Læge med til fødslen ? Hjælp piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Umiddelbart kan jeg ikke forstille mig at du tænker på blufærdighed i situationen Ligeosm man absolut hverken tænker på om man har mascara på eller ej hehe.

Og ja - helt sikkert du kan bede ham om at dokumentere forløbet, når han alligevel er der.

Og husk på - han er jo læge Han har set MASSER af nøgne kvinder der ikke er hans kone - også fra bunden af og der er jo umiddelbart ingen der kommer til at se dig fra bunden af, hvis du ikke vil have det, andet end din JM...
Sååeee...

Jeg glæder mig SÅ meget til at høre, hvordan det går!!!

(er der optræk til noget? det skulle jo være i morgen ik??? hehe)

Åh tak, det hjalp da lidt, jeg håber virkelig du har ret

Hehe, åh jeg har hørt så mange fortælle om deres forsøg med at gøre sig klar til fødslen ved at barbere sig og lægge make-up - hvor er jeg bare glad for jeg ikke skal kæmpe med det, for jeg går kun Sjældent med make-up og helt ærligt - jeg vil føle mig alt for nøgen hvis jeg skulle barbere mig Hehe

Puuh, og tak for reminder'en, jeg føler mig lidt bedre tilpas nu Hehe..
Glæder mig til lige at drøfte det med Mathias

Åh ha, jeg glæder mig virkelig bare også til at fortælle om det Og håber virkelig det kommer til at gå godt

Ja, det er der.. Jeg får nogle lidt voldsommere (pluk)veer end hvordan de har været de sidste par dage (hvilket ellers har været lidt voldsomt ) Og jeg kan bare mærke i min krop, der altså snart sker noget, så jeg tror på det !

Hehe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Zafir

Drømme skriver:

Åh tak, det hjalp da lidt, jeg håber virkelig du har ret

Hehe, åh jeg har hørt så mange fortælle om deres forsøg med at gøre sig klar til fødslen ved at barbere sig og lægge make-up - hvor er jeg bare glad for jeg ikke skal kæmpe med det, for jeg går kun Sjældent med make-up og helt ærligt - jeg vil føle mig alt for nøgen hvis jeg skulle barbere mig Hehe

Puuh, og tak for reminder'en, jeg føler mig lidt bedre tilpas nu Hehe..
Glæder mig til lige at drøfte det med Mathias

Åh ha, jeg glæder mig virkelig bare også til at fortælle om det Og håber virkelig det kommer til at gå godt

Ja, det er der.. Jeg får nogle lidt voldsommere (pluk)veer end hvordan de har været de sidste par dage (hvilket ellers har været lidt voldsomt ) Og jeg kan bare mærke i min krop, der altså snart sker noget, så jeg tror på det !

Hehe..

Weee... hvor er det bare spændende Og husk på - min JM sagde, at alt det arbejde kroppen laver inden (plukkeveer osv) det er mindre arbejde, når fødslen for alvor går igang...

Jeg glæder mig så meget til at høre. Håber du skriver når I går igang, så man kan gå herhjemme i cirkler med cigarer hehe.. (eller noget. )

Jeg går også kun sjældent med makeup. Vil hellere have mulighed fora t gøre mig TOP nice.

Anmeld

28. februar 2012

Gaia

Drømme skriver:

Hehe, jeg prøver lige at få det drejet i mit hoved - og føler mig næsten helt ond

Tak for dit råd

Nej du da ikke ondt .jo lige noget man skal vende i hovedet når man bliver stillet det spørgsmål. Du skal gøre det som du har det bedst med. Og hvis du slapper bedst af med at der ikke er andre mænd så skal du følge det. For under en fødsel er det jo vigtigt man er tryg, afslappet og tør give los .

Anmeld

28. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Drømme skriver:

Hehe, jeg har også sagt, de skal være forberedte på, at blive sendt afsted igen hvis jeg ikke vil have dem i nærheden

Og det er kun min kæreste og min mor der er "sikret", og det kan ske min mor bliver sendt ud i køkkenet eller længere væk, hvis jeg ikke føler for, hun er det

Tak for dit svar

Synes du man vil kunne tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

ja, spørg da bare....han kan jo altid sige nej. Men ellers har du jo rigeligt af hjælpere

god fornøjelse....syntes det er sejt du vælger en hjemmefødsel. Har ikke selv turdet. Min førset fødsel endte i akut kejsersnit, nr. 2 var en lynfødsel og havde man kunnet forudse at det ville gå så godt, ville jeg ønske den havde været hjemme.

