Hjælp mig piger! Er Desperat (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

th

Ditte_Marie skriver:

Okay.

Puha, det lyder hårdt

Men hvordan gik nætterne så?

altså nu er vi oppe en gang om natten og der får han flaske i senge i 2 min og så sover han igen, så dejligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

lilledittemor

JustinsMoar skriver:

Det lærer han at abstrahere fra!

Ellers må han sove på sofaen for en stund..
Det nytter jo ikke noget at du skal sidde og lege med hende om natten "bare fordi" far skal sove, fordi han skal på job!

Han reagerer på hendes pludren. Så jeg tager hende med ind på sofaen, og så ligger vi der.

Men hendes behov er før hans - men jeg tror at det kan fungere sådan

Og hvis han sover i stuen - så kan jeg ikke sove

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

mor:) skriver:

min dreng havde flere faste rytmer. Det har strot alle babyer. De laver om på den med tiden. Det er også ret sent hun kommer i seng, så hun vil automatisk regulere det til tidligere og tidligere.

Min sov altid omkring 00.30, så altid omkring 24.00 osv. Det endte med kl 21 fast. Hvilket vi stadig synes var lidt sent, så vi lavede hans rytme om til kl 19.00 efter råd fra en bruger herinde, som har virket lige siden. Nu går han i seng kl 19.00 og vågner mellem 6.30 og 7.00.

Okay

Jeg tror at hun nu har skabt sig en rytme der hedder 20.30-8.30 den er jo fin nok.

Hvor gammel var han da i lavede den om?

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

Flodkilling skriver:

Hvor gammel er hun? jeg vil sige jeg synes det er underligt at hun skal lege kl 23?

vores datter er 13 måneder. og vi har fra starten af lavet det sådan at efter maden kl 1730 har hun en time hvor hun kan lege, derefter så er det hyggetid, hvor vi f.eks. har en dyne inde og kigger i pegebord. derefter bliver hun lagt i seng senest kl 19.

Jeg tror bare det er vigtigt at vise: "nu er det sent, vi leger ikke nu, vi skal gøre klar til vi skal sove".

for hvis de små først er kørt op med leg, er det meget sværere at få dem til at falde til ro, med mindre det skal være på den negative "jeg er så død træt at jeg falder om" måde.

Når det er sagt så skal man også kunne gå en tur, vi har f.eks. været til barnedåb og skulle hjem i bilen hvor hun faldt i søvn (den var over hendes sengetid) men så kommer vi hjem, ny ble, nattøj og så er det direkte over i sengen, og det hele sker uden for meget lys.

Hun er kun lige blevet ni uger

Hun har altid haft sin egen rytme med at sove omkring kl. 00, så defor regnede vi med at hun vågnede op da vi kom hjem fra tur men det gjorde hun ikke - så fik hun jo bare lov til at sove videre, men vågnede kl. 5 og ville lege.

Ved godt alt det du skriver - mener bare at det er for større børn altså vi kan jo sagtens vise hende at hun skal sove, hvis hun vågner om natten, men hun bliver ikke puttet i seng før hun sover om aftenen.

Vi har også prøvet flere gange at vi har været ude med hende, og hvis det har været omkring kl. 00 (hendes sengetid) så er hun ikke vågnet men er det tidligere, så gjorde hun.

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

mor:) skriver:

vores havde også en periode hvor han vågnede og pludrede om natten. Det er lettere at lade dem ligge og pludre, for de falder i søvn af sig selv og så finder de også ud af at det ikke er nogen der har tænkt sig at stå op. Det stoppede i hvert fald efter en uge.

Det vækkede også min kæreste, men det er jo kun en periode.

Okay så kan det jo være at jeg bliver nød til at sende farmand ind på sofaen alligevel

Hvordan gik det så efter den uge?

Anmeld

27. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ditte_Marie skriver:

Okay

Jeg tror at hun nu har skabt sig en rytme der hedder 20.30-8.30 den er jo fin nok.

Hvor gammel var han da i lavede den om?

han var 4 måneder

Anmeld

27. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ditte_Marie skriver:

Okay så kan det jo være at jeg bliver nød til at sende farmand ind på sofaen alligevel

Hvordan gik det så efter den uge?

det gik helt fint. Han stoppede bare med det

Anmeld

27. februar 2012

LR85

Ditte_Marie skriver:

Min datter er 9 uger gammel...

En 9 ugers gammel baby har jo ikke en indbygget rytme og de små rytmer der er, ændre sig hele tiden. Lad dit barn sove når det sover og være vågen når hun er vågen. 

Prøv ikke a påvirke eller vække hende  Lad gende følge sin ejen sove-vågen tider

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

LR85 skriver:

En 9 ugers gammel baby har jo ikke en indbygget rytme og de små rytmer der er, ændre sig hele tiden. Lad dit barn sove når det sover og være vågen når hun er vågen. 

Prøv ikke a påvirke eller vække hende  Lad gende følge sin ejen sove-vågen tider

Hun har haft den samme faste rytme hele hendes liv

Jeg kunne aldrig drømme om at vække hende når hun sover. Og desuden kan jeg intet gøre for at påvirke hende, for er hun tæt, så sover hun

Anmeld

29. februar 2012

Den lykkelige

Ditte_Marie skriver:

Og så legede i med ham?

Min datter lå på sofaen i nat, og jeg snakkede med hende. Hun var meget træt med var alligevel vågen i to timer.
Jeg tænkte på og jeg skulle lade vær med at underholde hende om natten?

Undskyld jeg lige blander mig i dit svar/spørgsmål til en anden.. Men ja det synes jeg du skulle..
Vi begyndte da min datter var 7 uger at vise hende at når det er nat så sover man! Man bliver ikke taget op og leget med..
Hun har siden hun var 7 uger gammel sovet super om natten og jeg høre fra mange at vi har været SÅ heldige med hvordan hun har sovet om natten..
Tror lidt det er fordi vi har gjort så meget ud af det som vi har..
Så jeg syne du skal lade være også kl 5-7 om morgenen så er det ok at vågne og tage op osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.