Til Thailand med baby - nogle gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

sarahb

Lotus86 skriver:

Hvor gammel var din søn da i var afsted? Tænker bare, at det er for tidligt at give ham kiks allerede?

Samme som din søn.
Og så frugt mos på glas havde vi med. Til når vi var ude og sulten pludselig meldte sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Lotus86

Pernille08 skriver:

Ja du kan sagtens give ham Marie kiks nu . Rosiner og sådan kan han os godt spise .

Jeg har ikk de super gode råd da min søn var 5 1/2 måned da vi var adsted . Men vi havde alt med til han hjemme fra af mad . Været købte vi der nede .
En sut eller en flaske eller pat i munden når i lander og letter tager trykket i ørene . Ellers så bare nyd jeres ferie . Det er skønt at være afsted med de små .

Ville ønske det var mig

Nå, der kan man da bare se, så blev jeg også lidt klogere i dag, men så vil vi da helt sikkert sørge for at have mariekiks med

Anmeld

12. marts 2012

Lotus86

sarahb skriver:

Samme som din søn.
Og så frugt mos på glas havde vi med. Til når vi var ude og sulten pludselig meldte sig

Super. Nu så jeg også lige at en anden skrev at de gerne må få kiks nu, det jo fantastisk, det jo nemt at have med alle vegne

Anmeld

12. marts 2012

Frk.S

Jeg følger også lige med, da jeg havde tænkt at oprette en lign. tråd.

Anmeld

12. marts 2012

sarahb

Lotus86 skriver:

Super. Nu så jeg også lige at en anden skrev at de gerne må få kiks nu, det jo fantastisk, det jo nemt at have med alle vegne

Ja nemlig

Håber i får en fantastisk tur

Anmeld

12. marts 2012

Lotus86

sarahb skriver:

Ja nemlig

Håber i får en fantastisk tur

Tusind tak

Anmeld

12. marts 2012

bvk

Her er lidt af vores pakkeliste (vi har rejst tre uger i australien, vi kom hjem på vores datters 7 mdr. dag)

masser af sutter (vi mistede mange under vores rejse)

sutte snor

en god let ikke for varm klapvogn (f.eks. paraply der kan ligges ned)

Rent tøj til flyveren både til dig og baby

næsespray med saltvand kan bruges ca 30 min inden flyvning og ved propper i ørene.

solcreme faktor 50 (baby versionen fra apoteket er super god)

Afhængig af hvor meget i skal rejse rundt, så ville jeg tage nok bleer med - vi brugte nærmest tre uger på at finde nogle vi kunne lide...

Hvis I bruger engangsvaskeklude, så er det en ide at tage rigeligt med - dem kan man sjældent købe uden for EU

vådservietter - vi oplevede at mange udenlandske indeholdt parabener

Dyne/tæppe til flyveren

evt en ulddragt

billige bodyer (så I ikke nødvendigvis skal tænke på at tage dem med hjem)

Og så selvfølgelig god tur

Anmeld

12. marts 2012

Kindfed

Vi havde vores søn med til Thailand i tre uger, da han var omkring 6 måneder. Det er (måske bortset fra varmen, når den er værst) et fantastisk sted at have en baby med. I vil blive båret på hænder og fødder - helt bogstaveligt for jeres baby, faktisk. Han vil blive slæbt afsted af stuepiger og tjenere, der tager billeder af ham og leger. Det skal man lige vænne sig til.
I vil også komme først i køerne i lufthavnene, og stewardesserne er meget obs på jer. Dejligt.

Vi måtte ikke have nogen som helst form for væske med ind i de forskellige fly, heller ikke det vi købte i selve lufthavnen. Så hvis I skal have noget at drikke til ham for ørernes skyld, skal I regne med at få det fra flypersonalet, men de har jo travlt under boardingen. (Vi fløj med ham otte gange og han lagde aldrig mærke til en fis mht. trykket).
Babymad på glas måtte vi godt have med, hvis det var forseglet og vi var villige til at smage på det (så ville det jo være ødelagt, så heldigvis bad ingen om det).
Man kan, alt efter hvor i skal hen, selvfølgelig, godt købe glasmad dernede. Vi var både i Bangkok og tre mindre steder i landet og kunne finde det alle steder. Både 'rigtig' mad og frugtmos som er ok af kvalitet for de par uger, man er afsted.

En god ting at have med er sådan en lille rejseelkedel. Så kan I købe plastikkrus og en lille skål dernede, som I kan varme maden i med det kogte vand på hotelværelset. Det brugte vi meget.
Også parfumefri ting til baby, vådservietter fx, skal I have med hjemmefra til hele turen. Thaierne er vist meget glade for parfume, også til børn.
Og så det lille 'rejseapotek' Vi havde bl.a. babypudder mod prickly heat, altså varmeudslet og klorhexidin til at rense små sår, som hurtigt kan blive til noget skidt i den varme, hvis han skraber huden. Kemikaliefri 'antikløe' stads er også rigtigt godt, for alle får stik af noget, også baby. Vores dreng lignede til sidst en der havde skoldkopper. Panodil Junior også for en sikkerheds skyld. Plus alt det man normalt har med til sig selv.

