Hvilken sovestilling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.306 visninger
37 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

kvinde84

sover i i??

Jeg læser alle steder at man skal sove på venstre side når man er gravid. Det ironiske her er så, at jeg normalt altid sover på min venstre side, men nu siden jeg er blevet gravid, så er det altså meget bedre at sove på ryggen, en sovestilling jeg ellers aldrig har kunnet falde i søvn i  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

morethanperfect

kvinde84 skriver:

sover i i??

Jeg læser alle steder at man skal sove på venstre side når man er gravid. Det ironiske her er så, at jeg normalt altid sover på min venstre side, men nu siden jeg er blevet gravid, så er det altså meget bedre at sove på ryggen, en sovestilling jeg ellers aldrig har kunnet falde i søvn i  

Hvorfor skal man sove på venstre side ?

Jeg har kun hørt det er forebyggende mod halsbrand ..

Jeg sover på maven .. Gjorde jeg også sidste gang

Anmeld

6. marts 2012

LR85

Venstre? Ved du hvorfor? 

Jeg sover på begge sider men er helt vild med a sove i sådan en halv mavestilling hvor man bøjer benet op så man ikke ligger for meget på maven. 

Alt efter hvor baby ligger, kan jeg ligge sådan i lang tid

Anmeld

6. marts 2012

Team Putte

LR85 skriver:

Venstre? Ved du hvorfor? 

Jeg sover på begge sider men er helt vild med a sove i sådan en halv mavestilling hvor man bøjer benet op så man ikke ligger for meget på maven. 

Alt efter hvor baby ligger, kan jeg ligge sådan i lang tid

Sådan sover jeg oz

Venstre side hjælper hvis jeg har lidt kvalme og sådan men ellers tror jeg ik der er nogen speciel grund til den side skulle være bedre end højre

Anmeld

6. marts 2012

Mira0911

kvinde84 skriver:

sover i i??

Under begge mine graviditeter lå jeg altid på venstre side og sov... 

Er der en forklaring på hvorfor man skal sove på venstre side? Har aldrig hørt om det, tænker at det er en skrøne... 

Anmeld

6. marts 2012

NNL

Jeg sover på ryggen eller på siderne (begge) med en pude mellem benene, hvilket er rigtig dejligt for lænden Har aldrig hørt det med venstre side...

Anmeld

6. marts 2012

Koen.

Jeg sover os på siderne, vender mig ofte om natten

Anmeld

6. marts 2012

Guldimaven

Jeg sover på halv side halv mave..  Tords jeg er 28 uger henne.

Anmeld

6. marts 2012

Sørens

Man anbefaler gravide at sove på venstre side, da den stilling leder mere ilt til barnet og mindsker presset på dine nyrer. Når du ligger på venstre side, letter du også presset på den store blodåre vena cava, som leder blodet væk fra dine ben, hvilket minimerer hævelserne i dine ben og fødder.

(fandt lige noget om det på nettet)

Anmeld

6. marts 2012

Maja88

jeg sov på ryggen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.