Læge med til fødslen ? Hjælp piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.818 visninger
48 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

Drømme

Jeg er lige blevet ringet op af min jordemoder, der spørger om en af deres læger på komme med til fødslen.. Det er tillidsrepræsentanten for "de unge læger" (=nyuddannede) her på øen, der er tale om, og han (!) vil kun observere.

Af hvad jeg lige selv kan komme på, er der følgende fordele og ulemper:

Fordele:
- mere info til lægerne om hjemmefødsler, så det bliver mere accepteret
- hvis noget går uplanlagt, er der er en læge ved hånden der kan hjælpe
- måske en ekstra til at tage billeder / filme
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts), så der er en masse hænder til det praktiske

Ulemper:
- en mand udover min kæreste med til fødslen
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts)
- jeg vil blive meget underligt tilpas hvis det er en omkring min egen alder - min jordemoder sagde, hun lige ville undersøge hvor gammel han er.
- det er en, jeg ikke kender (min jordemoder har sagt, hun ønsker at være med til fødslen, så hun har lovet at være hos mig Og jeg har hilst på de fleste andre jordemødre herovre, så er ret sikker på, jeg kender dem begge)
- hvis det er én, min kæreste eller jeg kender vil jeg have det meget underligt (meget meget lille sandsynlighed, for vi kender ingen læger herovre af hvad jeg ved, men alligevel - øen er jo lille)

Kan I komme på flere fordele / ulemper ?

Hun sagde, at uanset hvad mit svar er, har jeg lov til at ændre det, hvis jeg ønskede det anderledes når fødslen går igang. Og desuden var hun meget forstående hvis jeg ikke ønskede det..

Jeg ved virkelig ikke om jeg vil have ham med, og vil snakke med min mor og kæresten om det, når de kommer hjem..
Så tænkte jeg lige ville bede om jeres hjælp som det første

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Rockertand

Drømme skriver:

Lyder spændende.

Lige umiddelbart er det jo temmeligt mange, du har "inviteret" i forvejen, så én fra eller til er vel ikke altafgørende?

Jeg er selv sygehusuddannet og har været med til mange undersøgelser og operationer i min tid som "grøn", og det var meget lærerigt at få lov at være observant, så jeg er kun positivt indstillet overfor det.

Held og lykke med det.

Anmeld

28. februar 2012

UnderCover37

Rockertand skriver:

Lyder spændende.

Lige umiddelbart er det jo temmeligt mange, du har "inviteret" i forvejen, så én fra eller til er vel ikke altafgørende?

Jeg er selv sygehusuddannet og har været med til mange undersøgelser og operationer i min tid som "grøn", og det var meget lærerigt at få lov at være observant, så jeg er kun positivt indstillet overfor det.

Held og lykke med det.

Samme her og det er en utroligt god måde for de nyuddannede at få sat en masse praktisk på deres teorier!

Jeg personligt giver altid elever/studerende eller nyuddannede lov til at være med hvis de ønsker det i de situationer jeg er i kontakt med sundhedsvæsnet da det nu engang er den bedste måde for dem at lære på.

Held og lykke 

Anmeld

28. februar 2012

Gaia

Jeg ville sige ja. Altså han er læge og er der pga hans profession, så tænker mere du skal se ham som læge ikke en anden mand. 

Anmeld

28. februar 2012

Zafir

Jeg syntes det vil være flot at have en læge med, fordi læger som oftest er skeptiske omkring hf.

Jeg ville dog aldrig have hele min familie tilstede hehe. Men men. Jeg skal jo ikke tale, sidst var vi jo 7 fysisk tilstede og hele resten af verdenen på side linjen.

Du skal kun sige Ja, hvis det er din egen beslutning og du vil føle dig tryg ved en ekstra observatør. I alle tilfælde er det 'kun'en fra eller til.

Anmeld

28. februar 2012

Moms

Jeg ville også sige ja- Det er så godt for dem at få lov at opleve på første hånd.

Ja, du har inviteret mange med på forhånd, så det gør dig åbenbart ikke så meget.

Jeg tror ikke du lægger mærke til han er der alligevel, når det rigtig går løs :-)

Jeg var ihvertfald ret ligeglad hvem der kom og gik. Det betød ikke noget. Jeg havde min mand i hånden og min jordmoder for neden, så jeg følte mig tryg.

Moms

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

Rockertand skriver:

Lyder spændende.

Held og lykke med det.

