Tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

TR

Kofoed. skriver:

Nej det kan du ikke, men hvis din jordemoder vurdere, at barnet er meget stor, vil du blive tilbudt en vækst scanning og hvis det er modsat, altså barnet er meget lille. Dog bliver barnet aldrig større, end moderen kan holde til det. Prøv evt se tvillinge og trillinge maver, hvor stor de er, men de stadig kan holde til det.

Ja det selvf. Rigtig kæft hvor jeg allerede bange for at skal føde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

maria_wlt

LilleChelle skriver:

Jeg skal først til 1. graviditetssamtale/undersøgelse ved lægen d. 29. Marts. 

og jeg kan allerede komme til NF fra 4. April. 

Hvorfor får man denne tryghedsscanning? 

Der er rigtig mange grunde til at man får en tryghedsscanning tilbudt..

Jeg fik en ved Ene fordi jeg havde en svær graviditet med Tristan.. Tror jeg fik en i uge 7-8 stykker..

Anmeld

22. februar 2012

Kofoed.

TR skriver:

Ja det selvf. Rigtig kæft hvor jeg allerede bange for at skal føde

Det skal nu nok gå, det værste er udvielses veerne, men der kan du få en epiduralblokade. Min var stadig tændt under presseveerne, hvilket er meget unormalt, men da de var så voldsomme og jeg havde været i fødsel så længe, kunne de godt gøre en undtagelse, så jeg sov mellem presseveerne Det må man kalde en skøn fødsel.

Anmeld

22. februar 2012

FrkZier

LilleChelle skriver:

Jeg skal først til 1. graviditetssamtale/undersøgelse ved lægen d. 29. Marts. 

og jeg kan allerede komme til NF fra 4. April. 

Hvorfor får man denne tryghedsscanning? 

man køber sig til en tryghedsscanning hvis man gerne vil være sikker på fosteret er der, da der jo desværre er stor sandsynlighed for at forsteret går til grunde inden de første 12 uger er overstået.. og hvis det er tilfældet er det super ærgeligt først at opdage det  når man er langt henne(taler af erfaring) - de fleste vælger selv at købe en på en klinik..

MEN hvis der er grund til bekrymring kan lægen godt henvise til en tidlig scanning, jeg har fx. fået afvide af min læge at hun vil henvise mig til scanning i uge 7 ca. næste gang jeg bliver gravid sådan så jeg ikke går og er pisse nervøs for der er noget galt og dermed stresser mig selv og min krop - for det jo ikke sundt for nogen af af os

- men der er også mange der ikke vælger at få en tidlig scanning, men bare venter til NF..

Anmeld

22. februar 2012

LilleChelle

FrkZier skriver:

man køber sig til en tryghedsscanning hvis man gerne vil være sikker på fosteret er der, da der jo desværre er stor sandsynlighed for at forsteret går til grunde inden de første 12 uger er overstået.. og hvis det er tilfældet er det super ærgeligt først at opdage det  når man er langt henne(taler af erfaring) - de fleste vælger selv at købe en på en klinik..

MEN hvis der er grund til bekrymring kan lægen godt henvise til en tidlig scanning, jeg har fx. fået afvide af min læge at hun vil henvise mig til scanning i uge 7 ca. næste gang jeg bliver gravid sådan så jeg ikke går og er pisse nervøs for der er noget galt og dermed stresser mig selv og min krop - for det jo ikke sundt for nogen af af os

- men der er også mange der ikke vælger at få en tidlig scanning, men bare venter til NF..

Ja okay. 

Troede egentlig det var noget man kunne vælge. 

- tror nu ikke jeg kommer til en tidlig scanning. Når jeg først skal til lægen sidst i Marts og NF først i April  

Anmeld

22. februar 2012

FrkZier

LilleChelle skriver:

Ja okay. 

Troede egentlig det var noget man kunne vælge. 

- tror nu ikke jeg kommer til en tidlig scanning. Når jeg først skal til lægen sidst i Marts og NF først i April  

det er jo heller ikke noget man skal gøre, der er bare mange der vælger at gøre det hvis de før har mistet men hvis du ikke har noget problem med at vente til NF så det jo helt fint

Anmeld

22. februar 2012

LilleChelle

FrkZier skriver:

det er jo heller ikke noget man skal gøre, der er bare mange der vælger at gøre det hvis de før har mistet men hvis du ikke har noget problem med at vente til NF så det jo helt fint

nærh - det er selvfølgelig rigtigt. 

Anmeld

22. februar 2012

FrkZier

LilleChelle skriver:

nærh - det er selvfølgelig rigtigt. 

men du skal jo så bare forberede dig på at man jo godt til NF kan få afvide at fosteret er gået til grunde tidligt i graviditeten, men det satser vi selvfølgelig for ikke er tilfædet!!

Anmeld

22. februar 2012

LilleChelle

FrkZier skriver:

men du skal jo så bare forberede dig på at man jo godt til NF kan få afvide at fosteret er gået til grunde tidligt i graviditeten, men det satser vi selvfølgelig for ikke er tilfædet!!

Nej - det satser vi bestemt ikke på  
Og er det det - kunne jeg nok desværre ikke have gjort noget ved det.  

Anmeld

22. februar 2012

FrkZier

LilleChelle skriver:

Nej - det satser vi bestemt ikke på  
Og er det det - kunne jeg nok desværre ikke have gjort noget ved det.  

nej der er jo desværre ikke noget at gøre hvis det er sådan, men det bare meget rart at have vidst det tidligere, end at man går i 3 måneder og tror man skal være mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.