wauw, jeg har født !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

Chevro

Stort TILLYKKE med den lille pige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

morbibi

Stor tillykke med pigen

Anmeld

2. marts 2012

lio

Godt det ende lykkeligt med en sund pige.

Tillykke

Anmeld

2. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Tillykke med hende

Anmeld

2. marts 2012

malo

Tillykke godt gået

Anmeld

2. marts 2012

HeidiØ

Drømme skriver:

Og hvor er det bare en vild oplevelse !

Vil gøre det kort, så må I vente på fb og billeder

Vandet gik den 1. Marts kl. 01.00 præcis, og efter en halv time havde jeg veer med max 5 min mellemrum,

Kl. 8 kom min skønne jordemoder hjem til os (planlagt hjemmefødsel), konstaterede jeg arbejdede godt med veerne og at det var gode veer

Var 1-2 cm åben og ingen livmoderhals tilbage.

Hun ville dog gerne have os forbi hospitalet da vores bebs hjerte nogle gange bankede et ekstra slag. Hun mente ikke det var noget bekymrende som sådan men pga vores ønske om hjemmefødsel skal alt jo være tip-top.

På hospitalet fik vi at vide, vi ikke måtte føde hjemme (suk), og at hvis bebs hjertelyd forblev sådan, var der risiko for aks..

Så vi fortsatte på hospitalet med vores "hjemmefødsel", der vsr en rigtimg hyggelig atmosfære. Desværre var deres lave badekar ingen succes, og jeg savnede det fyldte fødekar hjemme i stuen..

Fandt dog andre stillinger uden vand, og klarede veerne rigtig godt - overvejede ikke på noget tidspunkt smertestillende og klarede 24 timer med veer ca. Hvert femte minut og.med ca. 1 min varighed, men desværre gav de ikke ret meget.

Omkring kl. 00 fik jeg lagt vedrop oi håb om, veerne blev bedre. Blev også tilbudt akupunkttur, men jeg frygtede det ikke ville virke, og virkede det ikke, varcdet alligwvel vedrop, og jec var bare træt.

Men selv efter de tre timer før vedrop og den time med vedrop, forblev jeg 8 cm åben !!
Jeg var vildt opgivende og min jb (ikke hende der var hos os om morgenen, men en anden, ville snakke med overlægen (tror jeg) om hvad der så skulle ske..

Han kom ind og tjekkede mig - 8 cm - og fortalte, den lille stod skævt, så han mente vi skulle have kejsetsnit men bebse stadig var ok.

Jeg takkede ja. Havde haft et fantastisk forløb indtil da, uden medicinsk indgreben eller smertelindring, og var sgu vildt stolt af mig selv ! Men efter vedrop var jeg fuldstændig færdig, jeg orkede ikke mere :/

Så fik stoppet veerne og blev gjort klar til kejsersnit.

Det gik stille og roligt og den 2. Marts 2012 kl. 02.09 fik vi endelig at vide, hvad der gemte sig i maven - en vidunderlig skovpige <3

Hun er bare så smuk og skøn !

Så jeg fik ikke min hjemmefødsel denne gang, men et skønt kejsersnit

OVERSKUDSMENNESKE ! Det er præcis hva du er! DEJLIG beretning og STORT tillykke!! Hjemmefødsel næste gang, er jeg sikker på!

Jeg klarede også mit uden smertestillende! Man er så stolt, ik? Og JA fantastisk følelse!

Anmeld

2. marts 2012

EKBJ

Drømme skriver:

Vandet gik den 1. Marts kl. 01.00 præcis, og efter en halv time havde jeg veer med max 5 min mellemrum,

Kl. 8 kom min skønne jordemoder hjem til os (planlagt hjemmefødsel), konstaterede jeg arbejdede godt med veerne og at det var gode veer

Hun ville dog gerne have os forbi hospitalet da vores bebs hjerte nogle gange bankede et ekstra slag. Hun mente ikke det var noget bekymrende som sådan men pga vores ønske om hjemmefødsel skal alt jo være tip-top.

På hospitalet fik vi at vide, vi ikke måtte føde hjemme (suk), og at hvis bebs hjertelyd forblev sådan, var der risiko for aks..

Så vi fortsatte på hospitalet med vores "hjemmefødsel", der vsr en rigtimg hyggelig atmosfære. Desværre var deres lave badekar ingen succes, og jeg savnede det fyldte fødekar hjemme i stuen..

Fandt dog andre stillinger uden vand, og klarede veerne rigtig godt - overvejede ikke på noget tidspunkt smertestillende og klarede 24 timer med veer ca. Hvert femte minut og.med ca. 1 min varighed, men desværre gav de ikke ret meget.

Omkring kl. 00 fik jeg lagt vedrop oi håb om, veerne blev bedre. Blev også tilbudt akupunkttur, men jeg frygtede det ikke ville virke, og virkede det ikke, varcdet alligwvel vedrop, og jec var bare træt.

Men selv efter de tre timer før vedrop og den time med vedrop, forblev jeg 8 cm åben !!
Jeg var vildt opgivende og min jb (ikke hende der var hos os om morgenen, men en anden, ville snakke med overlægen (tror jeg) om hvad der så skulle ske..

Han kom ind og tjekkede mig - 8 cm - og fortalte, den lille stod skævt, så han mente vi skulle have kejsetsnit men bebse stadig var ok.

Jeg takkede ja. Havde haft et fantastisk forløb indtil da, uden medicinsk indgreben eller smertelindring, og var sgu vildt stolt af mig selv ! Men efter vedrop var jeg fuldstændig færdig, jeg orkede ikke mere :/

Det gik stille og roligt og den 2. Marts 2012 kl. 02.09 fik vi endelig at vide, hvad der gemte sig i maven - en vidunderlig skovpige <3

STORT TILLYKKE!!

Ærgeligt du ikke fik din hjemmefødsel.! 

Anmeld

2. marts 2012

Moms

Sikke en stor JA-hat du har

Hatten af for det og STORT tillykke med din datter.

Så er der vel et fødekar til salg på Bornholm?

Moms

Anmeld

2. marts 2012

M (:

Stort tillykke med lillepigen, og det lyder til, at du har haft en godt fødsel selvom det ikke blev en hjemmefødsel denne gang.. (:

Anmeld

2. marts 2012

Røverdatter

Drømme skriver:

Stort tillykke!! 

Dejlig beretning. Og vil sige at du ikke er den eneste med planlagt hjemmefødsel og hvor det ender i kejsersnit - det samme skete her Jeg tog heller ikke imod smertestillende. Hvor er vi seje!

Glæder mig til billeder! Tillykke igen!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.