Hjælp mig piger! Er Desperat (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Hehe nå okay min datter hverken græder eller skriger om natten.
Men hun vækker sin far med al den pludren

Aaar .. Sover hun på jeres værelse ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Mira0911

Rytmen skifter mange gange.... Jeg fødte Lina september 2011 og hun havde ingen rytme fra efter at hun var et par dage gammel og frem til hun var omkring 3½ måned.... Stort set hver aften/nat kom jeg først i seng mellem kl. 00.00 og 04.30.... Det var hårdt... Jeg var virkelig i søvn underskud.... 

Da hun næsten var 4 mdr gammel vendte det hele sig igen... Så kunne hun sove fra kl. 19.00 til 23.00 og så først falde i søvn i kl. 2.30... 

Nu er hun 5 måneder og nogle dage sover ca. fra kl. 19.00 til 22.00 så lige noget mad og så kan vi gå til køjs ved midnats tid... Så vågner omkring kl. 6.30.... 

Så det kan svinge rigtig meget... Bare rolig der kommer et rytme lige pludselig... Sommetider glæder man sig for tidligt... Det oplevede jeg med Lina... 

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

JustinsMoar skriver:

Hvor sover hun henne?

Jeg ville lade hende ligge - dog ville jeg tage hende op hvis hun græd!!
Men jeg ville lade hende ligge og snakke, måske bliver hun hurtigere træt og sover hurtigere ..

Dog vil jeg også lige sige at min søn overhovedet ingen rytme havde det første år.. Han var vågen det meste af natten...

Hun sover i sin lift, i hendes seng, som står ved siden af vores hun har nemlig ikke sit eget værelse da vi bor i en to værelses lejlighed indtil videre

Problemet er bare lidt at hvis jeg lader hende ligge, så kan far ikke sove og han skal jo op på arbejde

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Aaar .. Sover hun på jeres værelse ?

Ja, for indtil videre bor vi i en to værelses lejlighed

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

Mira0911 skriver:

Rytmen skifter mange gange.... Jeg fødte Lina september 2011 og hun havde ingen rytme fra efter at hun var et par dage gammel og frem til hun var omkring 3½ måned.... Stort set hver aften/nat kom jeg først i seng mellem kl. 00.00 og 04.30.... Det var hårdt... Jeg var virkelig i søvn underskud.... 

Da hun næsten var 4 mdr gammel vendte det hele sig igen... Så kunne hun sove fra kl. 19.00 til 23.00 og så først falde i søvn i kl. 2.30... 

Nu er hun 5 måneder og nogle dage sover ca. fra kl. 19.00 til 22.00 så lige noget mad og så kan vi gå til køjs ved midnats tid... Så vågner omkring kl. 6.30.... 

Så det kan svinge rigtig meget... Bare rolig der kommer et rytme lige pludselig... Sommetider glæder man sig for tidligt... Det oplevede jeg med Lina... 

Hun har altid haft en ret fast rytme men synes bare at den ændrede sig meget lige pludselig - og jeg har jo ikke prøvet noget lignende før.

det var også sent hun valgte at sove. Jeg er senest kommet i seng kl. 01.30, én enkelt gang. Men så sov hun også til kl. 12

Anmeld

27. februar 2012

JustinsMoar

Ditte_Marie skriver:

Hun sover i sin lift, i hendes seng, som står ved siden af vores hun har nemlig ikke sit eget værelse da vi bor i en to værelses lejlighed indtil videre

Problemet er bare lidt at hvis jeg lader hende ligge, så kan far ikke sove og han skal jo op på arbejde

Det lærer han at abstrahere fra!

Ellers må han sove på sofaen for en stund..
Det nytter jo ikke noget at du skal sidde og lege med hende om natten "bare fordi" far skal sove, fordi han skal på job!

Anmeld

27. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ditte_Marie skriver:

Okay.. Min kæreste og jeg har ødelagt vores datters rytme

Sagen er den: lige siden min datter blev født, er hun faldet i søvn til natten omkring 23-00.30, uanset hvor sent hun har taget en lur. Og der har intet natteroderi været, i den forstand at efter mad har hun sovet videre. Hun er først stået op tidligst kl. 10.

Igår ville kæresten og jeg trille en tur med barnevognen. Vi kørte kl. 20.30 og hun faldt selvfølgelig i søvn - men hun vågner jo igen når vi kommer hjem - troede vi!
Vi kommer hjem kl. 23 efter en dejlig tur og regner med at hun vågner op en times tid til leg, men hun sover videre. Okay så.

Problemet er at hun vågnede kl. 5 og var lysvågen og ville lege..
Vi vuggede hende og puttede hende og hun sov igen halv syv.

