Tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
44 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

LilleChelle

Jeg skal først til 1. graviditetssamtale/undersøgelse ved lægen d. 29. Marts. 

og jeg kan allerede komme til NF fra 4. April. 

Hvorfor får man denne tryghedsscanning? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Kofoed.

Kan godt være jeg bare er for træt, men hvad mener du?

Anmeld

21. februar 2012

LilleChelle

Kofoed. skriver:

Kan godt være jeg bare er for træt, men hvad mener du?

Det er fordi jeg flere steder har set folk være ved tryghedsscanninger allerede ved 7-8 uger henne.

Hvorfor gør man det? Når man kan komme til NF allerede fra 11 uger? 

Anmeld

21. februar 2012

l.kjoeller

LilleChelle skriver:

tryghedsskanning er noget man selv betaler (bare hvis du ikke vidste det) .. og derfor bestemmer du selv hvornår. jeg ville få den et sted med 7+0 eller 8+0 . der kan man se hjerteblink og så er der ikke så lang tid til nf skanning.. af det offentlige får du tilbudt 2 skanninger - NF og misdannelses skanning, Håber jeg forstod dit spørgsmål rigtigt

Anmeld

21. februar 2012

LilleChelle

l.kjoeller skriver:

tryghedsskanning er noget man selv betaler (bare hvis du ikke vidste det) .. og derfor bestemmer du selv hvornår. jeg ville få den et sted med 7+0 eller 8+0 . der kan man se hjerteblink og så er der ikke så lang tid til nf skanning.. af det offentlige får du tilbudt 2 skanninger - NF og misdannelses skanning, Håber jeg forstod dit spørgsmål rigtigt

Arha - smart. 

Så du får ikke både tryghedsscanning, Nakkefoldscanning, kønsscanning, gennemscanning, vægtscanning og 3D/4D scanning? 

Anmeld

21. februar 2012

L&V

LilleChelle skriver:

Arha - smart. 

Så du får ikke både tryghedsscanning, Nakkefoldscanning, kønsscanning, gennemscanning, vægtscanning og 3D/4D scanning? 

Nej du får kun 2 scanninger. En nakkefolds scanning (ca uge12) og en gennemsacnning (ca uge 19)

Anmeld

21. februar 2012

MyLove E

LilleChelle skriver:

Det er ikke en man bare får. Og man skal heller ikke altid betale for den. Jeg vi en trygheds scanning i 7 uge pga 2 SA lige i træk.

Anmeld

21. februar 2012

l.kjoeller

LilleChelle skriver:

Arha - smart. 

SLET ikke Kun hvis du betaler på privatklinik hvor de ofte tilbyder en samlet pakke. det offentlige giver kun nf (12 uge ca) og md (20 uger ca) Mener kun en tryghedsscanning koster et par hundrede til gengæld. nogen gange kan man dog få en skanning hvis man har haft grund til at være bekymret men tror typisk det er hvis man før har mistet eller blødt. Troede også selv der var mange flere skanninger planlagt men desværre ikke

Anmeld

21. februar 2012

Kofoed.

Jeg fik tryghed scanning, da jeg har haft en missed abort (hvor den er gået til nogle uger inden det er opdaget og derved skal have hjælp til at komme ud), viste sig så at være tvillinger, så fik mange kontrol scanninger, men købte en køns scanning i 16. uge, da jeg ikke kunne vente længere så det er ikke alle der får mere end de to scanninger der altid bliver tilbudt

Anmeld

21. februar 2012

Masig

Vi købte en tryghedsscanning i uge 7, da det var lige op til jul og vi gerne ville give familien nyheden i julegave, men gerne ville sikre os at der var liv inden vi gav nyheden....

Men vi betalte selv og det var udelukkende for at være sikre på der var liv inden vi fortalte det til familien... Havde det ikke været op til jul og passet med julegave så havde vi nok ikke købt den men ventet med at sige noget til senere, men det var bare oplagt til jul...

Hvis vi ikke får kønnet at vide til MD scanningen (somd et offentlige giver) så køber vi en kønsscanning, men ellers nøjes vi med MD scanningen...

Nogle får flere scanninger af det offentlige gennem graviditeten hvis man mistænker der kan være nogle komplikationer, men ellers får man kun tilbudt to...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.