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Weee... hvor er det bare spændende Og husk på - min JM sagde, at alt det arbejde kroppen laver inden (plukkeveer osv) det er mindre arbejde, når fødslen for alvor går igang...

Jeg glæder mig så meget til at høre. Håber du skriver når I går igang, så man kan gå herhjemme i cirkler med cigarer hehe.. (eller noget. )

Jeg går også kun sjældent med makeup. Vil hellere have mulighed fora t gøre mig TOP nice.

Hehe, jeg skal nok skrive

Desværre intet regelmæssigt og kun plukveer, der dog tager vejret lidt fra mig, men sådan har det jo været den sidste måneds tid, så tør ikke tro på det :/

Sov her tidligere i et par timer, var mega træt.. Men plukveerne har været her hele dagen, lidt kraftigere her til aften. Men som sagt, tror kun det er plukveer :b

Hehe, må sige jeg er glad for min krop forbereder sig så godt, for ville da nok få et chok hvis smerterne bare kom pludseligt og overvældende håber det gør fødslen lettere..

Har lige for sjov prøvet at tage lidt tid her siden 23 : 06, 12, 28 mild, 32, 36 mild,

Anmeld

29. februar 2012

Drømme

Gaia skriver:

Nej du da ikke ondt .jo lige noget man skal vende i hovedet når man bliver stillet det spørgsmål. Du skal gøre det som du har det bedst med. Og hvis du slapper bedst af med at der ikke er andre mænd så skal du følge det. For under en fødsel er det jo vigtigt man er tryg, afslappet og tør give los .

Jeg har svaret min jordemoder, jeg lige har brug for lidt ekstra tid til at tænke over det i, så regner med at give hende besked i morgen

Jeg er i hvert fald usikker.. Også fordi min kæreste mener det vil være underligt med en anden mand i huset og samtidig ikke mener man kan tillade sig at spørge om han vil tage billeder / filme når nu han er der i sit arbejde...

Nu må vi se

Men ja, du har ret, det vigtigste er trygheden..

Anmeld

29. februar 2012

Drømme

2skønnebørn skriver:

ja, spørg da bare....han kan jo altid sige nej. Men ellers har du jo rigeligt af hjælpere

god fornøjelse....syntes det er sejt du vælger en hjemmefødsel. Har ikke selv turdet. Min førset fødsel endte i akut kejsersnit, nr. 2 var en lynfødsel og havde man kunnet forudse at det ville gå så godt, ville jeg ønske den havde været hjemme.

Ved ikke om vi er lidt ekstra pivilligerede her på Bornholm, men jeg har kun hørt om fordele ved hjemmefødsler eller, det vil sige, i hvert fald har fordelene opvejet ulemperne, og føler faktisk der er mere sikkerhed ved en hjemmefødsel end ved en hospitaltsfødsel

Ønsker I flere børn ?

Anmeld

29. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Hm, 7 minutter imellem nu siden 23.41...

Åh jeg håber !!!

Anmeld

29. februar 2012

Zafir

Drømme skriver:

Hm, 7 minutter imellem nu siden 23.41...

Åh jeg håber !!!

Åh hvor sjovt. Det bliver simpelthen idag den 29. Hehe. Krydser fingre. :-*

Anmeld

29. februar 2012

Berta

Hej

Jeg kan godt forstå du vil have lidt betænkningstid mht at have en ekstra med til fødslen.

Men jeg mener altså at du sagtens kan bede ham om at tage billeder. (Jeg er selv studerende på sygehuset og ved de fødsler jeg har været med til er jeg blevet sat til at tage billeder) Han bruger højst sandsynligt sin fritid på det hvis han kommer med - mest for at lære og bliv klogere på det der hjemmefødsel - som absolut ikke er noget der bliver talt særlig meget om på lægestudiet. (Det er jo ikke direkte lægearbejde - så jeg tvivler på han kan få nogen til at give ham løn imens)

Og så som andre har skrevet - han har set masser af nøgne kvinder - også forneden. Hvis du skulle føde på sygehuset - eller ender med at blive overflyttet dertil er der også en sandsynlighed for at der kommer en mandlig læge (eller sygeplejerske/jordemoder (dog sjældent)) hvis der bliver behov for det.

Rigtig god fornøjelse med den forhåbentlig snarlige hjemmefødsel.

Mvh Berta 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.