Skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

2børn2

MariaE skriver:

Man må IKKe længere sætte sin indkomst for højt.....

Det lærte jeg sidte år jeg jeg skulle betale 3200 tilbage af samme grund.

Nemlig at sætter du den for højt får du beskæftigelsesfradrag af det beløb...dvs ALT for meget og derfor skal man så betale tilbage.

Ringede nemlig til SKAT for at brokke mig da jeg jo synes jeg havde været snu..men det kunne man kun førhen, ikke nu netop pga det fradrag du får der så er alt for højt i forholf til det du skulle have haft. Hvis du f.eks skulle tjene 250 men sætter den til 340.000, så får du jo næsten 1/3 mer i fradrag end du burde....Samtidig med at du f.kes ikke når en højere skatteprocent fordi du ikke når loftet.

Så pas på med det galme trick med at sætte indkomsten for højt.

Ja det er nemlig rigtigt..

Efter beskæftigelsefradraget er det dumt.. så skal man have arbejdsgiveren til at ændre trækprocent og det kan man heller ikke for det kører automatisk i dag.. så at "spare" op på denne måde kan ikke lade sig gøre længere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

sofiell89

MariaE skriver:

Man må IKKe længere sætte sin indkomst for højt.....

Det lærte jeg sidte år jeg jeg skulle betale 3200 tilbage af samme grund.

Nemlig at sætter du den for højt får du beskæftigelsesfradrag af det beløb...dvs ALT for meget og derfor skal man så betale tilbage.

Ringede nemlig til SKAT for at brokke mig da jeg jo synes jeg havde været snu..men det kunne man kun førhen, ikke nu netop pga det fradrag du får der så er alt for højt i forholf til det du skulle have haft. Hvis du f.eks skulle tjene 250 men sætter den til 340.000, så får du jo næsten 1/3 mer i fradrag end du burde....Samtidig med at du f.kes ikke når en højere skatteprocent fordi du ikke når loftet.

Så pas på med det galme trick med at sætte indkomsten for højt.

Det vidste jeg ikke. Det har vi altid gjort i min familie... Men kan se at hverken min befordring eller renterne stod på, så venter bare til på mandag med at se hvad der står som rigtige tal Men tak for Info

Anmeld

2. marts 2012

MortilElias2010

Så vidt så godt, jeg skal have 4500kr. tilbage. Men venter til mandag med at løfte armene i jubel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.