Læge med til fødslen ? Hjælp piger :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Jeg villle sige ja til lægen og nej til alle de andre du har inviteret

Jeg kunne ikke holde ud at have alle de mennesker omkring med - jeg ville få stress. Jeg ville ikke få stress af det faglige personale, men at skulle høre på at familien også var i nærheden, snakker, kommen med kommentater - ja det ville jeg ikke. Det er/var noget jeg ville have med min mand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Drømme

Jeg syntes det vil være flot at have en læge med, fordi læger som oftest er skeptiske omkring hf.

Jeg ville dog aldrig have hele min familie tilstede hehe. Men men. Jeg skal jo ikke tale, sidst var vi jo 7 fysisk tilstede og hele resten af verdenen på side linjen.

Du skal kun sige Ja, hvis det er din egen beslutning og du vil føle dig tryg ved en ekstra observatør. I alle tilfælde er det 'kun'en fra eller til.

Altså, det er også kun helt sikkert, min mor og min kæreste skal være til stede - min svigermor er kun hvis jeg vil og hvis hun har fri, og min far og bedstemor er kun hvis det bliver efter den 7. (og tror jeg ikke det gør !) - og jeg kan sende dem afsted til mine svigerforældre hvis jeg ikke føler for det alligevel

Det er altså vildt du gjorde det for "åben skærm"

Hvem var med der, og hvilken funktion havde de ?

Jeg overvejer og tænker meget Det er mest af alt tanken om, at det er en anden mand, og at jeg jo med alt sandsynlighed kommer til at gå nøgen rundt..

Tak for dit svar

-Synes du, man kunne tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

Jeg ville også sige ja- Det er så godt for dem at få lov at opleve på første hånd.

Ja, du har inviteret mange med på forhånd, så det gør dig åbenbart ikke så meget.

Jeg tror ikke du lægger mærke til han er der alligevel, når det rigtig går løs :-)

Jeg var ihvertfald ret ligeglad hvem der kom og gik. Det betød ikke noget. Jeg havde min mand i hånden og min jordmoder for neden, så jeg følte mig tryg.

Moms

Tak for dit svar

Som jeg skriver til de andre, så er det kun min mor og min kæreste, der er sikret, de andre er kun "måske'er".. Og det der plager mig mest er nok det er en anden mand - læge eller ej..

Men tak, jeg overvejer meget lige nu, og tager snakken med kæresten når han kommer hjem

-- Kunne man tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

Anmeld

28. februar 2012

Zafir

Drømme skriver:

Altså, det er også kun helt sikkert, min mor og min kæreste skal være til stede - min svigermor er kun hvis jeg vil og hvis hun har fri, og min far og bedstemor er kun hvis det bliver efter den 7. (og tror jeg ikke det gør !) - og jeg kan sende dem afsted til mine svigerforældre hvis jeg ikke føler for det alligevel

Det er altså vildt du gjorde det for "åben skærm"

Hvem var med der, og hvilken funktion havde de ?

Jeg overvejer og tænker meget Det er mest af alt tanken om, at det er en anden mand, og at jeg jo med alt sandsynlighed kommer til at gå nøgen rundt..

Tak for dit svar

Nu er jeg slet slet ikke blufærdig, så det med at gå nøgen rundt, er jeg ligeglad med I den situation, er jeg jo 'bare' en mave med ben hehe.

Men altså.

Første gang var vi:

Min mand og jeg og min surrogatsøster ("håndklæde tjansen"= alt muligt kvinden). + jordemoder 1 og senere også jordemoder 2, da der var flere overlappende fødsler, så vi startede fødslen op med en JM der ikke var 'vores' jm.

Andengang var vi:

Min mand og jeg, jordemorder 1 + jordemoder stud, + Idun + hendes støtteperson + min veninde som havde håndklædetjansen og netkommentator. Senere skiftede vi til jordemoder 2, da jordemorder 1 var for træt + så webcam'et og hele verdenen.

