Kører jeres fjernsyn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Munder

Herhjemme er fjernsynet slukket når man ikke ser noget - vi ser faktisk ikke særlig meget fjernsyn.

Om eftermiddagen ser min datter lige lidt fjernsyn, når hun kommer hjem, men så bliver det slukket og kan sagtens væres lukket til næste eftermiddag, med mindre der er noget vi skal se om aftenen.

Jeg bliver ekstremt stresset, når jeg kommer i hjem, hvor fjernsynet bare kører - det fjerner fokus fra godt samvær, fordi man ender med at sidde og glane ind i det.

Det er bare min holdning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Herhjemme er fjernsynet slukket når man ikke ser noget - vi ser faktisk ikke særlig meget fjernsyn.

Om eftermiddagen ser min datter lige lidt fjernsyn, når hun kommer hjem, men så bliver det slukket og kan sagtens væres lukket til næste eftermiddag, med mindre der er noget vi skal se om aftenen.

Jeg bliver ekstremt stresset, når jeg kommer i hjem, hvor fjernsynet bare kører - det fjerner fokus fra godt samvær, fordi man ender med at sidde og glane ind i det.

Det er bare min holdning

Helt enig.. Der er også en fra min MG som har fjernsynet kørende konstant imens vi er der, og synes næsten det er lidt uhøfligt, for jeg kan ikke se nogen grund til det skal køre, når nu det er meningen vi skal sidde og snakke og hygge..

Men lige til alle: Om i har overvejet sundheden ift. jeres børn? ALtså forstå mig ret, det er slet ikke ondt ment eller noget, men kan huske jeg læste en undersøgelse for nogle år siden der beskrev noget om at stort fjernsynsforbrug ift. børn kunne give øget risiko for stress, ADHD, koncentrationsbesvær osv.. En i min families søn kan ikke falde i søvn om aftenen uden fjernsynet kører på tegnefilm, fordi fjernsynet konstant kørte da han var mindre..

Jeg ved godt der er nogen der ikke tager skade af det, og at der nok skal være nogen der siger: "Jamen MINE forældre så meget fjernsyn, og JEG har ikke taget skade", men er det noget i har overvejet?

Anmeld

7. marts 2012

Chris86

Herhjemme ser vi kun fjernsyn fredag/lørdag aften, og det er stadig begrænset der...
Vi kan så kun se Dr´s kanaler, da vi ik har gidet betale for mere nu vi alligevel intet ser...
Sommeren er på vej og tja... Måske vi tænder/køber en pakke, når det blir vinter igen

Anmeld

7. marts 2012

AMtrier

Min mand har en utroligt dårlig vane med at tænde fjernsynet for bagefter tænde computeren og overhovedet ikke ense at tv'et kører. nogle gange kan han sågar se tv på computeren sammetid med at tv'et kører. jeg tror det er vane og måske en trykhedsting.. eller også er det for at overdøve mig når jeg snakker

Anmeld

7. marts 2012

LR85

her kørte fjernsynet også HELE tiden på NEWS da jeg mødte manden.

Jeg tror vi snakkede om det nogengange når han bare automatisk tændte for det. Ellers tror jeg bare nogengange a jeg slukkede for det, hvis han fx sad ved computeren eller slet ikke var i rummet.

Nu køre det stadig lidt for meget, men helt klart mere acceptabelt

Anmeld

7. marts 2012

MorTil4<3

Anonym skriver:

Anonym for ikke at hænge kæresten ud

Men hjemme hos jer, til daglig, har i så fjernsynet tændt det meste af tiden? Fx som en baggrundsting?

Før jeg mødte min kæreste, så jeg ALDRIG fjernsyn. Boede alene og havde bare den mindste pakke. Hvis jeg endelig skulle se noget, købte jeg serier på DVD og så det, men det var kun som en hyggeting ind imellem om aftenen.

Når min kæreste er hjemme, kører fjernsynet KONSTANT! Og jeg kan ikke holde det ud! Det kører fra han kommer hjem om eftermiddagen til han går i seng. Og det er ofte ikke en gang fordi han ser det der kører, det skal bare være tændt åbenbart. Bliver virkelig skør af hovedet af den der konstante larm i baggrunden!

Tit er fjernsynet tændt imens han fx ser natholdet på sin pc. Så må jeg lige sige til ham: "Sig mig, synes du ikke det der er spild af strøm?"..

Denne uge har han ferie, og det er lige før jeg ville ønske han var på arbejde, for fjernsynet skal bare køre nonstop hele dagen. Jeg bliver jo sindssyg!! Jeg har lige sagt til ham, at nu slukkede han det lort. Tvet stod bare tændt på TV-shop med en reklame for slim-and-lift, og som jeg sagde til ham, gik jeg ikke ud fra at han rent faktisk SÅ en reklame for opstrammende kvindelingeri..

Jeg synes også det er et problem, fordi vores barn på 5 måneder self. elsker det tv, fordi der er farver og bevægelse, så hvis vi har hende inde i stuen glor hun bare på den skærm konstant og kan ikke koncentrere sig om at snakke med mig, lege på sit legetæppe osv..

