Flodkilling skriver:
Hvor gammel er hun? jeg vil sige jeg synes det er underligt at hun skal lege kl 23?
vores datter er 13 måneder. og vi har fra starten af lavet det sådan at efter maden kl 1730 har hun en time hvor hun kan lege, derefter så er det hyggetid, hvor vi f.eks. har en dyne inde og kigger i pegebord. derefter bliver hun lagt i seng senest kl 19.
Jeg tror bare det er vigtigt at vise: "nu er det sent, vi leger ikke nu, vi skal gøre klar til vi skal sove".
for hvis de små først er kørt op med leg, er det meget sværere at få dem til at falde til ro, med mindre det skal være på den negative "jeg er så død træt at jeg falder om" måde.
Når det er sagt så skal man også kunne gå en tur, vi har f.eks. været til barnedåb og skulle hjem i bilen hvor hun faldt i søvn (den var over hendes sengetid) men så kommer vi hjem, ny ble, nattøj og så er det direkte over i sengen, og det hele sker uden for meget lys.
Hun er kun lige blevet ni uger

Hun har altid haft sin egen rytme med at sove omkring kl. 00, så defor regnede vi med at hun vågnede op da vi kom hjem fra tur

men det gjorde hun ikke - så fik hun jo bare lov til at sove videre, men vågnede kl. 5 og ville lege.
Ved godt alt det du skriver - mener bare at det er for større børn

altså vi kan jo sagtens vise hende at hun skal sove, hvis hun vågner om natten, men hun bliver ikke puttet i seng før hun sover om aftenen.
Vi har også prøvet flere gange at vi har været ude med hende, og hvis det har været omkring kl. 00 (hendes sengetid) så er hun ikke vågnet

men er det tidligere, så gjorde hun.