Mødregrupper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

Kofoed.

Sifling skriver:

Vi går i en ungmor gruppe, men tror kun der er en der "rigtig" ung (18).. Ellers er vi 21-24 så det er jo fint nok. Det er en åben gruppe, så børnene svinger meget i alder, og den første er da også stoppet og der er kommet 3 ny siden jeg startede. Vi mødes hver onsdag i et sundhedshus hvor der er to sundhedsplejersker, og derfor svinger det også meget hvor mange der måder op. Syntes det er en super god idé, men jeg ville nok have foretrukket en almindelig mødregruppe. Det var min SP der syntes at det her helt klart var det bedste for mig, og hende der bliver ved med at sige "aah kom nu, der kommer snart en ny pige der minder om dig, tror i vil kunne snakke godt sammen.."
Så jeg går der mest for at få tiden til at gå, da jeg ikke rigtigt føler at jeg klinger rigtigt med dem.. De er da meget søde, men tror ikke det er nogen jeg kommer til at se efterfølgende

Det lyder som det jeg gik i førhen og er kun glad for jeg stoppede, tilsidst truede de med forældre vuderinger osv, hvis vi ikke mødte op eller meldte os ud, vi havde dog alle kort på hånden, så meldte mig ud og så var der jo ikke noget at gøre, for som sagt, de havde ingenting på os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Røverdatter

Jeg startede nede i det som hedder Mødrehjælpen for mødre under 25 år i juli 2011 da vi alle var gravide. Jeg overvejede allerede i August at melde mig ud igen, men hang på. Jeg er der stadig men har op til flere gange haft lyst til at springe fra. Af den simple grund at jeg synes de er for 'unge'. Ved godt jeg selv 'kun' er 22 - men de lever et helt andet liv end jeg. Føler mig ret malplaceret i gruppen, når der tales om weekendens fest og ballade 

Så nu har jeg sagt til min sundhedsplejerske at jeg gerne ville i ny mødregruppe. Og jeg skal ses med dem i dag for anden gang. Jeg valgte dog at komme i en nyopstartet gruppe, da jeg troede det ville fungere bedst for mig, og de er rigtig søde! Men deres babyer er fra december og en enkelt fra januar, så det er selvfølgelig et lille minus i forhold til at dele oplevelser hvor babyerne er på niveau med hinanden.... Men det gør mig nu ikke så meget. De er ældre, og mere erfarne med nogle ting. Vi er i alderen 22 til 32 år

Anmeld

29. februar 2012

Sifling

Kofoed. skriver:

Det lyder som det jeg gik i førhen og er kun glad for jeg stoppede, tilsidst truede de med forældre vuderinger osv, hvis vi ikke mødte op eller meldte os ud, vi havde dog alle kort på hånden, så meldte mig ud og så var der jo ikke noget at gøre, for som sagt, de havde ingenting på os.

Sådan er det heldigvis ikke her Begge SP er bare super søde, og syntes faktisk det er rart der altid lige er en man kan spørge, hvis man føler for det Og så arrangere de fælles ture til forskellige ting, feks har vi været i tivoli og i næste uge er der babysvømning med en instruktør
Tror grunden til at jeg hellere ville have været i en "rigtig" mødregruppe er mere fordi man ikke rigtigt kommer ind på hinanden, der er ligesom "grupper i gruppen" og folk der kender hinanden i forvejen..Og der er nye hele tiden, så man skal hele tiden starte forfra med at fortælle hvem man er

Anmeld

29. februar 2012

Kofoed.

Sifling skriver:

Sådan er det heldigvis ikke her Begge SP er bare super søde, og syntes faktisk det er rart der altid lige er en man kan spørge, hvis man føler for det Og så arrangere de fælles ture til forskellige ting, feks har vi været i tivoli og i næste uge er der babysvømning med en instruktør
Tror grunden til at jeg hellere ville have været i en "rigtig" mødregruppe er mere fordi man ikke rigtigt kommer ind på hinanden, der er ligesom "grupper i gruppen" og folk der kender hinanden i forvejen..Og der er nye hele tiden, så man skal hele tiden starte forfra med at fortælle hvem man er

Det med de nye, synes jeg både var rart, men synes godt nok også det kunne blive for meget.

Dejligt i oplever noget andet, og det er da super lækkert med ture ud af huset

Anmeld

29. februar 2012

Sifling

Kofoed. skriver:

Det med de nye, synes jeg både var rart, men synes godt nok også det kunne blive for meget.

