Når man læser til SSH og bagefter SSA - Må man så??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.551 visninger
39 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Mira0911

Nu er planen at jeg vil læse til SSH og SSA når min barsel er slut... 

Undervejs under uddannelsen på dem begge, må man så overhovedet have et par vagter f.eks på en plejehjem hvad det nu ellers måtte være? 

Synes bare jeg tit har hørt at det må man ikke? Eller er det i mine drømme der bliver sagt det at man ikke må det!? 

Tja er der regler for det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

An&Jo

Mira0911 skriver:

Nu er planen at jeg vil læse til SSH og SSA når min barsel er slut... 

Undervejs under uddannelsen på dem begge, må man så overhovedet have et par vagter f.eks på en plejehjem hvad det nu ellers måtte være? 

Synes bare jeg tit har hørt at det må man ikke? Eller er det i mine drømme der bliver sagt det at man ikke må det!? 

Tja er der regler for det? 

er ret sikekr på at du godt må..

Kender flere der har vagter på et andet plejehjem end der hvor de er i praktik osv..

Anmeld

20. februar 2012

babymus77

Det må man gerne;-) hvis du har mod på det så søg direkte ind på assistenten:-)

Anmeld

20. februar 2012

Mira0911

babymus77 skriver:

Det må man gerne;-) hvis du har mod på det så søg direkte ind på assistenten:-)

Hvis jeg kunne så gjorde jeg det også... Jeg skal tage hjælperen først før jeg kan komme videre på assistenten... Har ikke andet erfaring til at kunne hoppe direkte ind på ass... 

Anmeld

20. februar 2012

Mira0911

An&Jo skriver:

er ret sikekr på at du godt må..

Kender flere der har vagter på et andet plejehjem end der hvor de er i praktik osv..

Perfekt.. 

Anmeld

20. februar 2012

babymus77

Mira0911 skriver:

Hvis jeg kunne så gjorde jeg det også... Jeg skal tage hjælperen først før jeg kan komme videre på assistenten... Har ikke andet erfaring til at kunne hoppe direkte ind på ass... 

Du kan være heldig!! Jeg havde heller ingen erfaring, udover nogle hf fag på VUC, var heldig tilbage i 01, at der var plads,.. Kom til en optagelses samtale og gav den gaz;-) kom ud med en super eksamen med høje karakter!!! Det kan lade sig gøre;-))

Anmeld

20. februar 2012

sil2004

I den kommune, hvor jeg er ansat, kan man kun tage vagter (ssa-elev), hvis man er ansat ved Regionen.

Anmeld

20. februar 2012

Mira0911

babymus77 skriver:

Du kan være heldig!! Jeg havde heller ingen erfaring, udover nogle hf fag på VUC, var heldig tilbage i 01, at der var plads,.. Kom til en optagelses samtale og gav den gaz;-) kom ud med en super eksamen med høje karakter!!! Det kan lade sig gøre;-))

Jeg snakkede med vejlederen på skolen og hun sagde at jeg skal have hjælperen først når jeg ikk har andet erfaring... Så det er ikke muligt med den skole jeg skal på.. 

Anmeld

20. februar 2012

sil2004

sil2004 skriver:

I den kommune, hvor jeg er ansat, kan man kun tage vagter (ssa-elev), hvis man er ansat ved Regionen.

Altså vagter hos kommunen.

Anmeld

20. februar 2012

Maria.

Du må godt have vagter som afløser under hjælperen, og vagter som hjælper-afløser under assistenten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.