KONY 2012 - jagten på manden der stjæler børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

L&V

M (: skriver:

Ja, så godt den er en halv time lang, så tror heller ikke lige jeg får set den her til aften.. 

Tank for link (:

Så lidt.. nej man ska se det når man har tid og overskud ellers får man ikke noget ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

FamilenStorm

M (: skriver:

Hm, ved ikke om jeg er den eneste, men jeg kender slet ikke til Kony eller sagen omkring ham..

Nej.. Det er også gået forbi min næse.. :-)

Anmeld

8. marts 2012

BellaT

Jeg kan godt lide at folk står sammen og deler osv. Det kan KUN være positivt.

Men! Hvorfor lige denne mand og denne sag og hvorfor er det lige pludselig over hele verden? Lige pludselig. Det forstår jeg ikke helt. Jeg er lidt mistroisk, forhåbentligt uden grund.

Invisible children er ikke en nyhed. Det er over 10 år gammelt. Men tænk at masserne KAN fanges af en god sag og måske gøre en forskel. Det er fantastisk.

Anmeld

8. marts 2012

Prinsessens'Mor<3

Har lige seet hele videoen.. Og det er første gang jeg har hørt om ham.. Kan det virkelig passe at verdens 1. prioriteret forbryder er så ukendt, selv nr 24 (tror jeg det var) er en man har hørt så meget om..

Dette er da helt sikkert noget der skal deles.. De har en kamp og et mål om han er fanget i år.. SYnes det er så fedt af ham bag videoen

Er der nogen der er imod dette projekt eller siger dette er gammel?

Anmeld

8. marts 2012

M (:

FamilenStorm skriver:

Nej.. Det er også gået forbi min næse.. :-)

Haha, rart, at jeg ikke er den eneste..

Anmeld

8. marts 2012

Prinsessens'Mor<3

BellaT skriver:

Men! Hvorfor lige denne mand og denne sag og hvorfor er det lige pludselig over hele verden? Lige pludselig. Det forstår jeg ikke helt. Jeg er lidt mistroisk, forhåbentligt uden grund.

Invisible children er ikke en nyhed. Det er over 10 år gammelt. Men tænk at masserne KAN fanges af en god sag og måske gøre en forskel. Det er fantastisk.

Er det ikke "bare" fordi det først er noget så langt nu, og blevet mere kendt at han er nr 1?

Eller hvad mener du?

Anmeld

8. marts 2012

morethanperfect

Jeg syns det er helt forfærdeligt . I hvert fald ikke en video man skal se når man er så hormonforstyrret som mig .. 

Syns han skal fanges med det samme , og blive udsat for noget som jeg slet ikke vil nævne på en side som hedder Baby.dk 

Anmeld

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

BellaT skriver:

Jeg kan godt forstå dig og andre der tænker det Jeg tror simpelthen det handler om, at de gør SÅ meget, for at gøre det synligt. Man kunne sikkert gøre det med alle mulige andre sager også, hvis blot man har ressourser til det. 

De har arbejdet på det i 10 år, og mener at i år, 2012, er året hvor det kunne blive muligt.

Ja, det er helt utroligt, hvad man kan i denne "facebook-tid"

Anmeld

8. marts 2012

BellaT

MaleneS2011baby<3 skriver:

Er det ikke "bare" fordi det først er noget så langt nu, og blevet mere kendt at han er nr 1?

Eller hvad mener du?

Jeg mener: Kapow! Og nettet oversvømmes af Kony.. Det har jo kørt længe længe. Men lige pludselig så er det over det hele. Over hele verden. På samme tid. Det forstår jeg ikke.

Og hvorfor lige ham?

Men godt at der i det mindste er fokus på en af verdens mange syge mennesker. Det er måske en start.

Anmeld

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

MaleneS2011baby<3 skriver:

Har lige seet hele videoen.. Og det er første gang jeg har hørt om ham.. Kan det virkelig passe at verdens 1. prioriteret forbryder er så ukendt, selv nr 24 (tror jeg det var) er en man har hørt så meget om..

Dette er da helt sikkert noget der skal deles.. De har en kamp og et mål om han er fanget i år.. SYnes det er så fedt af ham bag videoen

Er der nogen der er imod dette projekt eller siger dette er gammel?

Tja, jeg kender ikke mange af de navne på listen. Men nogle bliver jo pludselig kendte for os, når der som f.eks. i Libien pludselig er krigszone, eller Osama bin Laden der pludselig bomber store monumenter i USA. 

Og nu bliver Kony kendt, fordi en flok mennesker insisterer på det

Jeg ved ikke om nogle er direkte imod kampagnen, men der er flere, som mener, at det er USA's forsøg på at have soldater til stede i Uganda (og på den måde styre det hele) - men for fanden, det tror jeg bare ikke invisible children har så meget med at gøre!

Derudover er der nogle som er imod, da man jo går ind og støtter en organisation som i teorien er "non-profit". (hvilket jeg da egentlig godt kan se mening i)

Kig bl.a. dette link:  http://visiblechildren.tumblr.com/post/18890947431/we-got-trouble

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.