Hjælp mig piger! Er Desperat (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.144 visninger
40 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

lilledittemor

Okay.. Min kæreste og jeg har ødelagt vores datters rytme

Sagen er den: lige siden min datter blev født, er hun faldet i søvn til natten omkring 23-00.30, uanset hvor sent hun har taget en lur. Og der har intet natteroderi været, i den forstand at efter mad har hun sovet videre. Hun er først stået op tidligst kl. 10.

Igår ville kæresten og jeg trille en tur med barnevognen. Vi kørte kl. 20.30 og hun faldt selvfølgelig i søvn - men hun vågner jo igen når vi kommer hjem - troede vi!
Vi kommer hjem kl. 23 efter en dejlig tur og regner med at hun vågner op en times tid til leg, men hun sover videre. Okay så.

Problemet er at hun vågnede kl. 5 og var lysvågen og ville lege..
Vi vuggede hende og puttede hende og hun sov igen halv syv.

I dag regner vi så med at nu er rytmen tilbage igen.
Men efter en dag hos morfar, falder hun i søvn herhjemme, lejdet overtræt kl. 20.30.. Igen regner vi med at hun vågner indenfor en time. Men nej.
Hun vågnede her 00.45 og synes at hun skal lege. Jeg har taget hende med ind i stuen til hygge, i håb om at det måske vender hendes rytme hvis hun tror at det ikke er nat endnu.

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle tage hende op.. Hvad ville i have gjort???

Det blev langt - håber i vil hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

lilledittemor

Min datter er 9 uger gammel...

Anmeld

27. februar 2012

AnnaK89

Den rytme vil hun sikkert lave om rigtig mange gange endnu.
Håber da ikke du troede at det var så nemt?

Man siger at man normalt først starter med at lave en form for rytme når barnet er 10 uger og ikke engang der er det sikkert at den er fast.

Det er altså meget normalt at barnet ikke har en fast rytme endnu og ja mange nyfødte sover det meste af tiden, men nu hvor hun er ved at blive ældre, så er der nogle nye ting som bliver spændende.

Så hvis ikke du normalt er morgenmennekse, så er det vist på tide at blive det

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

Den rytme vil hun sikkert lave om rigtig mange gange endnu.
Håber da ikke du troede at det var så nemt?

Man siger at man normalt først starter med at lave en form for rytme når barnet er 10 uger og ikke engang der er det sikkert at den er fast.

Det er altså meget normalt at barnet ikke har en fast rytme endnu og ja mange nyfødte sover det meste af tiden, men nu hvor hun er ved at blive ældre, så er der nogle nye ting som bliver spændende.

Så hvis ikke du normalt er morgenmennekse, så er det vist på tide at blive det

Jamen hun har altid haft en ret fast rytme..
Men nu hvor min kæreste og jeg fik hende til at sove tungt, alt for tidligt, så er den lavet om..

Regner bestemt med at rytmen bliver lavet om mange gange - men er bange for at vi har "tvunget" hende til det.
Ved godt at vi har en meget nem baby. Og jeg har intet problem med at stå op på alle tider af døgnet.

Anmeld

27. februar 2012

ano14316

rytmen ændre sig mange gabge i starten, og det behøver sæet ikke at have noget ar gøre med jeres tur. først når hun er min. 3 mdr kan i så småt begynde at introducere en rytme, og når hun er 4 mdr kan man godt regne mere med en hel dagsrytme. Her bliver Magnus 5 mdr d. 8 og han jar nogen lunde fast dagsrytme, men hans putte tidspunkt svinger melem.kl 19.30-22.30 og f.eks. i nat har han pludselig haft lyst til et ekstra måtid.
normalt spiser han kl 3-4 i nat jar han spist kl 2 og kl 5.

Anmeld

27. februar 2012

Bullerfnis

Børn i den alder har deres egen døgnrytme som ændrer sig rigtig mange gange de første 3 måneder. Først derefter kan begynde at introducere en mere fast dagsrytme.

Anmeld

27. februar 2012

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Sagen er den: lige siden min datter blev født, er hun faldet i søvn til natten omkring 23-00.30, uanset hvor sent hun har taget en lur. Og der har intet natteroderi været, i den forstand at efter mad har hun sovet videre. Hun er først stået op tidligst kl. 10.

Igår ville kæresten og jeg trille en tur med barnevognen. Vi kørte kl. 20.30 og hun faldt selvfølgelig i søvn - men hun vågner jo igen når vi kommer hjem - troede vi!
Vi kommer hjem kl. 23 efter en dejlig tur og regner med at hun vågner op en times tid til leg, men hun sover videre. Okay så.

Men efter en dag hos morfar, falder hun i søvn herhjemme, lejdet overtræt kl. 20.30.. Igen regner vi med at hun vågner indenfor en time. Men nej.
Hun vågnede her 00.45 og synes at hun skal lege. Jeg har taget hende med ind i stuen til hygge, i håb om at det måske vender hendes rytme hvis hun tror at det ikke er nat endnu.

Det er ikke jeres skyld ..

Husker da Oscar var ca. 10 uger .. Han havde faktisk sovet rigtig godt indtil han blev ca 10 uger .. Så vendte det hele pludselig , og han ville op og lege midt om natten .. Det varede kun nogle uger , så bare rolig .. Det varer ikke for evigt .. 

Anmeld

27. februar 2012

th

Ditte_Marie skriver:

som andre skriver så er det ikke jeres skyld, vores dreng sovogså ok deførst 2 måned, men har så slet ikke haft enalm. dagsrytme indtil han blev 7 md. det er først den sidste md det er blevet godt og han sover.

så tror ikke i kan gøre så meget.

Hilsen en der har været oppe mange gange om natten de sidste 7 md.

Anmeld

27. februar 2012

Rikkeas

Bullerfnis skriver:

Børn i den alder har deres egen døgnrytme som ændrer sig rigtig mange gange de første 3 måneder. Først derefter kan begynde at introducere en mere fast dagsrytme.

Amen :-)

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

ano14316 skriver:

rytmen ændre sig mange gabge i starten, og det behøver sæet ikke at have noget ar gøre med jeres tur. først når hun er min. 3 mdr kan i så småt begynde at introducere en rytme, og når hun er 4 mdr kan man godt regne mere med en hel dagsrytme. Her bliver Magnus 5 mdr d. 8 og han jar nogen lunde fast dagsrytme, men hans putte tidspunkt svinger melem.kl 19.30-22.30 og f.eks. i nat har han pludselig haft lyst til et ekstra måtid.
normalt spiser han kl 3-4 i nat jar han spist kl 2 og kl 5.

Jeg ved godt at den ændrer sig..

Men den ændrede sig jo bare rigtig meget lige pludselig, og hun har jo haft en rytme siden hun blev født.

Var bare bange for at vi havde tvunget hende til det.. Når hun nu også vågner om natten og vil lege.,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.