Hvilken sovestilling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

LR85

Sørens skriver:

Man anbefaler gravide at sove på venstre side, da den stilling leder mere ilt til barnet og mindsker presset på dine nyrer. Når du ligger på venstre side, letter du også presset på den store blodåre vena cava, som leder blodet væk fra dine ben, hvilket minimerer hævelserne i dine ben og fødder.

(fandt lige noget om det på nettet)

God info. Det kan da være man skal lægge sig lidt på venstre side så  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Giraffen

kvinde84 skriver:

sover i i??

Jeg læser alle steder at man skal sove på venstre side når man er gravid. Det ironiske her er så, at jeg normalt altid sover på min venstre side, men nu siden jeg er blevet gravid, så er det altså meget bedre at sove på ryggen, en sovestilling jeg ellers aldrig har kunnet falde i søvn i  

Venstre side er pga maverørets placering - altså vender maverørsåbningen mest opad når man ligger på venstre side hvilket er godt hvis man har meget halsbrand  det forklarede en sygepleje-veninde mig med tegninger over kroppens anatomi

Anmeld

6. marts 2012

Giraffen

LR85 skriver:

Venstre? Ved du hvorfor? 

Jeg sover på begge sider men er helt vild med a sove i sådan en halv mavestilling hvor man bøjer benet op så man ikke ligger for meget på maven. 

Alt efter hvor baby ligger, kan jeg ligge sådan i lang tid

Venstre side er pga maverørets placering - altså vender maverørsåbningen mest opad når man ligger på venstre side hvilket er godt hvis man har meget halsbrand  det forklarede en sygepleje-veninde mig med tegninger over kroppens anatomi

Anmeld

6. marts 2012

Giraffen

Sørens skriver:

Man anbefaler gravide at sove på venstre side, da den stilling leder mere ilt til barnet og mindsker presset på dine nyrer. Når du ligger på venstre side, letter du også presset på den store blodåre vena cava, som leder blodet væk fra dine ben, hvilket minimerer hævelserne i dine ben og fødder.

Jeg har hørt at det er pga det her:

Anmeld

6. marts 2012

Sørens

Giraffen skriver:

Jeg har hørt at det er pga det her:

..det kan vel være begge dele?

Anmeld

6. marts 2012

Giraffen

Sørens skriver:

..det kan vel være begge dele?

ja det er meget muligt  en ekstra god ting er også at jeg sover i venstre side af sengen så ved at sove på venstre side er der mindre risiko for at rende hovedet op i snorkemaskinen 

Anmeld

6. marts 2012

Sørens

Giraffen skriver:

ja det er meget muligt  en ekstra god ting er også at jeg sover i venstre side af sengen så ved at sove på venstre side er der mindre risiko for at rende hovedet op i snorkemaskinen 

Hæhæ sjovt, sådan har jeg det også! (normalt). Er jo gravid nu og har ellers aldrig snorket noget særligt men nu er det min mand der må vække mig og bede mig vende mig om på siden så jeg ikke snorker!

Det plejer at være omvendt!

Anmeld

6. marts 2012

Giraffen

Sørens skriver:

Hæhæ sjovt, sådan har jeg det også! (normalt). Er jo gravid nu og har ellers aldrig snorket noget særligt men nu er det min mand der må vække mig og bede mig vende mig om på siden så jeg ikke snorker!

Det plejer at være omvendt!

hehe det var nu kæresten jeg mente der snorkede - men han gør det kun i bestemte stillinger

men skægt at du er begyndt at snorke pga graviditeten - det er altså mange underlige ting ens krop skal igennem

Anmeld

6. marts 2012

morbibi

Sørens skriver:

Nemlig, det har jeg fået fortalt lige siden jeg var lille. Så hver gang jeg har det dårligt, så ligger jeg på venstre side og jeg synes faktisk det hjælper.
Jeg føder også liggende på venstre side

Anmeld

6. marts 2012

LR85

Giraffen skriver:

Okay ja. Sys ikke det gør den store forskel for mig. 

Hvornår skal lillebebs ud hos dig? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.