Hvordan er det hos jer? Fjernsyn konstant? Som baggrundsstøj? I så fald hvorfor? For jeg kan SLET ikke forstå man kan holde det ud, jeg tror altså ikke det er sundt

her køre det non stop hele dagen

og vores dreng gider heldighvis ikk glo på det , kun hvis der lige er en sjov melodi eller noget hehe . her er det også bare kørende som baggrundsstøj hi hi

Anmeld

7. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Helt enig.. Der er også en fra min MG som har fjernsynet kørende konstant imens vi er der, og synes næsten det er lidt uhøfligt, for jeg kan ikke se nogen grund til det skal køre, når nu det er meningen vi skal sidde og snakke og hygge..

Men lige til alle: Om i har overvejet sundheden ift. jeres børn? ALtså forstå mig ret, det er slet ikke ondt ment eller noget, men kan huske jeg læste en undersøgelse for nogle år siden der beskrev noget om at stort fjernsynsforbrug ift. børn kunne give øget risiko for stress, ADHD, koncentrationsbesvær osv.. En i min families søn kan ikke falde i søvn om aftenen uden fjernsynet kører på tegnefilm, fordi fjernsynet konstant kørte da han var mindre..

Jeg ved godt der er nogen der ikke tager skade af det, og at der nok skal være nogen der siger: "Jamen MINE forældre så meget fjernsyn, og JEG har ikke taget skade", men er det noget i har overvejet?

min dreng har ikke tv på værelset, og får det ikke før den dag han selv kan betale det.. Så der vil aldrig blive noget med at han skal se tegnefilm for at sove..

Fjernsynet hører til i stuen hvor man opholder sig og ikke i soveværelse og børneværelser hvor man sover eller leger..

Jeg har det sådan lidt at så længe han stadig kan finde ud af at lege med hans legetøj, så synes jeg det er fint at han efter en lang dag (7-17) lige ser noget tegnefilm inden vi skal spise.. Han har ligeså meget brug for at slappe af som jeg har når han har været så mange timer i dagplejen..

Vi er dog i weekenden oftest ude og lege, så der ser han det ikke, men at han ser en time om eftermiddagen, det ser jeg bestemt ikke noget galt i..

Anmeld

7. marts 2012

cennona

Anonym for ikke at hænge kæresten ud

Men hjemme hos jer, til daglig, har i så fjernsynet tændt det meste af tiden? Fx som en baggrundsting?

Før jeg mødte min kæreste, så jeg ALDRIG fjernsyn. Boede alene og havde bare den mindste pakke. Hvis jeg endelig skulle se noget, købte jeg serier på DVD og så det, men det var kun som en hyggeting ind imellem om aftenen.

Når min kæreste er hjemme, kører fjernsynet KONSTANT! Og jeg kan ikke holde det ud! Det kører fra han kommer hjem om eftermiddagen til han går i seng. Og det er ofte ikke en gang fordi han ser det der kører, det skal bare være tændt åbenbart. Bliver virkelig skør af hovedet af den der konstante larm i baggrunden!

Tit er fjernsynet tændt imens han fx ser natholdet på sin pc. Så må jeg lige sige til ham: "Sig mig, synes du ikke det der er spild af strøm?"..

Denne uge har han ferie, og det er lige før jeg ville ønske han var på arbejde, for fjernsynet skal bare køre nonstop hele dagen. Jeg bliver jo sindssyg!! Jeg har lige sagt til ham, at nu slukkede han det lort. Tvet stod bare tændt på TV-shop med en reklame for slim-and-lift, og som jeg sagde til ham, gik jeg ikke ud fra at han rent faktisk SÅ en reklame for opstrammende kvindelingeri..

Jeg synes også det er et problem, fordi vores barn på 5 måneder self. elsker det tv, fordi der er farver og bevægelse, så hvis vi har hende inde i stuen glor hun bare på den skærm konstant og kan ikke koncentrere sig om at snakke med mig, lege på sit legetæppe osv..

Hvordan er det hos jer? Fjernsyn konstant? Som baggrundsstøj? I så fald hvorfor? For jeg kan SLET ikke forstå man kan holde det ud, jeg tror altså ikke det er sundt

Nej, her står fjernsynet bestemt ikke og kører hele dagen. Jeg hader, når fjernsynet bare kører derud af med dårlige serier og endnu dårligere reklamer, når der alligevel ikke er nogen, der ser på det. Synes det er en frygtelig baggrundslarm 

Anmeld

7. marts 2012

Muffin_girl

Her er det kun tændt hvis vi ser noget. Eller venter på noget begynder.. Ellers er det godt nok spild af strøm syntes jeg.. Og vi prøver at spare på sådan nogle elektriske ting  

Anmeld

7. marts 2012

Chr-Hei

Her kører fjernsynet ikke ret meget om formiddagen da jeg ikke ser ret meget tv.. Den bliver gerne tændt når de andre kommer hjem også kører den lige en times tid inden vi skal spise, slukker fjernsynet når vi spiser da drengen på 7 ellers ikke kan koncenterer sig da vi spiser ved spisebordet i stuen.. Så bliver det for det meste først tændt igen når drengene er puttet og mor og far skal slappe lidt af

Har aldrig forstået tvét skal stå og kører i baggrunden, men her er det heller ikke et problem, kun hvis drengen på 7 har glemt at slukke det men det kan ikke sætte mit pis i kog da det ikke sker så tit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.