Drømme skriver:
Har sendt et billede af skovpigen til godkendelse, men du kan få et her også
Er igang med at skrive en update om lillepigen, der kommer der også et par billeder med 
Hm :/ Føler mig faktisk lidt snydt nu.. Hvor meget åben var du, og hvor længe, mens de sad skævt ?
Efter tre timer hvor jeg ikke havde åbnet mig mere end de 8 cm fik jeg jo at vide, jeg skulle have vedrop, hvilket jeg virkelig ikke ønskede, og kejsersnittet blev givet netop fordi hun stod skævt :/ Hun havde en begyndende fødselssvulst, der dog ikke var ret stor, og som forsvandt hurtigt efter..
Har det på samme måde, i hvert fald med henblik på graviditet / fødsel - tog gerne et par fødsler til også gerne nu (hvis ikke det var for det skide ar
), men selve graviditeten var jeg træt af, alt for lang ventetid 

Fødslen var enormt skøn, jeg nød virkelig arbejdet med veerne !

Åhhh hvor er hun bare SÅ nuttet altså

Der er simpelthen ikke noget som bebser i den størrelse. De er lige til at spise!!!

Jeg var 7 cm åben i næsten 5 timer. Jeg ved ikke hvad de kalder en fødselssvulst, men hvis det er livmoderhalsen der hæver op på den ene side, fordi bebsen presser skævt, så har jeg haft det begge gange

De prøvede alt muligt. Til sidst sagde min første JM (altså Friggs fødsels det her), at hvis vi ikke skiftede JM, så skulle vi tage på sygehuset. Hun havde ikke flere tricks i bogen og hun var for træt til at overskue mere. Kl. var 3 om natten og hun havde været hos os siden kl. 19.
Så kom min anden JM (totalt ynglings JM, så jeg var lykkelig for at hun sendte bud efter hende). Hun havde så tænkt på hvad vi nu skulle gøre hele vejen fra Roskilde og hjem til os og besluttede for at prøve den 'manuelle vej', så hun mærkede mig på og fandt ud at det ikke var alt mit vand der var gået og derfor hun sad endnu mere fast end idun gjorde. For der sad en vandlomme i en ballon og presse Frigg endnu mere skævt ned i mit bækken. Så mellem 2 veer, så pressede hun Frigg TILBAGE i min mave

og HOLDTE hende der med den ene hånd, hvor hun med den anden hånd, tog den der fidus til at tage vandet med den anden hånd og prikkede den der vandlomme der pressede og 'skyllede' hende ned på plads.
Så var jeg så 'spolet tilbage' fra 7 cm til 3 cm - men så tog det så kun 2½ time fra 3 cm til hun var ude - da hun var kommet rigtig på plads.
(håber ikke det blev alt for kryptisk

)
MEN - de kunne jo ikke have gjort det, hvis de ikke var SUPER erfarne hjemmefødselsjordemødre. Og der er der jo stort set ikke andre steder i landet end i Region Sj ordningen. - Og de privatpraktiserende JM'ere der er rundt omkring.
JM'ere der er vant til at arbejde på sygehuset, har slet ikke alle 'tricks' som man bruger, som jeg forstår det. Eller også har de dem, men ikke erfaringen i at bruge dem, fordi der normalt ikke er tiden til det på sygehuset.
Og man tyr naturligt til det man er tryggest ved.
Hvis jeg havde været på sygehuset, havde de givet mig ve-drop for at få hende videre også var det jo så, som dig endt i KS.