38+1 - dagen efter JM besøg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

Mor Til Oktober Børn

Jeg var på sygehuset og blive scannet 14 dage før jeg fødte (sådan ca) og der skønnede de Mille til at veje over 4 kilo, og hun kom ud og vejede 3300 gr  Så det er ikk altid de har ret

Men nu er det jo heller ikk størrelsen, bare hun er sund og rask

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

mkb123

Wimmie skriver:

De kan nu også skønne HELT ved siden af 

Min blev skønnet til højst 3200 gram en uge før termin - 5 dage efter fødte jeg en skøn lille datter på 3890 gram 

Jeg håber dog ikke de skyder forkert til den side hos dig, hehe - men har hørt mange hvor skønnet har været langt fra og hvor babyen har været en del mindre end man troede 

Og det er slet ikke sikkert at du går over - i min familie plejer man også at gå over tid, men jeg fødte altså 2 dage før termin (førstegangsfødende)

Ja, chancerne er der jo uden tvivl for et forkert skøn.. Men som min JM sagde, så er hun ret habil.. Glæder mig til at se hvad babyen rigtigt vejer, men synes godt jeg kan fornemme det er en ordentligt basse 

Åh det var da en solskinshistorie - håber jeg også føder før/termin så! For hun bliver jo kun større derinde 

Anmeld

17. februar 2012

mkb123

Chalala85 skriver:

hihi lige præcis..men jeg kan sagtens følge dig, jeg har haft en enorm skræk ved at skulle have en på over 4000g... i uge 37 er han skønnet til 2600g meeeen, det er jo kun et skøn

Altså fik da også lidt ekstra sved på panden over de oplysninger.. Men for søren, der er jo kun een vej, og det er ud!  

Men hvordan skal man kunne vente mere? Synes jeg er utålmodig 

Anmeld

17. februar 2012

mkb123

MillesMor111010 skriver:

Jeg var på sygehuset og blive scannet 14 dage før jeg fødte (sådan ca) og der skønnede de Mille til at veje over 4 kilo, og hun kom ud og vejede 3300 gr  Så det er ikk altid de har ret

Men nu er det jo heller ikk størrelsen, bare hun er sund og rask

Præcis  Så længe hun kommer ud og har det godt, så er alt andet ikke så væsentligt. Blev du så sat igang, eller var du ikke over de "gyldne" 4500 til igangsættelse? 

Anmeld

17. februar 2012

OverTheRainbow

mkb123 skriver:

Ja, som overskriften siger, var jeg til jordemor igår.. Jeg har godt kunnet mærke, at min lille pige i maven ikke var så lille, men var godt nok ved at falde om da min JM stod og grinte/smilte (ikke ondt) da hun ville skønne mig..

Hun fik så en anden ind, og de stod og smilede til hinanden og sagde, jaa, tænker du det samme som mig, hihi, ja hold da op.. Lå der med total svedige hænder og sagde, at nu måtte de gerne uddybe.. De var enige om, at det er noget af en basse jeg har i mavsen... Skønnet til 4000 g  NU må hun gerne komme ud da!

Ihhh de JM skøn.. De var grund til en hel del forvirring og lidt ked af det agtigt kan jeg huske

Da jeg var i uge 36 var der vikar på plus en JM studerende der skulle skønne min bebs.. Den studerende skønnede ham til 3400g og JM til 3200g Jeg tror jeg har set lettere panisk ud i ansigtet, da jeg ved forrige konsutation fik at vide min bebs nok ville veje maks 3500g ved fødslen...hehe!

Gangen efter som vidst nok var 2 uger før fødslen var det min faste JM der skønnede bebs til ca. 3200g og var meget uenig med de andres skøn

Men altså ud kom der en lille sød fyr på 3104g! 

Så jeg har lært at de dersens skøn skal man virkelig tage let på! INGEN og jeg mener virkelig ingen kan forudsige hvad ens baby vejer.. Selvfølgelig har jordmødre en hel den erfaring men heeeeelt ærligt altså 

Jeg overvejer næsten ikke at hører babys skøn næste gang jeg er gravid.. Synes jeg blev godt frustreret

Anmeld

17. februar 2012

L&V

mkb123 skriver:

Sidder man ikke lidt på hug i fødestolen? Tror sgi ikke jeg har benmuskler nok til at holde mig selv oppe 

Ville bare ønske at hun kom af sig selv, men er sikker på, jeg skal sættes igang - det er kotymen i familien.. 

Aner det ikke for at være helt ærlig Det var bare rart at man ku ligge hele kroppen i presset (så stod op og gik så på hug mens jeg pressede) Men min datter var heller ikke super villig til at komme ud det tog 20 timer hvor det nok gik i stå halvdelen af tiden, så gik og gik og gik for tyngdens skyld

for at vandet pjasker ud lige om snart

Anmeld

17. februar 2012

B&J

mkb123 skriver:

Ja, som overskriften siger, var jeg til jordemor igår.. Jeg har godt kunnet mærke, at min lille pige i maven ikke var så lille, men var godt nok ved at falde om da min JM stod og grinte/smilte (ikke ondt) da hun ville skønne mig..

Hun fik så en anden ind, og de stod og smilede til hinanden og sagde, jaa, tænker du det samme som mig, hihi, ja hold da op.. Lå der med total svedige hænder og sagde, at nu måtte de gerne uddybe.. De var enige om, at det er noget af en basse jeg har i mavsen... Skønnet til 4000 g  NU må hun gerne komme ud da!

je tror hun tager forkert jeg var godt stor på det tidspunkt jeg fik daniel og de skønnede ham til 4000-4500g men han var altså en lille gut på 2810g

så de så sdan ud da de så det hihihihi grinte også lidt af dem men sådan er det jo og fødte 9dage før terminen

Anmeld

17. februar 2012

Nadia&Daniel

mkb123 skriver:

Det er noget mærkeligt noget engang imellem med deres skøn.. Laura blev skønnet til 3000 gram - men vejede 2580 gram da hun kom til verden..

Er spændt på din pige - når hun kommer til verden

Anmeld

17. februar 2012

Mor Til Oktober Børn

Præcis  Så længe hun kommer ud og har det godt, så er alt andet ikke så væsentligt. Blev du så sat igang, eller var du ikke over de "gyldne" 4500 til igangsættelse? 

Gik 9 dage over tid, fordi de netop ikk skønnede hende til "mere" end 4000 gr. hvilket hun heller ikk var da hun kom ud

Anmeld

17. februar 2012

mkb123

Månsson skriver:

Aner det ikke for at være helt ærlig Det var bare rart at man ku ligge hele kroppen i presset (så stod op og gik så på hug mens jeg pressede) Men min datter var heller ikke super villig til at komme ud det tog 20 timer hvor det nok gik i stå halvdelen af tiden, så gik og gik og gik for tyngdens skyld

for at vandet pjasker ud lige om snart

åh gud, ja du har virkeligt måtte kæmpe for din trold men det er da helt sikkert en fordel, men frygter sgi jeg ikke er stærk nok  hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.