Et ? om pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2012

Mor til Majbørn

MarleneOlsen skriver:

Nu det ikk for at bLande mig .. Jeg fik akut kejsersnit først gang i uge 37 .. Fordi han havde det skidt .. Og denne gang jeg gjort det klart for min jordmor og læger at jeg ville have kejsersnit igen .. Det sagde de ok til . Så det får jeg til maj .. De fortalte mig ogs at man selv kunne vælge nu om man vil ha det eller ej . Så jo man kan sagtens få kejsersnit fordi man frygter fødselen .. 

Ts- hvis du ringer til din jordmor mandag, og får snakket med hende .. Så kan i finde ud af det der  

okay?

Jeg kan så ikke få et kejsersnit, selvom der er forhøjet risiko for dødsfødte børn i min familie. Alle synes det er en dårlig ide og vil hellere vurdere det, når jeg går i fødsel...

Så det lyder da lidt vildt at andre kan få kejsersnit fordi de ikke vil føde, måske skulle jeg flytte til en anden kommune

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Er det rigtigt! Sikke en lettelse at vide,for jeg vil virkelig ikke 

Du må gerne skrive privat hvis det er  

Ja, men når du er så langt henne , så synes jeg du skal skynde dig at kontakte dem mandag og jeg kan sagtens følge dig i at du ikk tør .. Jeg tør heller ikke , og det indrømmer jeg sku gerne  

Anmeld

3. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

har lige fået lyst til et kejsersnit. Hvem skal man overtale og hvor hurtigt kan man få det gjort?!

Sikke da en lyst at få...

Det er skam ingen dans på roser at få et ks...

Idag bliver et pks lagt så tæt på termin som muligt, med mindre der  er noget galt med moren eller baby. (svangerskabs forgiftning - ingen næring til baby - for stor baby - moren ikke må/kan føde selv - osv)

Men tror du skal ringe til din egen jm mandag og tage en snak med hende - en jm på barsels afd kan ikke bare uden vidre og uden at kende dig sige god for det... Det kræver også at du som regl skal snakke med en læge omkring det.

Anmeld

3. marts 2012

Muffinmus

Anonym skriver:

Er det rigtigt! Sikke en lettelse at vide,for jeg vil virkelig ikke 

MEn der var jo netop en rigtig dårlig oplevelse der gjorde at ks er nuligt.

Sygehusenes mission pt er netop at få antallet af ks bragt ned fordi det hverken er godt for kvinde eller baby at få det unde descideret grund.

Kropper er sørme ikke glad for at blive skåret op på den måde jo og det kan give følger for barnet i form af forhøjet risiko for asta, bronkitis og lign senere...så man skal ikke bare lige få lyst til et ks:-)

MEn ja, snak med din JM om det og forhåbentligt for hun snakke t dig til at lade dit barn komme til verdne via en fødsel samtidigt med at du føler din nogenlunde tryg.

En fødsel ER jo noget stort og skræmmende, om det er 1  eller 3 gang. Vi kan alle blive skræmt af det, men derfor beslutter man sig ikek for pks an uge før af ren og skær panik over at nu er det snart.

Anmeld

3. marts 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Frøken Førstegangsmor :D skriver:

okay?

Jeg kan så ikke få et kejsersnit, selvom der er forhøjet risiko for dødsfødte børn i min familie. Alle synes det er en dårlig ide og vil hellere vurdere det, når jeg går i fødsel...

Så det lyder da lidt vildt at andre kan få kejsersnit fordi de ikke vil føde, måske skulle jeg flytte til en anden kommune

Altså jeg fortæller bare hva mine læger har sagt til mig .. Og alle har ret til et kejsersnit hvis det . Det sagde hende damen inde på hvidovre til midada jeg fortalte jeg ville have kejsersnit , .  Lyder da ogs mærkeligt du ikk kan det , når der er såhøj risiko ! 

Anmeld

3. marts 2012

Kløver

MarleneOlsen skriver:

Nu det ikk for at bLande mig .. Jeg fik akut kejsersnit først gang i uge 37 .. Fordi han havde det skidt .. Og denne gang jeg gjort det klart for min jordmor og læger at jeg ville have kejsersnit igen .. Det sagde de ok til . Så det får jeg til maj .. De fortalte mig ogs at man selv kunne vælge nu om man vil ha det eller ej . Så jo man kan sagtens få kejsersnit fordi man frygter fødselen .. 

Ts- hvis du ringer til din jordmor mandag, og får snakket med hende .. Så kan i finde ud af det der  

Hvis TS er 39 uger henne, tror jeg ikke de bare pludselig sætter tid af til KS indenfor en uge, fordi man pludselig er blevet bange for fødslen. s¨kunne de jo ikke gøre andet. Tror der var set anderledes på det hvis man var kommet med det noget før

Anmeld

3. marts 2012

Anonym trådstarter

Så må jeg håbe at min jm er på arbejde i morgen..Åh hvor jeg håber jeg ikke går i fødsel!  Jeg har prøvet at føde før,det gik IKKE godt. Jeg havde glemt alt om hvor dårlig fødslen var lige indtil NU 

Anmeld

3. marts 2012

Mor til Majbørn

MarleneOlsen skriver:

Altså jeg fortæller bare hva mine læger har sagt til mig .. Og alle har ret til et kejsersnit hvis det . Det sagde hende damen inde på hvidovre til midada jeg fortalte jeg ville have kejsersnit , .  Lyder da ogs mærkeligt du ikk kan det , når der er såhøj risiko ! 

Ja jeg sidder da også og undrer mig... Men måske har jeg henvendt mig det forkerte sted Rart at vide, at andre hører noget andet

Anmeld

3. marts 2012

Muffinmus

Anonym skriver:

Så må jeg håbe at min jm er på arbejde i morgen..Åh hvor jeg håber jeg ikke går i fødsel!  Jeg har prøvet at føde før,det gik IKKE godt. Jeg havde glemt alt om hvor dårlig fødslen var lige indtil NU 

Men måske får du den bedste oplevelse den her  gang???

Fik selv aks med den første efter 45 timers røvtur...men nr 2 blev født lige efter bogen, en smuk fantastisk fødsel efter ca 8 timers veer:-)

Og jo, jeg er da røv nervøs den her gang, for aner da ikke om det ender sm fødsel nr 1 gjorde eller nr 2...men det må jeg tage med og håbe på det bedste for mig og min mands oplevelse.

Anmeld

3. marts 2012

BellaT

Du skal igennem en fødselslæge med det ønske.

Men husk at det er en operation med efterfølgende besvær og smerter.

Og ønsk så tæt på termin som muligt. Mindst risiko for for tidligt født barn, da grænsen er flydende. Ville jeg ønske at jeg vidste og havde tænkt over for år tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.