Til Thailand med baby - nogle gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Kindfed

Vi købte en spray, der hedder RexCure og som består af bl.a. persilleolie. Den er uden parabener og kemi, og virker sikkert ikke helt så godt, som noget MED kemi, men den virker. Vi købte den i Matas.

Mht. væske i flyet, så var intet tilladt. Intet. Hverken færdigblandet MME, kogt vand eller noget som helst. I kan få kogt vand fra stewardesserne, men det er ikke sikkert, at de kan nå at give jer det før take-off. Som sagt havde vi ingen problemer med trykket.
Mht. MME vil jeg også foreslå, at I doserer pulveret i flaskerne hjemmefra. Det er svært at komme til i flyet og alle skubber til en. MME kan I også købe dernede, vi havde AAALT for meget med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

bvk

Vi have MME med - både færdig blandet og som pulver - og vi havde også kogt vand med til grød - vi havde ingen problemer uanset om vi rejste fra EU, asien eller australien - man skal bare sige ved check ind, at man rejser med babymad, så er det ok - man kan dog risikere at skulle smage på sit vand...

på KBH lufthavns hjemmeside fremgår det f.eks., at man gerne må have væsker med til baby:

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Sikkerhed/Bagage/Særligt+om+væsker+i+håndbagagen.htm

Undtagelser fra reglerne Visse væsker og væskeformige stoffer er undtaget fra EU’s regler. Det drejer sig for eksempel om babymad, medicin og lignende, som må medbringes til brug på flyrejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed.

Anmeld

14. marts 2012

Mor til Josefine

Ja husk endelig badebleer .  Vi løb tør, og det er ikke til at finde nogen steder  Vi var også rigtig glade for at have bade sko med . Rigtig god tur ..

Jeg havde også MME med i flyveren, det var intet promblem overhovedet. De varmede det inde vi lettet. 

Anmeld

14. marts 2012

Lotus86

Kindfed skriver:

Vi købte en spray, der hedder RexCure og som består af bl.a. persilleolie. Den er uden parabener og kemi, og virker sikkert ikke helt så godt, som noget MED kemi, men den virker. Vi købte den i Matas.

Mht. væske i flyet, så var intet tilladt. Intet. Hverken færdigblandet MME, kogt vand eller noget som helst. I kan få kogt vand fra stewardesserne, men det er ikke sikkert, at de kan nå at give jer det før take-off. Som sagt havde vi ingen problemer med trykket.
Mht. MME vil jeg også foreslå, at I doserer pulveret i flaskerne hjemmefra. Det er svært at komme til i flyet og alle skubber til en. MME kan I også købe dernede, vi havde AAALT for meget med.

Super, den vil jeg prøve at finde.

Hvem fløj i med? Det lyder vildt at de har nægtet en baby at få mad.

Anmeld

14. marts 2012

Lotus86

bvk skriver:

Vi have MME med - både færdig blandet og som pulver - og vi havde også kogt vand med til grød - vi havde ingen problemer uanset om vi rejste fra EU, asien eller australien - man skal bare sige ved check ind, at man rejser med babymad, så er det ok - man kan dog risikere at skulle smage på sit vand...

på KBH lufthavns hjemmeside fremgår det f.eks., at man gerne må have væsker med til baby:

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Sikkerhed/Bagage/Særligt+om+væsker+i+håndbagagen.htm

Undtagelser fra reglerne Visse væsker og væskeformige stoffer er undtaget fra EU’s regler. Det drejer sig for eksempel om babymad, medicin og lignende, som må medbringes til brug på flyrejsen i større kvanta end 100 milliliter. Man bør dog være forberedt på, at sikkerhedspersonalet kan forlange bevis for væskens ægthed.

Fedt du lige gad at linke til det, så jeg mere rolig

Anmeld

14. marts 2012

Lotus86

Mor til Josefine skriver:

Ja husk endelig badebleer .  Vi løb tør, og det er ikke til at finde nogen steder  Vi var også rigtig glade for at have bade sko med . Rigtig god tur ..

Jeg havde også MME med i flyveren, det var intet promblem overhovedet. De varmede det inde vi lettet. 

Vi har lige været ude og købe badebleer i dag, ville godt nok være lidt ærgerligt at løbe tør for

Anmeld

14. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
bvk skriver:

Her er lidt af vores pakkeliste (vi har rejst tre uger i australien, vi kom hjem på vores datters 7 mdr. dag)

masser af sutter (vi mistede mange under vores rejse)

sutte snor

en god let ikke for varm klapvogn (f.eks. paraply der kan ligges ned)

Rent tøj til flyveren både til dig og baby

næsespray med saltvand kan bruges ca 30 min inden flyvning og ved propper i ørene.

solcreme faktor 50 (baby versionen fra apoteket er super god)

Afhængig af hvor meget i skal rejse rundt, så ville jeg tage nok bleer med - vi brugte nærmest tre uger på at finde nogle vi kunne lide...

Hvis I bruger engangsvaskeklude, så er det en ide at tage rigeligt med - dem kan man sjældent købe uden for EU

vådservietter - vi oplevede at mange udenlandske indeholdt parabener

Dyne/tæppe til flyveren

evt en ulddragt

billige bodyer (så I ikke nødvendigvis skal tænke på at tage dem med hjem)

Og så selvfølgelig god tur

kommentere den lige så jeg kan finde den igen til når jeg skal rejse. sikke mange gode tips

Anmeld

14. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Flydende panodil!! Badetøj med solfaktor 50 indbygget i. Solcreme faktor 50. Spiselige ting til flyveren, små bøger og andet underholdning til flyveren. Vh stine

Anmeld

14. marts 2012

Kindfed

Lotus86 skriver:

Super, den vil jeg prøve at finde.

Hvem fløj i med? Det lyder vildt at de har nægtet en baby at få mad.

Som sagt fløj vi meget, så jeg kan ikke lærte huske de forskellige selskaber. Kun at et af dem var Thai Air, men samtlige security checks, både international og domestic flights, tog væskerne fra os. Flere undskyldte fordi de også syntes, at det er en træls regel, men ingen undtagelser. Andre har så oplevet noget andet, jeg siger bare, at du kan ikke være sikker på at få vand/mme igennem. Men det er altså heller ikke nogen katastrofe, skulle det ske.

Anmeld

14. marts 2012

Lotus86

Kindfed skriver:

Som sagt fløj vi meget, så jeg kan ikke lærte huske de forskellige selskaber. Kun at et af dem var Thai Air, men samtlige security checks, både international og domestic flights, tog væskerne fra os. Flere undskyldte fordi de også syntes, at det er en træls regel, men ingen undtagelser. Andre har så oplevet noget andet, jeg siger bare, at du kan ikke være sikker på at få vand/mme igennem. Men det er altså heller ikke nogen katastrofe, skulle det ske.

Det kunne sagtes gå hen at blive en katastrofe, så håber da de i Kastrup holder sig til de regler der står på hjemmesiden, og så må vi håbe på det bedste når vi skal hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.