Dejligt i oplever noget andet, og det er da super lækkert med ture ud af huset

Ja, man for aldrig rigtigt et "tæt forhold" til hinanden
Men turene ud af huset er bare super Det er jo ikke så tit man selv lige har tid og overskud til at planlægge sådan noget

Anmeld

1. marts 2012

mamiolvi

Vores gruppe er helt perfekt der er utrolig god kemi imellem os alle.. Vi er fra 27-38år.. Vi mødes hver anden uge.den tætteste bor 200 meter væk.. Super gruppe...

Anmeld

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Ej, det er faktisk ret cool, synes jeg .. samme dag og samme sted! Jah, tror klart det har noget at sige. Vi flyttet jo fra Hedehusene ved Roskilde 1 mdr inden jeg fødte, det ku ellers ha været sjovt at se hvordan det ville være derovre Men fedt der er så lidt forskel både i alder og børn .. hva med fordelingen af drenge og piger?

Jamen vi prøver at mødes hveranden tirsdag, det er ofte gået i vasken. Hver d. 1. tirsdag i måneden, så mødes vi i centeret her i min by, der kommer alle muligt babyer og kan blive målt og vejet af SP Der ses vi altid.. og sidst vi sås, ja det var faktisk d. 7 feb .. og skal ses i overmorgen!

De er fantastisk søde, de 2 flergangs Man forestiller sig lidt de ville være totalt bedrevidende, men slet slet ikke

Ja det er lidt cool Vi har alle født på Hvidovre hospital, da det er det nærmeste
Jeg har en veninde der bor i Roskilde, og hendes mødregruppe er goodt nok blandet - men jeg ved ikke, om det ville være sådan i Hedehusene  Men hendes SP fortalte, at det var meget bevidst, at de var så forskellige Og så selvfølgelig, fordi der er begrænset med fødende "derude" hehe

I vores gruppe er der 3 piger (der var 4) og 2 drenge Hvad med jer?

Dejligt at de ikke er frembrusende og bedrevidende! Men det tror jeg også at mange flergangsmødre tænker over.

Anmeld

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Jeg overvejer meget at stoppe, eller skære ned. De andre har ingen ting ved siden af, så de kan sagtens mødes hver uge, hvorimod jeg har mere end nok ved siden af, så har slet slet ikke tid til at sætte 5 timer af, hver eneste onsdag. Desunden er Anastasia den ældste og eneste september barn, så er de næste fra 5 og 6 oktober og de yngste er fra 7 og 8 november, det er en alt for stor alders forskel. Mødrenes aldre svinger fra 19 til 30, og det går tit lidt for meget op i tøjmærker og hvem der har råd til mere end de andre, det magter jeg virkelig ikke.

Den nærmeste bor 200 meter væk, de andre bor minimum 1 km væk. Og ja, det er jo peter der har barsel og jeg er sygemeldt lidt endnu, men det betyder jo, at jeg alligevel snart ikke kan deltage længere, kommer an på om jeg bliver ved med at få udsat sygemeldningen.

Det var da godt nok utroligt, at der er så stor aldersforskel på dem. Så kan de vel ikke helt det samme endnu? (kunne jeg forestille mig)

Har du prøvet at foreslå, at i måske ses hver anden uge i stedet? Eller føler du bare ikke, at du klikker med de andre?

Du må lige opdatere omkring sygemeldingen og alt det, når du ved mere Hvad skal der ske efter raskmelding? Arbejde eller hvordan?

Anmeld

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Her går det rigtig godt vi mødes hver torsdag hvis vi kan. vi har valgt en gang om ugen for der ikke går for lang tid i mellem og jeg syntes det er rigtig godt.

Min grupper er rigtig god vi er forskellige men komme alligevel rigtig godt ud af den sammen og vi er vel sammen et sted mellem 3-4 timer hver dag fra kl 11.

Så i forhold til sidste med Nicklas hvor vi sås hver 14 og det løb ud efter 6 gang så har jeg et super mødregruppe

Hvor dejligt at høre! Det er skønt når det bare fungerer. Hvordan er jeres gruppe sammensat?

Anmeld

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

TrineMine86 skriver:

Vi er 7 mødre i min mødregruppe, jeg er den yngste på 25 år og den er ældste er ca 34 år, vi er 5 førstegangs mødre og 2 flergangs.

der er ca 3-4 uger mellem det ældste og det yngste barn, så der er også helt perfekt

synes det kører rigtig fint, vi mødes fast 1 gang om ugen, og udover det så går vi evt i baby-bio, babysvømning, gå ture osv

Dejligt at høre! Mærker i noget til aldersforskellen imellem jer? Nu tænker jeg mest på trinnet fra 25 - 32?

Jeg skal også have taget mig sammen til babysvømning Jeg mangler bare en ikke-gravid-badedragt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.