38+1 - dagen efter JM besøg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.822 visninger
39 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

mkb123

Ja, som overskriften siger, var jeg til jordemor igår.. Jeg har godt kunnet mærke, at min lille pige i maven ikke var så lille, men var godt nok ved at falde om da min JM stod og grinte/smilte (ikke ondt) da hun ville skønne mig..

Hun fik så en anden ind, og de stod og smilede til hinanden og sagde, jaa, tænker du det samme som mig, hihi, ja hold da op.. Lå der med total svedige hænder og sagde, at nu måtte de gerne uddybe.. De var enige om, at det er noget af en basse jeg har i mavsen... Skønnet til 4000 g  NU må hun gerne komme ud da!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Chalala85

mkb123 skriver:

Ja, som overskriften siger, var jeg til jordemor igår.. Jeg har godt kunnet mærke, at min lille pige i maven ikke var så lille, men var godt nok ved at falde om da min JM stod og grinte/smilte (ikke ondt) da hun ville skønne mig..

Hun fik så en anden ind, og de stod og smilede til hinanden og sagde, jaa, tænker du det samme som mig, hihi, ja hold da op.. Lå der med total svedige hænder og sagde, at nu måtte de gerne uddybe.. De var enige om, at det er noget af en basse jeg har i mavsen... Skønnet til 4000 g  NU må hun gerne komme ud da!

Smiler.. som min JM siger hellere en på 4500g end en på 2800g, så har de lidt mere at stå imod med hvis nu der skulle blive noget det første stykke tid

Er sikker på hun er helt perfekt... 4000g mere eller mindre

Anmeld

16. februar 2012

mkb123

Chalala85 skriver:

Smiler.. som min JM siger hellere en på 4500g end en på 2800g, så har de lidt mere at stå imod med hvis nu der skulle blive noget det første stykke tid

Er sikker på hun er helt perfekt... 4000g mere eller mindre

Hehe, synes helt sikkert din JM har ret Men blev da liidt bleg ved tanken.. Allerede sidste gang jeg var afsted var babyen stor, men med tanke på, at der er 2 uger til termin og vi i min familie altid går over tid... JA, så er jeg altså lige lidt pjevset ved tanken 

Men er blevet enig med JM om, at det er jo hovedet der er det værste.. Og bare hun har et lille prinsesse-hovede, så er vægten ikke så relevant 

Anmeld

16. februar 2012

Mor til Majbørn

hahahaha - ååårh nerver jeg ville få, efter sådan en besked... men hun er garanteret perfekt alligevel

Anmeld

16. februar 2012

M (:

Ville bare lige indskyde, at min mor (som har født FEM gange) siger, at de værste fødsler har været af børnene under 4000 gram (2 stk.) og at de nemmeste har været dem over 4000 gram (3 stk.)..

Min søster vejde 4780 og min lillebror 4900, og det var intet problem..

Ingen af de fem fødsler har taget over 6 timer, så det kan sagtens gå rimelig nemt og hurtigt selvom det er en ordentlig basse! 

Anmeld

16. februar 2012

mkb123

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

hahahaha - ååårh nerver jeg ville få, efter sådan en besked... men hun er garanteret perfekt alligevel

det er også lige hvad jeg har .. men altså, prøver at forholde mig meget positiv til det.. "det er da bare forkert skøn"... meget realistisk når hun kun har givet lagkage pga forkert skøn een gang i sin periode som JM 

Anmeld

16. februar 2012

mkb123

M (: skriver:

Ville bare lige indskyde, at min mor (som har født FEM gange) siger, at de værste fødsler har været af børnene under 4000 gram (2 stk.) og at de nemmeste har været dem over 4000 gram (3 stk.)..

Min søster vejde 4780 og min lillebror 4900, og det var intet problem..

Ingen af de fem fødsler har taget over 6 timer, så det kan sagtens gå rimelig nemt og hurtigt selvom det er en ordentlig basse! 

ih hvor ville det dog være skønt nu kan jeg selvfølgelig ikke sammenligne med fødsel af en lille bebs, men har da mine tanker omkring det hele.. 

men som min kære mor siger (der også kun har født store babyer) "ud skal hun jo nok komme" ... Så sandt 

Anmeld

16. februar 2012

M (:

mkb123 skriver:

ih hvor ville det dog være skønt nu kan jeg selvfølgelig ikke sammenligne med fødsel af en lille bebs, men har da mine tanker omkring det hele.. 

men som min kære mor siger (der også kun har født store babyer) "ud skal hun jo nok komme" ... Så sandt 

Haha, ja, man har i hvert fald endnu ikke hørt om nogen, der blev derinde

Anmeld

16. februar 2012

Drømme

Ej, hvor ondt at de står og smiler og griner uden at sige hvorfor lige med det samme :b

Men ja, sikke en størrelse ! Det skal nu nok gå alligevel har fået at vide, de fleste fødsler går lettere hvis man ikke ligger på ryggen - altså mindre bristninger

Var lige selv til jordemoder i dag - 38+3 - og den lille her blev skønnet til 3200-3300 gram - utroligt der kan være så stor forskel..

Håber du får en skøn fødsel, og nyd nu, din prinsesse har noget at stå imod med

Anmeld

16. februar 2012

mkb123

M (: skriver:

Haha, ja, man har i hvert fald endnu ikke hørt om nogen, der blev derinde

nej, heldigvis ikke  selvom jeg nu ikke tror at frøkenen kommer af sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.