Læge med til fødslen ? Hjælp piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville ikke føde hjemme UDEN en læge, tror jeg - vores praktiserende læge deltog på eget initiativ ved begge mine hjemmefødsler, og det var absolut betryggende.

Jeg ville så også til enhver tid foretrække en fremmed, mandlig læge frem for en masse familie - en læge er jo langt mere distanceret og professionel i forhold til den nøgne krop end diverse familiemedlemmer, veninder osv., og det opfatter jeg klart som en fordel i en så intim situation. Han er jo bare på arbejde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Drømme

Berta skriver:

Hej

Jeg kan godt forstå du vil have lidt betænkningstid mht at have en ekstra med til fødslen.

Men jeg mener altså at du sagtens kan bede ham om at tage billeder. (Jeg er selv studerende på sygehuset og ved de fødsler jeg har været med til er jeg blevet sat til at tage billeder) Han bruger højst sandsynligt sin fritid på det hvis han kommer med - mest for at lære og bliv klogere på det der hjemmefødsel - som absolut ikke er noget der bliver talt særlig meget om på lægestudiet. (Det er jo ikke direkte lægearbejde - så jeg tvivler på han kan få nogen til at give ham løn imens)

Og så som andre har skrevet - han har set masser af nøgne kvinder - også forneden. Hvis du skulle føde på sygehuset - eller ender med at blive overflyttet dertil er der også en sandsynlighed for at der kommer en mandlig læge (eller sygeplejerske/jordemoder (dog sjældent)) hvis der bliver behov for det.

Rigtig god fornøjelse med den forhåbentlig snarlige hjemmefødsel.

Mvh Berta 

Mange gange tak for dit svar, jeg viser det lige til kæresten når han vågner

Det er rart at få at vide hvordan en, der har stået i situationen, ser på det så tak for du gav dig tid til at læse tråden og svare

Jeg tror umiddelbart jeg siger ja, men jeg vil være sikker på, min kæreste er ok med det

Anmeld

29. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Åh hvor sjovt. Det bliver simpelthen idag den 29. Hehe. Krydser fingre. :-*

Det er jo det jeg hele tiden har sagt, så selvfølgelig bliver det i dag xD

(oh god, jeg bliver nedtrykt hvis det går i sig selv igen og fødslen først starter senere... 7 minutter holder stadig ved )

Anmeld

29. februar 2012

Zafir

Drømme skriver:

Det er jo det jeg hele tiden har sagt, så selvfølgelig bliver det i dag xD

(oh god, jeg bliver nedtrykt hvis det går i sig selv igen og fødslen først starter senere... 7 minutter holder stadig ved )

Hvordan går det nu?

Anmeld

29. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Hvordan går det nu?

Selvfølgelig gået i sig selv igen... Forbandede snydeveer :/

Ligger nu med tilstoppet næse og hovedpine (sovet forkert i nat) og har bare ondt af mig selv ...

Godt min mor er her så hun kan pylre lidt om mig her senere...

Anmeld

29. februar 2012

Zafir

Drømme skriver:

Selvfølgelig gået i sig selv igen... Forbandede snydeveer :/

Ligger nu med tilstoppet næse og hovedpine (sovet forkert i nat) og har bare ondt af mig selv ...

Godt min mor er her så hun kan pylre lidt om mig her senere...

Det skal NOK komme

Husk det min kloge JM sagde: Alle de 'snydeveer' man har inden, skal man ikke bøvle med under

Hep hep!!! - Før du aner det er du mama

Anmeld

29. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Det skal NOK komme

Husk det min kloge JM sagde: Alle de 'snydeveer' man har inden, skal man ikke bøvle med under

Hep hep!!! - Før du aner det er du mama

Tak
Åh jeg håber du har ret

Anmeld

29. februar 2012

Zafir

Drømme skriver:

Hel su

Tak
Åh jeg håber du har ret

sæføli har jeg ret. med alt det halløj din krop allerede laver. og ingen baby er nogensinde taget permanent bolig i mors krop hehe.

Anmeld

29. februar 2012

Mor til Majbørn

Drømme skriver:

Jeg er lige blevet ringet op af min jordemoder, der spørger om en af deres læger på komme med til fødslen.. Det er tillidsrepræsentanten for "de unge læger" (=nyuddannede) her på øen, der er tale om, og han (!) vil kun observere.

Af hvad jeg lige selv kan komme på, er der følgende fordele og ulemper:

Fordele:
- mere info til lægerne om hjemmefødsler, så det bliver mere accepteret
- hvis noget går uplanlagt, er der er en læge ved hånden der kan hjælpe
- måske en ekstra til at tage billeder / filme
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts), så der er en masse hænder til det praktiske

Ulemper:
- en mand udover min kæreste med til fødslen
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts)
- jeg vil blive meget underligt tilpas hvis det er en omkring min egen alder - min jordemoder sagde, hun lige ville undersøge hvor gammel han er.
- det er en, jeg ikke kender (min jordemoder har sagt, hun ønsker at være med til fødslen, så hun har lovet at være hos mig Og jeg har hilst på de fleste andre jordemødre herovre, så er ret sikker på, jeg kender dem begge)
- hvis det er én, min kæreste eller jeg kender vil jeg have det meget underligt (meget meget lille sandsynlighed, for vi kender ingen læger herovre af hvad jeg ved, men alligevel - øen er jo lille)

Kan I komme på flere fordele / ulemper ?

Hun sagde, at uanset hvad mit svar er, har jeg lov til at ændre det, hvis jeg ønskede det anderledes når fødslen går igang. Og desuden var hun meget forstående hvis jeg ikke ønskede det..

Jeg ved virkelig ikke om jeg vil have ham med, og vil snakke med min mor og kæresten om det, når de kommer hjem..
Så tænkte jeg lige ville bede om jeres hjælp som det første

Jeg ville sige nej.

Men jeg vil heller ikke ha andre end de absolut nodvendige til min fodsel... ingen studerende eller andre end manden. Men det skyldes tidligere daarlige oplevelser

Anmeld

29. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

sæføli har jeg ret. med alt det halløj din krop allerede laver. og ingen baby er nogensinde taget permanent bolig i mors krop hehe.

Haha, men én gang skal vel være den første, ikke ;D

Åh altså håber virkelig snart der sker noget...

Min kæreste fik mig ret hurtigt ud fra Netto her tidligere, efter jeg havde støttet mig til ham i hvad der føles som lang tid pga. Smerter :b hihi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.