Mødregrupper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Der er helt sikkert nogen som har brug for at snakke med en flere gangfødende, men syntes bare ikke det fungere i en mødregruppe da man netop har en mødregrupper for at støtte hinanden og komme med gode råd + at sætte sig i samme sted.

Det med at sætte sig i samme sted som en 1 gangs når man nu har været det igennem 1-2 gang tror jeg kan være rigtig svært.

I min gruppe snakker vi jo lige så meget om vores andre børn som vi snakker om de små nye for der er jo også nogle problemstillinger som man kan have brug for at få råd til.

Så kan med lethed forstille mig det hurtig kan blive delt op som første og fleregangs. Hvilket jo rigtig ærgelig.

Præcis min tanke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

***S*** skriver:

Min mødregruppe er blevet helt perfekt, efter vi fik "ryddet" lidt op i den!!  Vi er 4 piger (2 drenge & 2 piger), 2 af dem kendte jeg i forvejen! Og vi har det skide sjovt, kender i det når man bare har grint så meget at man har ondt i kinderne, sådan har jeg det, når jeg kører hjem fra MG!! Ses tit, 1-2 gange om ugen!  + 2 af os går til baby svøm sammen! Vi var 7 til at starte med men MEGET MEGET forskellige, så de 3 andre faldt fra!  Hvilket passer mig fint, ellers var jeg faldet fra...

Hvor lyder det bare dejligt! Sjovt at du kender hele to i forvejen Jeg har også en veninde som fødte 3 dage efter mig, men hun er 2. gangs mor Så hun kom i en anden gruppe end mig.

4 er nu altså også nemmere end 7!  

Anmeld

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

maryjane skriver:

Altså var meget i tvivl pga angstlidelser, og da gruppen startede blev jeg syg fysisk med operation, komplikationer osv og kunne intet optimalt et godt stykke tid så kom ikke med af flere årsager. Har været til noget for mødre+ babyer på biblioteket i stedet og overvejer lige nu legestue eller lign 

Øv, det er jeg ked af at høre. Men ja, så er det dejligt der er så mange gode alternativer Legestue er et godt et, men jeg var i legestue i mandags, og synes at Benjamin er lidt for lille endnu. Tror vi får mere ud af det, om nogle måneder

Anmeld

1. marts 2012

TrineMine86

Katte87 skriver:

Dejligt at høre! Mærker i noget til aldersforskellen imellem jer? Nu tænker jeg mest på trinnet fra 25 - 32?

Jeg skal også have taget mig sammen til babysvømning Jeg mangler bare en ikke-gravid-badedragt hehe

synes faktisk ikke rigtig jeg lægger så meget mærke til aldersforskellen - eller, man kan selvfølgelig godt mærke at hun er meget mere erfaren med børn osv, da det er hendes barn nr 3, men ellers ikke, så det er rigtig dejligt

må indrømme at det også er ved at være længe siden vi har været til babysvømning, men synes vi har haft så meget at se til, men ingen tvivl om at børnene EEEELSKER det  så se at find en badedragt og kom afsted hehe  

Anmeld

1. marts 2012

SaNiNa

***S*** skriver:

Min mødregruppe er blevet helt perfekt, efter vi fik "ryddet" lidt op i den!!  Vi er 4 piger (2 drenge & 2 piger), 2 af dem kendte jeg i forvejen! Og vi har det skide sjovt, kender i det når man bare har grint så meget at man har ondt i kinderne, sådan har jeg det, når jeg kører hjem fra MG!! Ses tit, 1-2 gange om ugen!  + 2 af os går til baby svøm sammen! Vi var 7 til at starte med men MEGET MEGET forskellige, så de 3 andre faldt fra!  Hvilket passer mig fint, ellers var jeg faldet fra...

Hold da op 7 det er godt nok også mange

Det ville nok have været bedre at lave to gruppe fra starten af.

Vi er 5 og er glad for vi heller ikke er flere

Anmeld

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

Hold da op 7 det er godt nok også mange

Det ville nok have været bedre at lave to gruppe fra starten af.

Vi er 5 og er glad for vi heller ikke er flere

Vi var også 7 til at starte med Det handler om, at de "forventer" at der ryger nogle fra. Så hvis man havde lavet 2 små grupper kunne det risikere at gå i vasken fra start.

