Munder skriver:
Herhjemme er fjernsynet slukket når man ikke ser noget - vi ser faktisk ikke særlig meget fjernsyn.
Om eftermiddagen ser min datter lige lidt fjernsyn, når hun kommer hjem, men så bliver det slukket og kan sagtens væres lukket til næste eftermiddag, med mindre der er noget vi skal se om aftenen.
Jeg bliver ekstremt stresset, når jeg kommer i hjem, hvor fjernsynet bare kører - det fjerner fokus fra godt samvær, fordi man ender med at sidde og glane ind i det.
Det er bare min holdning
Helt enig.. Der er også en fra min MG som har fjernsynet kørende konstant imens vi er der, og synes næsten det er lidt uhøfligt, for jeg kan ikke se nogen grund til det skal køre, når nu det er meningen vi skal sidde og snakke og hygge..
Men lige til alle: Om i har overvejet sundheden ift. jeres børn? ALtså forstå mig ret, det er slet ikke ondt ment eller noget, men kan huske jeg læste en undersøgelse for nogle år siden der beskrev noget om at stort fjernsynsforbrug ift. børn kunne give øget risiko for stress, ADHD, koncentrationsbesvær osv.. En i min families søn kan ikke falde i søvn om aftenen uden fjernsynet kører på tegnefilm, fordi fjernsynet konstant kørte da han var mindre..
Jeg ved godt der er nogen der ikke tager skade af det, og at der nok skal være nogen der siger: "Jamen MINE forældre så meget fjernsyn, og JEG har ikke taget skade", men er det noget i har overvejet?
Anmeld