Læge med til fødslen ? Hjælp piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville ikke føde hjemme UDEN en læge, tror jeg - vores praktiserende læge deltog på eget initiativ ved begge mine hjemmefødsler, og det var absolut betryggende.

Jeg ville så også til enhver tid foretrække en fremmed, mandlig læge frem for en masse familie - en læge er jo langt mere distanceret og professionel i forhold til den nøgne krop end diverse familiemedlemmer, veninder osv., og det opfatter jeg klart som en fordel i en så intim situation. Han er jo bare på arbejde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Drømme

Berta skriver:

Hej

Jeg kan godt forstå du vil have lidt betænkningstid mht at have en ekstra med til fødslen.

Men jeg mener altså at du sagtens kan bede ham om at tage billeder. (Jeg er selv studerende på sygehuset og ved de fødsler jeg har været med til er jeg blevet sat til at tage billeder) Han bruger højst sandsynligt sin fritid på det hvis han kommer med - mest for at lære og bliv klogere på det der hjemmefødsel - som absolut ikke er noget der bliver talt særlig meget om på lægestudiet. (Det er jo ikke direkte lægearbejde - så jeg tvivler på han kan få nogen til at give ham løn imens)

Og så som andre har skrevet - han har set masser af nøgne kvinder - også forneden. Hvis du skulle føde på sygehuset - eller ender med at blive overflyttet dertil er der også en sandsynlighed for at der kommer en mandlig læge (eller sygeplejerske/jordemoder (dog sjældent)) hvis der bliver behov for det.

Rigtig god fornøjelse med den forhåbentlig snarlige hjemmefødsel.

Mvh Berta 

Mange gange tak for dit svar, jeg viser det lige til kæresten når han vågner

Det er rart at få at vide hvordan en, der har stået i situationen, ser på det så tak for du gav dig tid til at læse tråden og svare