Edit: ej flot! Vi var 6 Nu er vi 5 hehe. Men ja, jeg synes også 7 er mange - men tror det er derfor

Anmeld

1. marts 2012

Sifling

Katte87 skriver:

Det lyder lidt forvirrende! Og som du skriver, kan jeg godt forestille mig, at det er lidt svært at komme ordentligt ind på livet af hinanden?

I København har man unggrupper til 23 år. Og jeg blev lige netop 24 inden jeg fødte Jeg forstår ikke rigtigt, hvordan de kan kalde en ung mor, men ja ja

Er det for sent at komme med i en "rigtig" mødregruppe? For det er da lidt ærgerligt, hvis du ikke synes det var den rigtige løsning 

Ja, det er lidt svært når man hele tiden skal starte forfra med de nye
Her i Hvidovre Kommune er det egentligt også kun til 21-22 år, men hvis man er over og rigtig gerne vil, så får de for det meste også lov til at komme.. Jeg syntes også det er lidt sjovt hvordan tiden har ændret sig, man skal ikke særlig langt tilbage, så var det jo helt normalt at få børn i starten af 20'erne, hvorimod man i dag gerne må være 30 Jeg har personligt altid selv ville have børn tidligt, mindst et før jeg blev 25
Syntes det er for sent, prøvede at spørge for lang tid siden efter hånden, men min SP blev ved med at sige jeg skulle give det en chance Og nu er der jo faktisk kun 4 måneder tilbage inden Jolan skal i dagpleje, (Tiden går ALT for hurtigt! ) og syntes også aldersspringet ville blive for stort med de nye babyer

Anmeld

2. marts 2012

SaNiNa

Katte87 skriver:

Vi var også 7 til at starte med Det handler om, at de "forventer" at der ryger nogle fra. Så hvis man havde lavet 2 små grupper kunne det risikere at gå i vasken fra start.

Edit: ej flot! Vi var 6 Nu er vi 5 hehe. Men ja, jeg synes også 7 er mange - men tror det er derfor

Jeg vil bare mene at hvis man var 4 og 3 så var der større chance for den netop ikke ville gå i opløsning.

Det har jo tit noget at gøre med at man bliver for mange og så vælger man side.

Hvis man kun var 3 så var man jo kun 3 og så tror jeg også man ville få mere ud af det end med 7 hvor en masse falder fra det give lidt et skår i gruppen.

I min gamle mødregruppe var vi også 3 efter 2 gang falde 2 fra og så gik det hele lidt i glemme bogen efter ganske få gang efter.

Anmeld

2. marts 2012

Kofoed.

Katte87 skriver:

Det var da godt nok utroligt, at der er så stor aldersforskel på dem. Så kan de vel ikke helt det samme endnu? (kunne jeg forestille mig)

Har du prøvet at foreslå, at i måske ses hver anden uge i stedet? Eller føler du bare ikke, at du klikker med de andre?

Du må lige opdatere omkring sygemeldingen og alt det, når du ved mere Hvad skal der ske efter raskmelding? Arbejde eller hvordan?

De kan slet ikke det samme, Anastasia er langt foran, også i forhold til dem der er 14 dage yngre. Første gang vi mødtes, havde den ene smillet for første gang, der havde hun gjort det i 2 måneder.

De er allerede tættere sammen, de mødes undenfor gruppen og laver ting og sager, mig og amerikaneren der er i gruppen bliver holdt undenfor, i den forstand, at vi ikke bliver inviteret med til alt det de andre laver. Tror vi er for ligeglade med mærketøj og de er de andres helt store lidenskab. Men har sagt, at jeg kun deltager, når det er min tur og hende amerikaners.

Så skal jeg i aktivering, modtager kontanthjælp. Men vil SÅ gerne arbejde, savner noget andet at give mig til, så med det samme jeg kender en dato, så skal der bare sendes ansøgninger ud. Starter så på skole til midt august og er færdig til næste sommer, skønt. Men holder jer så godt opdateret jeg kan

Anmeld

2. marts 2012

Kofoed.

Sifling skriver:

Ja, man for aldrig rigtigt et "tæt forhold" til hinanden
Men turene ud af huset er bare super Det er jo ikke så tit man selv lige har tid og overskud til at planlægge sådan noget

Det er jo det.

Nej, det har man nok ikke, nu kan jeg tage afsted når jeg har brug for det, men kan kun forestille mig, hvordan det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.