Hjælp mig piger! Er Desperat (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

lilledittemor

Bullerfnis skriver:

Børn i den alder har deres egen døgnrytme som ændrer sig rigtig mange gange de første 3 måneder. Først derefter kan begynde at introducere en mere fast dagsrytme.

Jeg ved godt at de har deres egen rytme - jeg har heller ikke prøvet på at styre den. Men hendes har været fast siden hun blev født.

Jeg vil bare være sikker på at vi ikke ødelagde den hun havde. - at det er på hendes præmisser, eller hvad det hedder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Det er ikke jeres skyld ..

Husker da Oscar var ca. 10 uger .. Han havde faktisk sovet rigtig godt indtil han blev ca 10 uger .. Så vendte det hele pludselig , og han ville op og lege midt om natten .. Det varede kun nogle uger , så bare rolig .. Det varer ikke for evigt .. 

Hvadgjorde i så når han ville op og lege om natten?

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

th skriver:

som andre skriver så er det ikke jeres skyld, vores dreng sovogså ok deførst 2 måned, men har så slet ikke haft enalm. dagsrytme indtil han blev 7 md. det er først den sidste md det er blevet godt og han sover.

så tror ikke i kan gøre så meget.

Hilsen en der har været oppe mange gange om natten de sidste 7 md.

Okay.

Puha, det lyder hårdt

Men hvordan gik nætterne så?

Anmeld

27. februar 2012

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Hvadgjorde i så når han ville op og lege om natten?

Vi tog ham ned i et kvarter .. Og han blev meget træt med det samme .. så blev han puttet igen .. 

Anmeld

27. februar 2012

JustinsMoar

Det behøves ikke være jer der har ødelagt hendes rytme..

Min søn er 2 år gammel og han søvnrytme har længe været således:
Han bliver puttet kl. 18.45 og sover senest kl. 19.30 og så vågner han om morgenen kl. 6.45 ca.

MEN de sidste 2 uger er han vågnet kl. 2-3 om natten og har først lagt sig til at sove igen efter 2 timer.

- Det er blot en fase og inden længe så sover han normalt igen..

Hvad gør jeres datter når hun vågner? Græder hun eller hvordan?

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Vi tog ham ned i et kvarter .. Og han blev meget træt med det samme .. så blev han puttet igen .. 

Og så legede i med ham?

Min datter lå på sofaen i nat, og jeg snakkede med hende. Hun var meget træt med var alligevel vågen i to timer.
Jeg tænkte på og jeg skulle lade vær med at underholde hende om natten?

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

JustinsMoar skriver:

Det behøves ikke være jer der har ødelagt hendes rytme..

Min søn er 2 år gammel og han søvnrytme har længe været således:
Han bliver puttet kl. 18.45 og sover senest kl. 19.30 og så vågner han om morgenen kl. 6.45 ca.

MEN de sidste 2 uger er han vågnet kl. 2-3 om natten og har først lagt sig til at sove igen efter 2 timer.

- Det er blot en fase og inden længe så sover han normalt igen..

Hvad gør jeres datter når hun vågner? Græder hun eller hvordan?

Okay

Nej hun græder ikke - det har hun aldrig gjort.
Hun møffer bare rundt og sutter på hænder og dynen. Men de to sidste nætter ligger hun og snakker, og så kan far jo ikke sove

Anmeld

27. februar 2012

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Og så legede i med ham?

Min datter lå på sofaen i nat, og jeg snakkede med hende. Hun var meget træt med var alligevel vågen i to timer.
Jeg tænkte på og jeg skulle lade vær med at underholde hende om natten?

Ja .. Alle siger man ikke skal lege med sine børn om natten osv. men da Oscar var lille , ville han jo ikke bare sidde , stille , der skal skulle ske noget så snart han er vågen , og det skal der stadig .. 
Han ville begynde og skrige hvis han skulle ligge helt stille i 2 timer .. Heheh ..

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Ja .. Alle siger man ikke skal lege med sine børn om natten osv. men da Oscar var lille , ville han jo ikke bare sidde , stille , der skal skulle ske noget så snart han er vågen , og det skal der stadig .. 
Han ville begynde og skrige hvis han skulle ligge helt stille i 2 timer .. Heheh ..

Hehe nå okay min datter hverken græder eller skriger om natten.
Men hun vækker sin far med al den pludren

Anmeld

27. februar 2012

JustinsMoar

Ditte_Marie skriver:

Okay

Nej hun græder ikke - det har hun aldrig gjort.
Hun møffer bare rundt og sutter på hænder og dynen. Men de to sidste nætter ligger hun og snakker, og så kan far jo ikke sove

Hvor sover hun henne?

Jeg ville lade hende ligge - dog ville jeg tage hende op hvis hun græd!!
Men jeg ville lade hende ligge og snakke, måske bliver hun hurtigere træt og sover hurtigere ..

Dog vil jeg også lige sige at min søn overhovedet ingen rytme havde det første år.. Han var vågen det meste af natten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.