Hvornår blev tiden jeres egen igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

Den lykkelige

Ja bliver den vel aldrig helt som forældre, som man havde den før i tiden.. 
Jeg synes bare det er vildt hårdt for tiden at jeg bare ikke når noget som helst af hvad jeg synes er hyggelig, hvad jeg synes er sjovt, vigtigt osv..
Før var jeg en rigtig aktiv person.. havde altid masser bolde i luften og projekter i huset osv.. elsker holde haven pæn og lave ting i den.. men synes det så svært nu hvor vejret også bliver bedre at jeg bare er klistret til gulvet for at lege med min datter.. Hun er lige blevet et år..
Måske synes jeg også det er så hårdt fordi hun bare er sååå mor syg.. jeg når bare INTET på en dag
Hvornår bliver det bedre med både mor sygen og at man får mere luft og tid til de ting man gerne vil...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

twinboys

Den lykkelige skriver:

Jeg synes bare det er vildt hårdt for tiden at jeg bare ikke når noget som helst af hvad jeg synes er hyggelig, hvad jeg synes er sjovt, vigtigt osv..
Før var jeg en rigtig aktiv person.. havde altid masser bolde i luften og projekter i huset osv.. elsker holde haven pæn og lave ting i den.. men synes det så svært nu hvor vejret også bliver bedre at jeg bare er klistret til gulvet for at lege med min datter.. Hun er lige blevet et år..
Måske synes jeg også det er så hårdt fordi hun bare er sååå mor syg.. jeg når bare INTET på en dag
Hvornår bliver det bedre med både mor sygen og at man får mere luft og tid til de ting man gerne vil...

Måske når børnene flytter fra reden og dog, man slipper jo aldrig børnene og 1 2 3 så er der børnebørn og så starter det hele forfra...

Majbritt

Anmeld

11. marts 2012

Tona

Jeg syntes det lettede da Amanda kom i dp, forstået på den måde at så havde jeg noget tid til mig selv om mine projekter, og kan gå og glæde mig til hun kommer hjem igen  

Anmeld

11. marts 2012

Den lykkelige

twinboys skriver:

Måske når børnene flytter fra reden og dog, man slipper jo aldrig børnene og 1 2 3 så er der børnebørn og så starter det hele forfra...

Majbritt

Nå men jeg tænker mere sådan at man kan gå i haven mens de er med eller er hos lege kammerat eller laver noget de selv vil.. osv osv osv.. man får jo luft før de flytter hjemmefra!  

Anmeld

11. marts 2012

Den lykkelige

Amandas-mor skriver:

Jeg syntes det lettede da Amanda kom i dp

Men min er også startet dagpleje.. men synes bare ikke det har ændret sig..

Anmeld

11. marts 2012

Tona

Den lykkelige skriver:

Nå men jeg tænker mere sådan at man kan gå i haven mens de er med eller er hos lege kammerat eller laver noget de selv vil.. osv osv osv.. man får jo luft før de flytter hjemmefra!  

Hvis det er sådan du mener, mon ikke det så bliver lettere når barnet er en 3 år og man kan snakke rigtig sammen og lave ting sammen og barnet rigtig kan være med

Anmeld

11. marts 2012

Kløver

vi er i samme situation, jeg synes også jeg er meget aktiv hele dagen, men når alligevel intet vores søn er 13 mdr

Anmeld

11. marts 2012

Den lykkelige

Amandas-mor skriver:

Hvis det er sådan du mener, mon ikke det så bliver lettere når barnet er en 3 år og man kan snakke rigtig sammen og lave ting sammen og barnet rigtig kan være med

Jo det er vel nok der omkring.. vi sad lige og snakkede om det og kæresten sagde også 3-4 år.. så må jeg lige vente 2-3 år
Men irritere mig også lidt at jeg ikke får lidt tid til mig selv.. min kæreste går f.eks. i værkstedet hvis der kommer en kammerat fordi, eller kommer lidt ud/væk.. det er altid mig der sidder tilbage.. ja undskyld.. men synes bare det er så hårdt med den morsyge og at jeg skal bede om en friaften hvor jeg besøger mine forældre eller lignende.. hvor min kæreste bare kan "tage sig tiden" uden noget..

Anmeld

11. marts 2012

Den lykkelige

Maja84 skriver:

vi er i samme situation, jeg synes også jeg er meget aktiv hele dagen, men når alligevel intet vores søn er 13 mdr

Nej man når virkelig bare intet.. jeg synes det er vildt frustrerende.. i forhold til det liv man havde før man fik børn.. har virkelig svært ved at vænne mig til det.. Nu går man bare og kigger på alle de ting man burde lave.. men man bare ikke kan..

Anmeld

11. marts 2012

Tona

Den lykkelige skriver:

Jo det er vel nok der omkring.. vi sad lige og snakkede om det og kæresten sagde også 3-4 år.. så må jeg lige vente 2-3 år
Men irritere mig også lidt at jeg ikke får lidt tid til mig selv.. min kæreste går f.eks. i værkstedet hvis der kommer en kammerat fordi, eller kommer lidt ud/væk.. det er altid mig der sidder tilbage.. ja undskyld.. men synes bare det er så hårdt med den morsyge og at jeg skal bede om en friaften hvor jeg besøger mine forældre eller lignende.. hvor min kæreste bare kan "tage sig tiden" uden noget..

Jamen helt enig...jeg forstår præsis hvad du mener (min datter er 14 mdr). Jeg kan 100 % følge dig.

Noget som har hjulpet mig til at kunne lave nogle flere udendørs ting (fx i haven eller hænge tøj op udenfor osv) er at vi har købt sådan en stol ligesom de har i "Bonderøven". Ved du hvad jeg mener? Sådan en stol som barnet kan sidde i på ryggen. Så kan man gå rundt med dem på ryggen og ordne ting udenfor og de føler stadig at de er sammen med mor og ser en masse spændende fordi de ser verden oppe fra voksenhøjde.

Jeg syntes også at det har hjulpet mig simplethen at acceptere at sådan er det nu og der er jo også så meget glæde i det. Jeg har overgivet mig til om man så må sige, og helt sikkert vil der ske det at når vores børn er store nok til at vi får lidt frirum så vil vi sidde og små-tude og savne dengang de var små og hang på os og ville kramme hele tiden  

Men ja, jeg syntes du har ret i at der er en totalt skæv fordeling imellem hvor meget frirum moren får i forhold til faren. Tit i alt fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.