Tak for dit svar

Netop også min tanke - Det vil være lærerigt for ham, og der er netop en del der skal med i forvejen.. Dog er det kun min mor og kæreste (samt jordemødrene) der er 100 % sikre, de andre er kun måske'er..

Forskellen er jo bare, at jeg kender dem, jeg selv har inviteret med, mens jeg ikke kender ham. Og så bare det, at det er en mand

Men som Gaia skriver, skal jeg nok bare prøve at tænke på ham som en læge og ikke som sådan en person (hvor lyder et bare ondt xD )..

Har lige snakket med min mor, og hun synes også det er en enormt god idé.. Jeg er stadig usikker, og glæder mig til at snakke med kæresten om det

Jeg tænkte på, synes du man kan tillade sig at stikke ham et kamera i hånden og bede ham om at tage billeder / filme ?

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

UnderCover34 skriver:

Samme her og det er en utroligt god måde for de nyuddannede at få sat en masse praktisk på deres teorier!

Jeg personligt giver altid elever/studerende eller nyuddannede lov til at være med hvis de ønsker det i de situationer jeg er i kontakt med sundhedsvæsnet da det nu engang er den bedste måde for dem at lære på.

Held og lykke 

Tak for dit svar

Netop også min tanke, at det vil være en hjælp for dem Se evt. mit svar til Rockertand

Jeg er stadig usikker, og glæder mig til at snakke det igennem med kæresten.. Det er mest det med, at det er en mand, jeg ikke kender, der gør, jeg ikke bryder mig om tanken.. Hm..

Det er i hvert fald rart at høre jeres meninger, og så skal jeg bare lige have fundet ud af hvordan jeg vil have det med det

Tak

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

Gaia skriver:

Jeg ville sige ja. Altså han er læge og er der pga hans profession, så tænker mere du skal se ham som læge ikke en anden mand. 

Hehe, jeg prøver lige at få det drejet i mit hoved - og føler mig næsten helt ond

Tak for dit råd

Anmeld

28. februar 2012

mpr

Jeg er lige blevet ringet op af min jordemoder, der spørger om en af deres læger på komme med til fødslen.. Det er tillidsrepræsentanten for "de unge læger" (=nyuddannede) her på øen, der er tale om, og han (!) vil kun observere.

Af hvad jeg lige selv kan komme på, er der følgende fordele og ulemper:

Fordele:
- mere info til lægerne om hjemmefødsler, så det bliver mere accepteret
- hvis noget går uplanlagt, er der er en læge ved hånden der kan hjælpe
- måske en ekstra til at tage billeder / filme
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts), så der er en masse hænder til det praktiske

Ulemper:
- en mand udover min kæreste med til fødslen
- vi kommer til at være mange til stede (mig, kæresten, min mor, to jordemødre (sidst i forløbet), en læge, muligvis min svigermor, hvis hun har fri. Desuden min far og bedstemor, hvis jeg føder efter den 7. marts)
- jeg vil blive meget underligt tilpas hvis det er en omkring min egen alder - min jordemoder sagde, hun lige ville undersøge hvor gammel han er.
- det er en, jeg ikke kender (min jordemoder har sagt, hun ønsker at være med til fødslen, så hun har lovet at være hos mig Og jeg har hilst på de fleste andre jordemødre herovre, så er ret sikker på, jeg kender dem begge)
- hvis det er én, min kæreste eller jeg kender vil jeg have det meget underligt (meget meget lille sandsynlighed, for vi kender ingen læger herovre af hvad jeg ved, men alligevel - øen er jo lille)

Kan I komme på flere fordele / ulemper ?

Hun sagde, at uanset hvad mit svar er, har jeg lov til at ændre det, hvis jeg ønskede det anderledes når fødslen går igang. Og desuden var hun meget forstående hvis jeg ikke ønskede det..

Jeg ved virkelig ikke om jeg vil have ham med, og vil snakke med min mor og kæresten om det, når de kommer hjem..
Så tænkte jeg lige ville bede om jeres hjælp som det første

Pas det afhænger af om du har en god mavefornemmelse med det Du skal jo ikke gøre det for hans skyld men for din egen

Fx jeg er dog godt nok ikke med barn og har ingen børn selv.. Men jeg har det svært ved mandlige læger/sygeplejsekser osv. Så jeg ville aldrig nogen sinde lade andre mandlige end min kæreste være med til fødsel hvis jeg kunne undgå det Men det er så også fordi jeg ikke kan se dem som prof uanset hvad.. Og derfor ikke slappe af omkring dem

Håber du finder ud af hvad du vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.