Dorthe1986 skriver:
Forstår dig udemærket godt. Jeg har set flere eksempler på at når folk har læst et indlæg, så svarer de helt ude af kontekst. Altså de læser det, de gerne VIL læse og ikke det der rent faktisk står. Og det er endda på trods af, at den der har skrevet indlægget har påpeget at det blot er en mening, eller at det ikke er personligt ment osv. osv.
Tror blot at folk nogle gange glemmer at slå koldt vand i blodet eller tælle til 10, når de har læst et indlæg, der provokerer dem, eller påvirker dem på anden vis personligt. Det er bare super ærgerligt, for det får ofte en debat til at gå ud af sidespor. Og hvad endnu mere ærgerligt er, at man opnår en masse indlæg, hvor man ikke rigtig kan lære noget nyt. Fx her til aften, var der et rigtig godt indlæg i en debat, med et fagligt argument for hvorfor man skal undgå KS, medmindre det er medicinsk begrundet, men det druknede i alt muligt andet.
Og en debat er vel i grunden noget, hvor man udveksler meninger/holdninger/argumenter. Det kan man så eventuelt lære noget af, nogen gange får det en til at se tingene i et andet lys andre gange bliver man bekræftet i sin egen holdning.
Men man kan ikke længere kalde det en debat, hvis ens holdning skal skydes i sænk, eller man bliver set ned på fordi man har en holdning der er anderledes end ens egen. Så er vi vel nærmest ovre i noget "støtteforum".... Ej, men hvis man opretter en tråd, der går ud på at diskutere et emne, fx det med KS, jamen så skal alle deltagere jo være indstillet på at høre på andres holdninger og så kan man jo tage dem til sig eller ej... og vælger man at dele sin holdning, så er man også gået ind i debatten og må så også svare på de spørgsmål, der kan være omkring ens holdning - men man bør kunne undre sig og stille spørgsmål på en ordentlig måde.
Jeg er meget enig.
Jeg var med i dikussionen om PKS. Og jeg syntes flere gange at TS, i denne debat, blev bevidst misforstået og høvlet ned. Og det påtrods af hun endda have personlig erfaring med emnet og derfor, mere end mange af os andre i dabatten, vidste hvad hun talte om.