Hvorfor skal han være sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.312 visninger
54 svar
0 synes godt om
25. februar 2012

bettinaLundstrøm

Jeg er i den situration at jeg er gravid, og det var bestemt ikke planlagt da vi havde aftalt at vente, men nu er jeg altså gravid.

og min Kæreste som jeg kun har været sammen med 8 mdr, ønsket bestemt ikke barnet, han har en million undskyldninger, med ting han ikke har styr på, men alle sammen ting man kan nå at få styr på inden barnet kommer, er kun i 5 uge. så det er nyt.'

jeg lyder af PCOS, og har fået afvide af lægerne at jeg ikke skal regne med at kunne blive gravid uden hjælp, og det er lykkeds. jeg har talt med min læge og han fraråder jeg fp en abort og siger jeg skal overveje at dette måske er den eneste og sidste gang jeg kan blive gravid.

jeg har skrevet før men er bare så itvivl om jeg bare skal få den abort for hans skyld?

håber i vil hjælpe mig lidt. og hvad er der af hjælp til enlige mødre hvis det skulle gå der hen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

tithi

Hvis der er risiko for at du aldrig bliver gravid igen, og du ønsker dig dette barn, synes jeg bestemt ikke du skal få en abort for hans skyld. Det er self ærgerligt at han ikke er klar, men selvom graviditeten er uplanlagt så har han jo selv taget et valg om at have sex, og som bekendt er der altid en mulighed for graviditet når man har sex.

Du bør kun få en abort hvis du ikke ønsker dig barnet. Normalt ville jeg self tage mandens holdning med i beslutningen, men i dette tilfælde (med PCOS) synes jeg der er faktorer der vejer tungere.

Jeg håber tingene løser sig for dig

Anmeld

25. februar 2012

bettinaLundstrøm

tithi skriver:

Hvis der er risiko for at du aldrig bliver gravid igen, og du ønsker dig dette barn, synes jeg bestemt ikke du skal få en abort for hans skyld. Det er self ærgerligt at han ikke er klar, men selvom graviditeten er uplanlagt så har han jo selv taget et valg om at have sex, og som bekendt er der altid en mulighed for graviditet når man har sex.

Du bør kun få en abort hvis du ikke ønsker dig barnet. Normalt ville jeg self tage mandens holdning med i beslutningen, men i dette tilfælde (med PCOS) synes jeg der er faktorer der vejer tungere.

Jeg håber tingene løser sig for dig

Heej

Taak for svar

jeg er mere end klar til dette barn, men bliver bare så usikker når han er sådan for han er virkelig sur. han smækkede med dørende igår da jeg saged jeg havde planer om at beholde det. han råbte og skrej at hvis ikke han havde noget at sige kunne jeg bare pakke mine ting og finde mig et andet sted at bo.

Anmeld

25. februar 2012

EKBJ

bettinaLundstrøm skriver:

Jeg er i den situration at jeg er gravid, og det var bestemt ikke planlagt da vi havde aftalt at vente, men nu er jeg altså gravid.

og min Kæreste som jeg kun har været sammen med 8 mdr, ønsket bestemt ikke barnet, han har en million undskyldninger, med ting han ikke har styr på, men alle sammen ting man kan nå at få styr på inden barnet kommer, er kun i 5 uge. så det er nyt.'

jeg lyder af PCOS, og har fået afvide af lægerne at jeg ikke skal regne med at kunne blive gravid uden hjælp, og det er lykkeds. jeg har talt med min læge og han fraråder jeg fp en abort og siger jeg skal overveje at dette måske er den eneste og sidste gang jeg kan blive gravid.

jeg har skrevet før men er bare så itvivl om jeg bare skal få den abort for hans skyld?

håber i vil hjælpe mig lidt. og hvad er der af hjælp til enlige mødre hvis det skulle gå der hen?

Jeg ville aldrig kunne få en abort for en andens skyld:-( 
- Synes du skal få barnet da der er risiko for at du ikke kan blive gravid igen, uden hjælp.. Det kan jo være din kæreste ændre mening når i kommer tættere på fødslen/længere ind i graviditeten..:-) 

Anmeld

25. februar 2012

nadjapigen

Ej hvor er han øv altså

Jeg kan godt forstå det er svært lige i den situation som du står i.
Men ved ikke helt hvor meget din læge har ret omkring at det er sidste gang.
For har selv Pcos og blev gravid uden hjælp som dig, og fik også de samme ting at vide mistede desværre, men jeg sidder her idag og måske er gravid for anden gang. Jeg fik at vide hvis man først er blevet gravid en gang og uden behandling skulle det ikke kunne være et problem at blive gravid igen. Så der er håb!!

Jeg ved ikke helt så meget omkring det med alene mor, men er sikker på du har ret til forsøgerpligt,men man kan undersøge tingene både med kommunen m.m.

Stor til dig og håber du/i finder ud af det

Med venlig hilsen Nadjapigen

Anmeld

25. februar 2012

bettinaLundstrøm

EKBJ skriver:

Jeg ville aldrig kunne få en abort for en andens skyld:-( 
- Synes du skal få barnet da der er risiko for at du ikke kan blive gravid igen, uden hjælp.. Det kan jo være din kæreste ændre mening når i kommer tættere på fødslen/længere ind i graviditeten..:-) 

Jeg tror heller ikke jeg får det fjernet. os fordi jeg bare er så klar

Anmeld

25. februar 2012

bettinaLundstrøm

nadjapigen skriver:

Ej hvor er han øv altså

Jeg kan godt forstå det er svært lige i den situation som du står i.
Men ved ikke helt hvor meget din læge har ret omkring at det er sidste gang.
For har selv Pcos og blev gravid uden hjælp som dig, og fik også de samme ting at vide mistede desværre, men jeg sidder her idag og måske er gravid for anden gang. Jeg fik at vide hvis man først er blevet gravid en gang og uden behandling skulle det ikke kunne være et problem at blive gravid igen. Så der er håb!!

Jeg ved ikke helt så meget omkring det med alene mor, men er sikker på du har ret til forsøgerpligt,men man kan undersøge tingene både med kommunen m.m.

Stor til dig og håber du/i finder ud af det

Med venlig hilsen Nadjapigen

Jeg ved ikke så meget om det, andet end lægen sagde det var meget være end de havde regnet med, han havde i hans kariere ikke set så slemt et udbrud som mit. men jeg må bare stå ved min beslutning. så håber jeg bare ikke jeg mister det.

Anmeld

25. februar 2012

AnneH

bettinaLundstrøm skriver:

Er helt ening med de andre, du skal ikke vælge at få en abort for HANS skyld. Den beslutning er ikke nem at tage og lige meget hvad du vælger er det en beslutning du skal leve med resten af dig liv.

Det med du lider af PCO, synes jeg bare gør at du skal beholde barnet. Tror du ikke bare han lige skal have lov til at køle lidt ned og vende sig til tanken om at han nu skal være far??

Håber det bedste for dig.

Anmeld

25. februar 2012

Moms

Han lyder da ikke til at være helt klar over hvad det vil sige at have PCOS.

Jeg går ud fra, at I begge er ansvarlige for graviditeten..?

I så fald må han jo bare tage konsekvensen og så se at blive klar, for at få en abort ville da være det dummeste i dit tilfælde.

Moms

Anmeld

25. februar 2012

nadjapigen

Ok ja selvf, det kan jeg godt forstå.
Jeg mener da bestemt ikke at man skal have det fjernet bare pga en anden, det er jo din helt egen beslutning og du skal stå ved det da naturligvis.

Jeg krydser finger for at det bliver en dejlig graviditet og at du ikke mister.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.