de måskr ikke hvis du venter....og at du bliver undersøgt skader jo ikke der kan jo også spare dig for en masse tanker....

Anmeld

12. marts 2012

MariaJ

Det er ikke nødvendigvis noget du skal bekymre dig for, men du bør i hvert fald tage det op med din jordmor/fødeafdelingen snart, så du kan få checket om de påvirker din livmoderhals.

Jeg blev indlagt for to uger siden med mange og kraftige plukveer, var til observation i en uge og er nu sygemeldt. Jeg har dem fortsat, især hvis jeg bevæger mig (kan sagtens være ti i timen eller mere dagen igennem). Jeg er 31+3 i dag.

Jeg har læst som en gal på nettet om plukveer, og kan se at det kan have alle mulige udfald fra at de er generende, men ikke noget egentligt problem til at de kan være et forvarsel om for tidlig fødsel. Jeg mener at have læst i en af dine andre tråde, at du bor langt fra sygehuset. Hvis jeg husker rigtigt, burde det nok give dig en ekstra grund til at blive holdt godt øje med. Jeg bor selv meget langt fra en fødeafdeling, og min jordmor er ikke sikker på at jeg får lov til at blive hjemme, hvis det fortsætter sådan her. 

Anmeld

12. marts 2012

L&V

kvinde84 skriver:

plukveer? Jeg har haft plukveer længe, og siden uge 22 har jeg haft ret mange. De er så taget til så småt gennem ugerne.

Nu er jeg snart kommet 30 uger, så nu er jeg ikke længere så bekymret da overlevelsesraten er næsten 100% og de fleste får heller ikke varige mén. Men uanset så er det så træls for baby ikke at måtte ligge i sin trygge inkubator tiden ud, og ungå alle strabadserne det kommer af for tidlig fødsel 

Men hvornår er så de pokkers plukveer for meget? I går da vi sad på sofaen, så fik jeg pludselig sådan et underligt ildebefindende. Tænkte at det var lidt mærkeligt, jeg fik lidt kvalme, hedetur og blev lidt svimmel-agtig. Det går væk, et øjeblik efter kommer det igen - lægger så mærke til at det er i forb. med en plukve  I dag har jeg så haft kraftigere plukveer end jeg plejer (men som sagt så bliver de jo kraftigere som ugerne går), jeg får ikke helt bevæget mig som normalt når de kommer og jeg føler lidt at jeg mister pusten mens de står på (livmoderen er jo større og trykker flere steder eller?). Imens jeg lå på sofaen og skypede med min søster, talte jeg på ½ time 4 plukker. Hvor ondt eller ubehageligt skal man have det før det er for meget???

Jeg vil os sige at hvis jeg var dig ville jeg lige ringe til fødegangen, jeg blev sygemeldt da jeg var ca. 20 uger henne pga kraftige og hyppige "plukveer" som havde forkortet min livmoderhals og gjord så der stod vand klar til at sive så jeg blev sengeliggende i et par uger der efter.. Hvis jeg ikke havde reageret hvem ved, så havde jeg måske født.. Ring hellere en gang for meget end en gang for lidt Så kan man jo håbe de siger alt er fint og du bare ska slappe af som du ellers har gjord

Anmeld

12. marts 2012

MariaJ

Jeg glemte forresten at svare på dit spørgsmål.

Der er så vidt jeg kan forstå ikke noget "tal" på hverken hvor mange man må have eller hvor kraftige de må være. Nogen kan have både mange og kraftige plukveer uden at det betyder noget. Hos andre kan det betyde at fødslen er ved at gå i gang.

Jeg har ikke kunnet få nogen klare svar fra hverken jordmødre eller læger (og har haft kontakt med en del de sidste uger), andet end at de holder øje med hvordan det står til med lige præcis min livmoderhals (og for at gøre det hele endnu mere diffust og usikkert kan den åbentbart også forkortes meget på kort tid, hvis man først går i fødsel) .

Det korte af det lange er nok at der ikke er noget entydigt svar. Jeg vil dog blive meget overrasket, hvis de ikke gerne vil se dig til et check. Især når du også har blødt.

Anmeld

12. marts 2012

Muffinmus

pga blødningen ville jeg nok få det tjekket, men ellers er jeg nok bare generelt ikke bekymret over plukveer...og det med de 20 sekunder max har jeg aldrig hørt om...mine varer sørme da tit mere end 45 sekunder, nogle næsten et minut, lige som med nr 1 og nr 2 og det har ikke været bekymrende i min verden. Det følger bare med mig åbenbart.

MEn som sagt bekymrer vi gravide os på forskellige stadier, er aldrig blevet tjekket for noget som helst trods plukveer da jeg ikke går til lægen med det som sådan, har bare nænvt det jo. Havde de tjekket mig havde de måske fundet ud af de gav en lille bitte smule, menikke nok til at smide fødslen i gang  1 mdr før f.eks...Nok derfor jeg heler ikke tænker over dem den her gang, jeg stopper bare det jeg har gang i,puster dybt og venter på de er ovre.

Men som sagt, enhver blødning, med mindre den kom efter sexaktivitrt, bør nok lige vendes for en sikkerheds skyld. Så ved man da hvor man står:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.