I dag regner vi så med at nu er rytmen tilbage igen.
Men efter en dag hos morfar, falder hun i søvn herhjemme, lejdet overtræt kl. 20.30.. Igen regner vi med at hun vågner indenfor en time. Men nej.
Hun vågnede her 00.45 og synes at hun skal lege. Jeg har taget hende med ind i stuen til hygge, i håb om at det måske vender hendes rytme hvis hun tror at det ikke er nat endnu.

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle tage hende op.. Hvad ville i have gjort???

Det blev langt - håber i vil hjælpe..

min dreng havde flere faste rytmer. Det har strot alle babyer. De laver om på den med tiden. Det er også ret sent hun kommer i seng, så hun vil automatisk regulere det til tidligere og tidligere.

Min sov altid omkring 00.30, så altid omkring 24.00 osv. Det endte med kl 21 fast. Hvilket vi stadig synes var lidt sent, så vi lavede hans rytme om til kl 19.00 efter råd fra en bruger herinde, som har virket lige siden. Nu går han i seng kl 19.00 og vågner mellem 6.30 og 7.00.

Anmeld

27. februar 2012

gonefishing

Ditte_Marie skriver:

Okay.. Min kæreste og jeg har ødelagt vores datters rytme

Sagen er den: lige siden min datter blev født, er hun faldet i søvn til natten omkring 23-00.30, uanset hvor sent hun har taget en lur. Og der har intet natteroderi været, i den forstand at efter mad har hun sovet videre. Hun er først stået op tidligst kl. 10.

Igår ville kæresten og jeg trille en tur med barnevognen. Vi kørte kl. 20.30 og hun faldt selvfølgelig i søvn - men hun vågner jo igen når vi kommer hjem - troede vi!
Vi kommer hjem kl. 23 efter en dejlig tur og regner med at hun vågner op en times tid til leg, men hun sover videre. Okay så.

Problemet er at hun vågnede kl. 5 og var lysvågen og ville lege..
Vi vuggede hende og puttede hende og hun sov igen halv syv.

I dag regner vi så med at nu er rytmen tilbage igen.
Men efter en dag hos morfar, falder hun i søvn herhjemme, lejdet overtræt kl. 20.30.. Igen regner vi med at hun vågner indenfor en time. Men nej.
Hun vågnede her 00.45 og synes at hun skal lege. Jeg har taget hende med ind i stuen til hygge, i håb om at det måske vender hendes rytme hvis hun tror at det ikke er nat endnu.

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle tage hende op.. Hvad ville i have gjort???

Det blev langt - håber i vil hjælpe..

Hvor gammel er hun? jeg vil sige jeg synes det er underligt at hun skal lege kl 23?

vores datter er 13 måneder. og vi har fra starten af lavet det sådan at efter maden kl 1730 har hun en time hvor hun kan lege, derefter så er det hyggetid, hvor vi f.eks. har en dyne inde og kigger i pegebord. derefter bliver hun lagt i seng senest kl 19.

Jeg tror bare det er vigtigt at vise: "nu er det sent, vi leger ikke nu, vi skal gøre klar til vi skal sove".

for hvis de små først er kørt op med leg, er det meget sværere at få dem til at falde til ro, med mindre det skal være på den negative "jeg er så død træt at jeg falder om" måde.

Når det er sagt så skal man også kunne gå en tur, vi har f.eks. været til barnedåb og skulle hjem i bilen hvor hun faldt i søvn (den var over hendes sengetid) men så kommer vi hjem, ny ble, nattøj og så er det direkte over i sengen, og det hele sker uden for meget lys.

Anmeld

27. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ditte_Marie skriver:

Ja, for indtil videre bor vi i en to værelses lejlighed

vores havde også en periode hvor han vågnede og pludrede om natten. Det er lettere at lade dem ligge og pludre, for de falder i søvn af sig selv og så finder de også ud af at det ikke er nogen der har tænkt sig at stå op. Det stoppede i hvert fald efter en uge.

Det vækkede også min kæreste, men det er jo kun en periode.

Anmeld

27. februar 2012

hautecouture

UHA - Aya har altid sovet 11-12 timer (med 1-2 madpauser), men kan godt huske da hun var på jeres datters alder - der faldt hun også altid sent i søvn og sov til sent - og nogle gange, fuldstændig som jer, måtte vi op og lege midt om natten Det drejer sig måske om 3-4 gange i løbet af de nu 6 mdr vi har haft hende og først her for nogle uger siden ændrede hun selv rytme og har nu fast rutine med at sove kl 20 og vågne mellem 7-8 næste dag. (og så formiddags- og eftermiddagslur i løbet af dagen) - Den faste rytme skal nok komme og indtil da, må man bare følge hende. Jeg havde i hvert fald også taget hende op hvis hun var frisk - så hun kunne få brændt lidt krudt af og falde i søvn igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.