Og så selvfølgelig noget nyt legetøj til både flyveturen og opholdet, som I kan rationere lidt, så der også er til hjemturen.

Der er sikkert meget mere, og du må gerne spørge, hvis du vil høre om noget mere konkret.

Anmeld

14. marts 2012

Lotus86

bvk skriver:

Her er lidt af vores pakkeliste (vi har rejst tre uger i australien, vi kom hjem på vores datters 7 mdr. dag)

masser af sutter (vi mistede mange under vores rejse)

sutte snor

en god let ikke for varm klapvogn (f.eks. paraply der kan ligges ned)

Rent tøj til flyveren både til dig og baby

næsespray med saltvand kan bruges ca 30 min inden flyvning og ved propper i ørene.

solcreme faktor 50 (baby versionen fra apoteket er super god)

Afhængig af hvor meget i skal rejse rundt, så ville jeg tage nok bleer med - vi brugte nærmest tre uger på at finde nogle vi kunne lide...

Hvis I bruger engangsvaskeklude, så er det en ide at tage rigeligt med - dem kan man sjældent købe uden for EU

vådservietter - vi oplevede at mange udenlandske indeholdt parabener

Dyne/tæppe til flyveren

evt en ulddragt

billige bodyer (så I ikke nødvendigvis skal tænke på at tage dem med hjem)

Og så selvfølgelig god tur

Tusind tak for dit svar, der var helt sikkert mange ting jeg lige kunne tilføje til listen

Anmeld

14. marts 2012

Lotus86

Kindfed skriver:

Vi havde vores søn med til Thailand i tre uger, da han var omkring 6 måneder. Det er (måske bortset fra varmen, når den er værst) et fantastisk sted at have en baby med. I vil blive båret på hænder og fødder - helt bogstaveligt for jeres baby, faktisk. Han vil blive slæbt afsted af stuepiger og tjenere, der tager billeder af ham og leger. Det skal man lige vænne sig til.
I vil også komme først i køerne i lufthavnene, og stewardesserne er meget obs på jer. Dejligt.

Vi måtte ikke have nogen som helst form for væske med ind i de forskellige fly, heller ikke det vi købte i selve lufthavnen. Så hvis I skal have noget at drikke til ham for ørernes skyld, skal I regne med at få det fra flypersonalet, men de har jo travlt under boardingen. (Vi fløj med ham otte gange og han lagde aldrig mærke til en fis mht. trykket).
Babymad på glas måtte vi godt have med, hvis det var forseglet og vi var villige til at smage på det (så ville det jo være ødelagt, så heldigvis bad ingen om det).
Man kan, alt efter hvor i skal hen, selvfølgelig, godt købe glasmad dernede. Vi var både i Bangkok og tre mindre steder i landet og kunne finde det alle steder. Både 'rigtig' mad og frugtmos som er ok af kvalitet for de par uger, man er afsted.

En god ting at have med er sådan en lille rejseelkedel. Så kan I købe plastikkrus og en lille skål dernede, som I kan varme maden i med det kogte vand på hotelværelset. Det brugte vi meget.
Også parfumefri ting til baby, vådservietter fx, skal I have med hjemmefra til hele turen. Thaierne er vist meget glade for parfume, også til børn.
Og så det lille 'rejseapotek' Vi havde bl.a. babypudder mod prickly heat, altså varmeudslet og klorhexidin til at rense små sår, som hurtigt kan blive til noget skidt i den varme, hvis han skraber huden. Kemikaliefri 'antikløe' stads er også rigtigt godt, for alle får stik af noget, også baby. Vores dreng lignede til sidst en der havde skoldkopper. Panodil Junior også for en sikkerheds skyld. Plus alt det man normalt har med til sig selv.

Og så selvfølgelig noget nyt legetøj til både flyveturen og opholdet, som I kan rationere lidt, så der også er til hjemturen.

Der er sikkert meget mere, og du må gerne spørge, hvis du vil høre om noget mere konkret.

Tusind tak for dit lange svar

Når du skriver i ikke måtte have væske med ombord på flyveren, galdt det så også mme? Det får vores søn stadig, så det skal vi jo have med

Sådan en anti-kløe-halløj-stick, hvilken en købte i? For jeg spurgte i Matas, og fik af vide at man ikke måtte bruge det til børn under 1 år? Men altså, tænker at hvis man som du skriver, køber en uden alt muligt skidt i, så kan det vel ikke betyde det store? De skal jo ikke bades i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.