wauw, jeg har født !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.427 visninger
51 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Drømme

Og hvor er det bare en vild oplevelse !

Vil gøre det kort, så må I vente på fb og billeder

Vandet gik den 1. Marts kl. 01.00 præcis, og efter en halv time havde jeg veer med max 5 min mellemrum,

Kl. 8 kom min skønne jordemoder hjem til os (planlagt hjemmefødsel), konstaterede jeg arbejdede godt med veerne og at det var gode veer

Var 1-2 cm åben og ingen livmoderhals tilbage.

Hun ville dog gerne have os forbi hospitalet da vores bebs hjerte nogle gange bankede et ekstra slag. Hun mente ikke det var noget bekymrende som sådan men pga vores ønske om hjemmefødsel skal alt jo være tip-top.

På hospitalet fik vi at vide, vi ikke måtte føde hjemme (suk), og at hvis bebs hjertelyd forblev sådan, var der risiko for aks..

Så vi fortsatte på hospitalet med vores "hjemmefødsel", der vsr en rigtimg hyggelig atmosfære. Desværre var deres lave badekar ingen succes, og jeg savnede det fyldte fødekar hjemme i stuen..

Fandt dog andre stillinger uden vand, og klarede veerne rigtig godt - overvejede ikke på noget tidspunkt smertestillende og klarede 24 timer med veer ca. Hvert femte minut og.med ca. 1 min varighed, men desværre gav de ikke ret meget.

Omkring kl. 00 fik jeg lagt vedrop oi håb om, veerne blev bedre. Blev også tilbudt akupunkttur, men jeg frygtede det ikke ville virke, og virkede det ikke, varcdet alligwvel vedrop, og jec var bare træt.

Men selv efter de tre timer før vedrop og den time med vedrop, forblev jeg 8 cm åben !!
Jeg var vildt opgivende og min jb (ikke hende der var hos os om morgenen, men en anden, ville snakke med overlægen (tror jeg) om hvad der så skulle ske..

Han kom ind og tjekkede mig - 8 cm - og fortalte, den lille stod skævt, så han mente vi skulle have kejsetsnit men bebse stadig var ok.

Jeg takkede ja. Havde haft et fantastisk forløb indtil da, uden medicinsk indgreben eller smertelindring, og var sgu vildt stolt af mig selv ! Men efter vedrop var jeg fuldstændig færdig, jeg orkede ikke mere :/

Så fik stoppet veerne og blev gjort klar til kejsersnit.

Det gik stille og roligt og den 2. Marts 2012 kl. 02.09 fik vi endelig at vide, hvad der gemte sig i maven - en vidunderlig skovpige <3

Hun er bare så smuk og skøn !

Så jeg fik ikke min hjemmefødsel denne gang, men et skønt kejsersnit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

maria_wlt

SUPER DEJLIG BERETNING...

Fantastisk at du modtog dit KS med kyshånd og ikke noget pjat med at være snydt for en fødsel.. Værdsættelse af et sundt og raskt barn 

Anmeld

2. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Flot klaret. Ærligt at det ik helt gik som du havde håbet, men godt du har haft en god oplevelse alligevel!! Vh stine

Anmeld

2. marts 2012

eliasogmor

Drømme skriver:

Og hvor er det bare en vild oplevelse !

Vil gøre det kort, så må I vente på fb og billeder

Vandet gik den 1. Marts kl. 01.00 præcis, og efter en halv time havde jeg veer med max 5 min mellemrum,

Kl. 8 kom min skønne jordemoder hjem til os (planlagt hjemmefødsel), konstaterede jeg arbejdede godt med veerne og at det var gode veer

Var 1-2 cm åben og ingen livmoderhals tilbage.

Hun ville dog gerne have os forbi hospitalet da vores bebs hjerte nogle gange bankede et ekstra slag. Hun mente ikke det var noget bekymrende som sådan men pga vores ønske om hjemmefødsel skal alt jo være tip-top.

På hospitalet fik vi at vide, vi ikke måtte føde hjemme (suk), og at hvis bebs hjertelyd forblev sådan, var der risiko for aks..

Så vi fortsatte på hospitalet med vores "hjemmefødsel", der vsr en rigtimg hyggelig atmosfære. Desværre var deres lave badekar ingen succes, og jeg savnede det fyldte fødekar hjemme i stuen..

Fandt dog andre stillinger uden vand, og klarede veerne rigtig godt - overvejede ikke på noget tidspunkt smertestillende og klarede 24 timer med veer ca. Hvert femte minut og.med ca. 1 min varighed, men desværre gav de ikke ret meget.

Omkring kl. 00 fik jeg lagt vedrop oi håb om, veerne blev bedre. Blev også tilbudt akupunkttur, men jeg frygtede det ikke ville virke, og virkede det ikke, varcdet alligwvel vedrop, og jec var bare træt.

Men selv efter de tre timer før vedrop og den time med vedrop, forblev jeg 8 cm åben !!
Jeg var vildt opgivende og min jb (ikke hende der var hos os om morgenen, men en anden, ville snakke med overlægen (tror jeg) om hvad der så skulle ske..

Han kom ind og tjekkede mig - 8 cm - og fortalte, den lille stod skævt, så han mente vi skulle have kejsetsnit men bebse stadig var ok.

Jeg takkede ja. Havde haft et fantastisk forløb indtil da, uden medicinsk indgreben eller smertelindring, og var sgu vildt stolt af mig selv ! Men efter vedrop var jeg fuldstændig færdig, jeg orkede ikke mere :/

Så fik stoppet veerne og blev gjort klar til kejsersnit.

Det gik stille og roligt og den 2. Marts 2012 kl. 02.09 fik vi endelig at vide, hvad der gemte sig i maven - en vidunderlig skovpige <3

Hun er bare så smuk og skøn !

Så jeg fik ikke min hjemmefødsel denne gang, men et skønt kejsersnit

tillykke med prinsessen....

Anmeld

2. marts 2012

LR85

Hvor lyder det nu alligevel som en dejlig oplevelse selvom du ikke fik din hjemmefødsel

Anmeld

2. marts 2012

metski83

Kæmpe stort tillykke med prinsessen 

Anmeld

2. marts 2012

babymus77

Stort tillykke:-) håber jeg klarer det ligeså godt som dig, når det bliver min tur!!

Anmeld

2. marts 2012

Zafir

Åhh søde dig!!! Jeg har da gået rundt i cirkler herhjemme og tænkt på dig hele dagen igår

HVor er jeg glad for at høre fra dig og at det hele gik godt - trods alt

HVor er du bare TOP SEJ altså!!! Skide godt gået.

Og stoooort tillykke med din søde skønne skovpige. Det er fantastisk. - jeg har jo 2 af den slags. Så du kan kun glæde dig.

KÆMPE stort tillykke!!!

Anmeld

2. marts 2012

birthee

Tillykke med jeres pige  det lyder til at have været en rigtig god oplevelse, til trods for det ikke blev en hjemmefødsel...

Anmeld

2. marts 2012

chael

Fedt optimistisk syn tager sgu hatten af!!!

Til lykke med pigen.

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.