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

Chel1992 skriver:

Pas det afhænger af om du har en god mavefornemmelse med det Du skal jo ikke gøre det for hans skyld men for din egen

Fx jeg er dog godt nok ikke med barn og har ingen børn selv.. Men jeg har det svært ved mandlige læger/sygeplejsekser osv. Så jeg ville aldrig nogen sinde lade andre mandlige end min kæreste være med til fødsel hvis jeg kunne undgå det Men det er så også fordi jeg ikke kan se dem som prof uanset hvad.. Og derfor ikke slappe af omkring dem

Håber du finder ud af hvad du vil

Tak for dit svar

Det er virkelig dejligt I kommer med jeres indput og fortæller hvordan I selv ville have det, for jeg synes det er lidt svært

- Synes du man kan tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

2skønnebørn skriver:

Jeg villle sige ja til lægen og nej til alle de andre du har inviteret

Jeg kunne ikke holde ud at have alle de mennesker omkring med - jeg ville få stress. Jeg ville ikke få stress af det faglige personale, men at skulle høre på at familien også var i nærheden, snakker, kommen med kommentater - ja det ville jeg ikke. Det er/var noget jeg ville have med min mand.

Hehe, jeg har også sagt, de skal være forberedte på, at blive sendt afsted igen hvis jeg ikke vil have dem i nærheden

Og det er kun min kæreste og min mor der er "sikret", og det kan ske min mor bliver sendt ud i køkkenet eller længere væk, hvis jeg ikke føler for, hun er det

Tak for dit svar

Synes du man vil kunne tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

Anmeld

28. februar 2012

mpr

Drømme skriver:

Tak for dit svar

Det er virkelig dejligt I kommer med jeres indput og fortæller hvordan I selv ville have det, for jeg synes det er lidt svært

- Synes du man kan tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

Det var så lidt

Haha det ved jeg skisme ikke Tror det professionelle går lidt af det hvis han bliver inddraget på den måde, det er jo mere personligt og intimt hvis han skal tage billeder men du kan da altid spørge

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

Zafir skriver:

Nu er jeg slet slet ikke blufærdig, så det med at gå nøgen rundt, er jeg ligeglad med I den situation, er jeg jo 'bare' en mave med ben hehe.

Men altså.

Første gang var vi:

Min mand og jeg og min surrogatsøster ("håndklæde tjansen"= alt muligt kvinden). + jordemoder 1 og senere også jordemoder 2, da der var flere overlappende fødsler, så vi startede fødslen op med en JM der ikke var 'vores' jm.

Andengang var vi:

Min mand og jeg, jordemorder 1 + jordemoder stud, + Idun + hendes støtteperson + min veninde som havde håndklædetjansen og netkommentator. Senere skiftede vi til jordemoder 2, da jordemorder 1 var for træt + så webcam'et og hele verdenen.

Argh, nåede lige akkurat ikke ændre det før du svarede -- Jeg tænker nemlig på, om man kunne tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

Vil vildt gerne have billeder og film af forløbet til bagefter, men jeg vil også bare gerne have min kæreste koncentrerer sig om mig, og min mor står for alt det praktiske, så tror hun får nok at se til, hvis jeg da overhovedet vil have hende i samme rum..

Hehe, gid jeg havde det på samme måde, og bare var ligeglad med at gå nøgen rundt - håber det er anderledes under fødslen

Anmeld

28. februar 2012

Zafir

Drømme skriver:

Argh, nåede lige akkurat ikke ændre det før du svarede -- Jeg tænker nemlig på, om man kunne tillade sig at stikke ham et kamera i hånden ?

Vil vildt gerne have billeder og film af forløbet til bagefter, men jeg vil også bare gerne have min kæreste koncentrerer sig om mig, og min mor står for alt det praktiske, så tror hun får nok at se til, hvis jeg da overhovedet vil have hende i samme rum..

Hehe, gid jeg havde det på samme måde, og bare var ligeglad med at gå nøgen rundt - håber det er anderledes under fødslen

Umiddelbart kan jeg ikke forstille mig at du tænker på blufærdighed i situationen Ligeosm man absolut hverken tænker på om man har mascara på eller ej hehe.

Og ja - helt sikkert du kan bede ham om at dokumentere forløbet, når han alligevel er der.

Og husk på - han er jo læge Han har set MASSER af nøgne kvinder der ikke er hans kone - også fra bunden af og der er jo umiddelbart ingen der kommer til at se dig fra bunden af, hvis du ikke vil have det, andet end din JM...
Sååeee...

Jeg glæder mig SÅ meget til at høre, hvordan det går!!!

(er der optræk til noget? det skulle jo være i morgen ik??? hehe)

Anmeld

28. februar 2012

Drømme

Chel1992 skriver:

Det var så lidt

Haha det ved jeg skisme ikke Tror det professionelle går lidt af det hvis han bliver inddraget på den måde, det er jo mere personligt og intimt hvis han skal tage billeder men du kan da altid spørge

Tak

Jah det kan du have ret i.. Måske.. Hm, jeg tænker videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.