wauw, jeg har født !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Drømme

Zafir skriver:

Altså med Idun - hvis man tager fra jeg fik regelmæssige veer og ikke endnu havde fået besøg af JM (altså lidt ligesom da du begyndte at skrive), der tog det 22 timer. 8 timer fra vandet gik. Hun satte sig fast på vejen ned og sad skævt fast i mit bækken med lang tid uden progression.

Med Frigg da tog det 16 timer fra regelmæssige veer. Vandet gik i portioner - det sidste vand blev taget, da vi ved forsøg nrXX fik lokket Frigg ret vej ned i mit bækken Hun satte sig RIGTIG meget fast jo og måtte shakes og lokkes og skubbes frem og tilbage og frem igen Også kom hun ellers også ud hurtigt, da hun først kom den rigtige vej ned.

Set i bakspejlet, - så er det logisk at mine børn kommer forkert ned i mit bækken, da jeg har scoliose og mit bækken er skide skævt Hvis jeg havde født på sygehuset eller ikke havde SUPER MEGA DYGTIGE og tålmodige hjemmefødselsJM'ere med rigtig mange tricks i bogen og en MEGET tålmodig Frigg og Idun der ikke lader sig stresse og presse af noget, så var begge mine fødsler end i KS.

Runas vej ud af moster min, var små 30 timer. 21 timer fra jeg kom hjem til hende og 11 af timerne på sygehuset. (lidt hårdt fordi jeg selv var 6 mrd rund hehe)....

Så altså - det med at være en hurtig føder - det bruger vi ikke Men mig,- er det nok mest fordi jeg er så skæv

Nu skal jeg jo så heller ikke have flere børn, men altså - hvis det BARE var fødslerne og IKKE at være gravid+huse/opdrage/osv børnene også, - så tog jeg gerne 5 fødsler mere Det er bare så fed en oplevelse hehe.

Hvornår er der et billede af din lille bebse-prinsesse?

Har sendt et billede af skovpigen til godkendelse, men du kan få et her også Er igang med at skrive en update om lillepigen, der kommer der også et par billeder med

Hm :/ Føler mig faktisk lidt snydt nu.. Hvor meget åben var du, og hvor længe, mens de sad skævt ?

Efter tre timer hvor jeg ikke havde åbnet mig mere end de 8 cm fik jeg jo at vide, jeg skulle have vedrop, hvilket jeg virkelig ikke ønskede, og kejsersnittet blev givet netop fordi hun stod skævt :/ Hun havde en begyndende fødselssvulst, der dog ikke var ret stor, og som forsvandt hurtigt efter..

Har det på samme måde, i hvert fald med henblik på graviditet / fødsel - tog gerne et par fødsler til også gerne nu (hvis ikke det var for det skide ar ), men selve graviditeten var jeg træt af, alt for lang ventetid

Fødslen var enormt skøn, jeg nød virkelig arbejdet med veerne !
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Drømme

Frk-Lotusblomst skriver:

Orh gåsehud..
Stort tillykke med jeres lille skovpige.
Glæder mig til fb og billeder..
Selvom du ikke fik din hjemmefødsel lyder det til at have været et fantastisk forløb..

Tak

Det var også en fantastisk oplevelse, det eneste der går mig på, er vedroppet, det var voldsomt ubehageligt - før det følte jeg jeg kunne styre veerne, havde jeg brug for en pause, gav de mig en lille pause, hvor jeg kunne sove mellem veerne, havde jeg brug for kraften bag dem, gav de mig det

Der ligger et billede i mit sidste svar til Zafir

Anmeld

7. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Drømme skriver:

Tak

Det var også en fantastisk oplevelse, det eneste der går mig på, er vedroppet, det var voldsomt ubehageligt - før det følte jeg jeg kunne styre veerne, havde jeg brug for en pause, gav de mig en lille pause, hvor jeg kunne sove mellem veerne, havde jeg brug for kraften bag dem, gav de mig det

Der ligger et billede i mit sidste svar til Zafir

Orh ja det kan jeg godt forstå.. Det må sætte en lidt ud af kurs når man nu lige følte man havde styr på det..

NEJ HVOR ER HUN SMUK!... Jeg fik helt tårer i øjnene.. Mega godt billede af hende.. org...

Anmeld

7. marts 2012

Pernille84

Stort tillykke

Anmeld

7. marts 2012

Drømme

Frk-Lotusblomst skriver:

Orh ja det kan jeg godt forstå.. Det må sætte en lidt ud af kurs når man nu lige følte man havde styr på det..

NEJ HVOR ER HUN SMUK!... Jeg fik helt tårer i øjnene.. Mega godt billede af hende.. org...

Det gør det, men mon ikke der er nogen, det kan være en hjælp for

Åh, tak Også mit favorit indtil videre Taget i fredags

Håber det snart lykkes for jer at blive gravide, kan se I har prøvet et godt stykke tid...

Anmeld

7. marts 2012

Talbutikken

Endnu engang tillykke, hun er bare så lækker

Anmeld

7. marts 2012

Drømme

Talbutikken skriver:

Endnu engang tillykke, hun er bare så lækker

Tusinde tak Jeg kan jo kun være enig

Anmeld

7. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Drømme skriver:

Det gør det, men mon ikke der er nogen, det kan være en hjælp for

Åh, tak Også mit favorit indtil videre Taget i fredags

Håber det snart lykkes for jer at blive gravide, kan se I har prøvet et godt stykke tid...

