KONY 2012 - jagten på manden der stjæler børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

L&V

M (: skriver:

Hm, så vil jeg da nok lige se den - en af dagene (:

Ja gør det, det er vildt man ikke har hørt mere om ham..

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1722485.ece 

Der står lidt om ham her også kan man se filmen bagefter, den er ret lang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

TeamRocket skriver:

Jeg fanger slet ikke hvad du snakker om  Lyst til at sætte mig ind i tingene ? (og hvad omhandler linksne, vil ikke åbne noget jeg fortryder at have set!)

Det er i orden Prøv at læs det, som jeg lige skrev til M. Det er ikke voldsomt at se (argh, der er en smule billeder, men ikke noget "så" voldsomt), men det forklarer hvem Kony er og hvorfor han skal stoppes.

Anmeld

8. marts 2012

M (:

Katte87 skriver:

Prøv at se filmen, når du har tid! Den er virkelig rørende og godt skruet sammen (synes jeg .)

Den fortæller kort sagt, om denne mand, Kony, som brutalt bortfører, jagter, myrder og prostitutierer små børn! Og han har gjort det i mange mange år. 

En organisation har sat sig for at stoppe ham og vil derfor øge folks "Awereness", så han kan blive fundet og anholt.

Der er så en mand som mener, at det virker lidt lusket det hele - jeg kan dog ikke se, hvad bagtankerne kan være med det, hvis jeg skal være ærlig

Hm, vil da lige prøve at sætte mig ind i sagen en af de næste dage, og danne mig en mening. Det er svært at sige, om der er bagtanker før jeg har set videoerne, men vil da lige vende tilbage til din debat, når jeg har fået set dine links (:

Anmeld

8. marts 2012

M (:

Månsson skriver:

Ja, så godt den er en halv time lang, så tror heller ikke lige jeg får set den her til aften.. 

Tank for link (:

Anmeld

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

Månsson skriver:

Ja, det er egentlig utroligt, specielt når han ligger nr. 1 på ICC's liste! Men ja, der skal jo snakkes, før folk hører

Anmeld

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

Hm, vil da lige prøve at sætte mig ind i sagen en af de næste dage, og danne mig en mening. Det er svært at sige, om der er bagtanker før jeg har set videoerne, men vil da lige vende tilbage til din debat, når jeg har fået set dine links (:

Hehe det er bare i orden! Jeg synes i hvert fald, at budskabet skulle spredes!

Anmeld

8. marts 2012

M (:

Katte87 skriver:

Hehe det er bare i orden! Jeg synes i hvert fald, at budskabet skulle spredes!

Ja, selvfølgelig, og er da sikker på, at det er en relevant sag.. Men hvilken betydning kan/vil det få, at budskabet spredes? (:

Anmeld

8. marts 2012

Ka+Ma=Be

Ja, selvfølgelig, og er da sikker på, at det er en relevant sag.. Men hvilken betydning kan/vil det få, at budskabet spredes? (:

Forhåbentlig at Kony bliver fundet og anholt! Lige nu, har USA sendt soldater til Uganda, for at finde ham. Men videoens argument er, at for at USA (og evt. andre) vil forsætte med at bruge ressourser på det, så skal der være en interesse herfor - altså skal folk kende til Kony og hans ugerninger. 

Håber det gav mening.

Anmeld

8. marts 2012

L&V

Katte87 skriver:

Ja, det er egentlig utroligt, specielt når han ligger nr. 1 på ICC's liste! Men ja, der skal jo snakkes, før folk hører

Ja lige præcis.. kan godt huske jeg har hørt om  invisible children før men det var da smuttet ud af hjernen igen vil jeg godt indrømme

Anmeld

8. marts 2012

M (:

Katte87 skriver:

Forhåbentlig at Kony bliver fundet og anholt! Lige nu, har USA sendt soldater til Uganda, for at finde ham. Men videoens argument er, at for at USA (og evt. andre) vil forsætte med at bruge ressourser på det, så skal der være en interesse herfor - altså skal folk kende til Kony og hans ugerninger. 

Håber det gav mening.

Det giver god mening (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.