KONY 2012 - jagten på manden der stjæler børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
36 svar
0 synes godt om
8. marts 2012

Ka+Ma=Be

Hej allesammen 

Som de fleste af jer nok har lagt mærke til, er der en stor debat igang verden rundt og der bliver postet videoer som aldrig før på facebook om Kony.

Til jer der ikke ved, hvad jeg taler om, er der her linket til videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc&feature=share

I den forbindelse fik jeg også et link til "den anden side" af historien: (eller i hvert fald en, som stiller spørgsmålstegn med invisible childrens arbejde)

http://www.reddit.com/r/DAE/comments/qlqzd/am_i_the_only_one_who_is_suspicious_about/

Personligt synes jeg, at det Invisible Children Inc. laver er fantastisk og nødvendigt! Jeg kan i det hele taget slet ikke se, hvorfor det skulle være forkert, det de gør - kan i?
Han argumenterer med, at informationerne er gamle - men manden bag kony videoen fortæller jo selv, at de har været igang i 10 år. Og hvad enten Kony's gerninger er gamle og dalende, så er de vel stadig dybt og erdeles forkerte?!
Jeg mener i hvert fald, at Kony fortjener at blive stillet for en domstol og få sin straf. Det er jo ikke for sjovt, at manden ligger nummer 1 over kriminelle på ICC's liste. 

Hvad tænker i? Er i enige eller synes i at headhunten på Kony er helt forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

Hmm, der er åbenbart ikke nogen, som vil debattere om tyveri af børn og tiltagene for at stoppe det?

Anmeld

8. marts 2012

M (:

Katte87 skriver:

Hmm, der er åbenbart ikke nogen, som vil debattere om tyveri af børn og tiltagene for at stoppe det?

Hm, ved ikke om jeg er den eneste, men jeg kender slet ikke til Kony eller sagen omkring ham..

Anmeld

8. marts 2012

Mumto3

M (: skriver:

Hm, ved ikke om jeg er den eneste, men jeg kender slet ikke til Kony eller sagen omkring ham..

Det gør jeg heller ikke

Anmeld

8. marts 2012

L&V

Det er derfor filmen er lavet, for at sprede budskabet omkring de grusomme ting han gør og presse ham så han kan blive fanget

Anmeld

8. marts 2012

M (:

Månsson skriver:

Det er derfor filmen er lavet, for at sprede budskabet omkring de grusomme ting han gør og presse ham så han kan blive fanget

Hm, så vil jeg da nok lige se den - en af dagene (:

Anmeld

8. marts 2012

M (:

Mumto3 skriver:

Det gør jeg heller ikke

Haha, så er vi da to

Anmeld

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

Prøv at se filmen, når du har tid! Den er virkelig rørende og godt skruet sammen (synes jeg .)

Den fortæller kort sagt, om denne mand, Kony, som brutalt bortfører, jagter, myrder og prostitutierer små børn! Og han har gjort det i mange mange år. 

En organisation har sat sig for at stoppe ham og vil derfor øge folks "Awereness", så han kan blive fundet og anholt.

Der er så en mand som mener, at det virker lidt lusket det hele - jeg kan dog ikke se, hvad bagtankerne kan være med det, hvis jeg skal være ærlig

Anmeld

8. marts 2012

TeamRocket

Jeg fanger slet ikke hvad du snakker om  Lyst til at sætte mig ind i tingene ? (og hvad omhandler linksne, vil ikke åbne noget jeg fortryder at have set!)

Anmeld

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

Mumto3 skriver:

Det gør jeg heller ikke

Du får lige den samme smørre, som jeg har skrevet til M  

Prøv at se filmen, når du har tid!  Den er virkelig rørende og godt skruet sammen (synes jeg  .)

Den fortæller kort sagt, om denne mand, Kony, som brutalt bortfører, jagter, myrder og prostitutierer små børn! Og han har gjort det i mange mange år. 

En organisation har sat sig for at stoppe ham og vil derfor øge folks "Awereness", så han kan blive fundet og anholt.

Der er så en mand som mener, at det virker lidt lusket det hele - jeg kan dog ikke se, hvad bagtankerne kan være med det, hvis jeg skal være ærlig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.