Det hjælper helt sikkert for nogle. Lige så meget som det i andre tilfælde ikke hjælper.
Ja, det er såå godt. Hun ser rigtig dejlig ud..
Var det ikke overvældende da i fik at vide hvilket køn det var?

Mange tak.. Vi har egentlig ikke prøvet vildt længe. Kun 8 måneder, og ahr været gravid 2 gange. Desværre dør de små bare, men bliver hængende.. Så vi håber og tror på at 3. gang bliver lykkens gang.

Anmeld

7. marts 2012

Zafir

Drømme skriver:

Har sendt et billede af skovpigen til godkendelse, men du kan få et her også Er igang med at skrive en update om lillepigen, der kommer der også et par billeder med

Hm :/ Føler mig faktisk lidt snydt nu.. Hvor meget åben var du, og hvor længe, mens de sad skævt ?

Efter tre timer hvor jeg ikke havde åbnet mig mere end de 8 cm fik jeg jo at vide, jeg skulle have vedrop, hvilket jeg virkelig ikke ønskede, og kejsersnittet blev givet netop fordi hun stod skævt :/ Hun havde en begyndende fødselssvulst, der dog ikke var ret stor, og som forsvandt hurtigt efter..

Har det på samme måde, i hvert fald med henblik på graviditet / fødsel - tog gerne et par fødsler til også gerne nu (hvis ikke det var for det skide ar ), men selve graviditeten var jeg træt af, alt for lang ventetid

Fødslen var enormt skøn, jeg nød virkelig arbejdet med veerne !

Åhhh hvor er hun bare SÅ nuttet altså Der er simpelthen ikke noget som bebser i den størrelse. De er lige til at spise!!!

Jeg var 7 cm åben i næsten 5 timer. Jeg ved ikke hvad de kalder en fødselssvulst, men hvis det er livmoderhalsen der hæver op på den ene side, fordi bebsen presser skævt, så har jeg haft det begge gange

De prøvede alt muligt. Til sidst sagde min første JM (altså Friggs fødsels det her), at hvis vi ikke skiftede JM, så skulle vi tage på sygehuset. Hun havde ikke flere tricks i bogen og hun var for træt til at overskue mere. Kl. var 3 om natten og hun havde været hos os siden kl. 19.
Så kom min anden JM (totalt ynglings JM, så jeg var lykkelig for at hun sendte bud efter hende). Hun havde så tænkt på hvad vi nu skulle gøre hele vejen fra Roskilde og hjem til os og besluttede for at prøve den 'manuelle vej', så hun mærkede mig på og fandt ud at det ikke var alt mit vand der var gået og derfor hun sad endnu mere fast end idun gjorde. For der sad en vandlomme i en ballon og presse Frigg endnu mere skævt ned i mit bækken. Så mellem 2 veer, så pressede hun Frigg TILBAGE i min mave og HOLDTE hende der med den ene hånd, hvor hun med den anden hånd, tog den der fidus til at tage vandet med den anden hånd og prikkede den der vandlomme der pressede og 'skyllede' hende ned på plads.
Så var jeg så 'spolet tilbage' fra 7 cm til 3 cm - men så tog det så kun 2½ time fra 3 cm til hun var ude - da hun var kommet rigtig på plads.
(håber ikke det blev alt for kryptisk )
MEN - de kunne jo ikke have gjort det, hvis de ikke var SUPER erfarne hjemmefødselsjordemødre. Og der er der jo stort set ikke andre steder i landet end i Region Sj ordningen. - Og de privatpraktiserende JM'ere der er rundt omkring.

JM'ere der er vant til at arbejde på sygehuset, har slet ikke alle 'tricks' som man bruger, som jeg forstår det. Eller også har de dem, men ikke erfaringen i at bruge dem, fordi der normalt ikke er tiden til det på sygehuset.
Og man tyr naturligt til det man er tryggest ved.

Hvis jeg havde været på sygehuset, havde de givet mig ve-drop for at få hende videre også var det jo så, som dig endt i KS.

Anmeld

7. marts 2012

Drømme

Frk-Lotusblomst skriver:

Det hjælper helt sikkert for nogle. Lige så meget som det i andre tilfælde ikke hjælper.
Ja, det er såå godt. Hun ser rigtig dejlig ud..
Var det ikke overvældende da i fik at vide hvilket køn det var?

Mange tak.. Vi har egentlig ikke prøvet vildt længe. Kun 8 måneder, og ahr været gravid 2 gange. Desværre dør de små bare, men bliver hængende.. Så vi håber og tror på at 3. gang bliver lykkens gang.

Det var meget overvældende, og hele ventetiden værd ! Også når det blev kejsersnit.. Så var der ligesom noget meget positivt ved det, og muligvis er det også derfor jeg har det så fint med, det endte som det gjorde, for det var en så overvældende og fantastisk overraskelse

Krydser fingre for den næste bliver og kommer ud til jer levende og omkring uge 40

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.