Drømme skriver:
Jeg er lige blevet ringet op af min jordemoder, der spørger om en af deres læger på komme med til fødslen.. Det er tillidsrepræsentanten for "de unge læger" (=nyuddannede) her på øen, der er tale om, og han (!) vil kun observere.
Af hvad jeg lige selv kan komme på, er der følgende fordele og ulemper:
Fordele:
- mere info til lægerne om hjemmefødsler, så det bliver mere accepteret
- hvis noget går uplanlagt, er der er en læge ved hånden der kan hjælpe
- måske en ekstra til at tage billeder / filme 
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts), så der er en masse hænder til det praktiske
Ulemper:
- en mand udover min kæreste med til fødslen
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts)
- jeg vil blive meget underligt tilpas hvis det er en omkring min egen alder - min jordemoder sagde, hun lige ville undersøge hvor gammel han er.
- det er en, jeg ikke kender (min jordemoder har sagt, hun ønsker at være med til fødslen, så hun har lovet at være hos mig
Og jeg har hilst på de fleste andre jordemødre herovre, så er ret sikker på, jeg kender dem begge)
- hvis det er én, min kæreste eller jeg kender vil jeg have det meget underligt (meget meget lille sandsynlighed, for vi kender ingen læger herovre af hvad jeg ved, men alligevel - øen er jo lille)
Kan I komme på flere fordele / ulemper ?
Hun sagde, at uanset hvad mit svar er, har jeg lov til at ændre det, hvis jeg ønskede det anderledes når fødslen går igang. Og desuden var hun meget forstående hvis jeg ikke ønskede det..
Jeg ved virkelig ikke om jeg vil have ham med, og vil snakke med min mor og kæresten om det, når de kommer hjem..
Så tænkte jeg lige ville bede om jeres hjælp som det første 
Jeg ville sige nej.
Men jeg vil heller ikke ha andre end de absolut nodvendige til min fodsel... ingen studerende eller andre end manden. Men det skyldes tidligere daarlige oplevelser