38+1 - dagen efter JM besøg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

mkb123

Drømme skriver:

Ej, hvor ondt at de står og smiler og griner uden at sige hvorfor lige med det samme :b

Men ja, sikke en størrelse ! Det skal nu nok gå alligevel har fået at vide, de fleste fødsler går lettere hvis man ikke ligger på ryggen - altså mindre bristninger

Var lige selv til jordemoder i dag - 38+3 - og den lille her blev skønnet til 3200-3300 gram - utroligt der kan være så stor forskel..

Håber du får en skøn fødsel, og nyd nu, din prinsesse har noget at stå imod med

ja, kunne ikke rigtigt tolke først hvorfor de grinte sådan, men er glad for min JM, så var nu sikker på, at det var fordi det var "godt nok".

Tænker også at føde på fødestol (hvis dette kan lade sig gøre), men man ved jo ikke hvad man liige synes i "gerningsøjeblikket"  .. Det er simpelthen utroligt så stor en forskel der er på de små.. Min far sagde, at jeg da bare skulle lade være med at spise så meget  hehe

Tak, og i lige måde til dig.. Nu går der ikke lang tid, inden vi skal sende ve-støv afsted 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

L&V

Dejligt med en ordentlig baby. Det var min datter også skønnet til men vejede kun 3668 så bare roligt de kan ta fejl:-) Og det er ikke være af føde bare fordi de er store hovedet har jo samme str

Anmeld

16. februar 2012

mkb123

Månsson skriver:

Dejligt med en ordentlig baby. Det var min datter også skønnet til men vejede kun 3668 så bare roligt de kan ta fejl:-) Og det er ikke være af føde bare fordi de er store hovedet har jo samme str

Ja, det er nemlig også hvad jeg tænker.. Pyt med vægten, bare hun har et lille prinsesse-hovede

Men har lovet min JM at hun skal have oplyst fødselsvægten, for hun er sikker på sit skøn, men hun vil gerne vide om hun skal lagkage 

Anmeld

16. februar 2012

Christina :-)

har lært man ikk kan stole på de scanninger ved mmig var det modsadt de sage han var meget lille var til skut scanning osv men da han kom ud vejede han altså 4 kg og var 54 cm er det lille ?? nej

Anmeld

16. februar 2012

L&V

mkb123 skriver:

Ja, det er nemlig også hvad jeg tænker.. Pyt med vægten, bare hun har et lille prinsesse-hovede

Men har lovet min JM at hun skal have oplyst fødselsvægten, for hun er sikker på sit skøn, men hun vil gerne vide om hun skal lagkage 

He he min jm ringede selv for hun var os nysgerrig. Men oppe på dødsgangen skød 2af deres jm er os på de 4 men nej. Det er os rart når de tåber sig lidt at der så stadig er baby tilbage

Anmeld

16. februar 2012

L&V

mkb123 skriver:

Kan i øvrigt anbefale at stå eller sidde på hug og føde så går det lidt hurtigere og nemmere

Anmeld

16. februar 2012

mkb123

mor-30/10/09:) skriver:

har lært man ikk kan stole på de scanninger ved mmig var det modsadt de sage han var meget lille var til skut scanning osv men da han kom ud vejede han altså 4 kg og var 54 cm er det lille ?? nej

hehe, nej det er jo aldrig med 100% sikkerhed men det er alligevel lidt sjovt med en "målepind"..

Anmeld

16. februar 2012

mkb123

Månsson skriver:

Kan i øvrigt anbefale at stå eller sidde på hug og føde så går det lidt hurtigere og nemmere

Sidder man ikke lidt på hug i fødestolen? Tror sgi ikke jeg har benmuskler nok til at holde mig selv oppe 

Ville bare ønske at hun kom af sig selv, men er sikker på, jeg skal sættes igang - det er kotymen i familien.. 

Anmeld

17. februar 2012

Wimmie

mkb123 skriver:

Ja, som overskriften siger, var jeg til jordemor igår.. Jeg har godt kunnet mærke, at min lille pige i maven ikke var så lille, men var godt nok ved at falde om da min JM stod og grinte/smilte (ikke ondt) da hun ville skønne mig..

Hun fik så en anden ind, og de stod og smilede til hinanden og sagde, jaa, tænker du det samme som mig, hihi, ja hold da op.. Lå der med total svedige hænder og sagde, at nu måtte de gerne uddybe.. De var enige om, at det er noget af en basse jeg har i mavsen... Skønnet til 4000 g  NU må hun gerne komme ud da!

De kan nu også skønne HELT ved siden af 

Min blev skønnet til højst 3200 gram en uge før termin - 5 dage efter fødte jeg en skøn lille datter på 3890 gram 

Jeg håber dog ikke de skyder forkert til den side hos dig, hehe - men har hørt mange hvor skønnet har været langt fra og hvor babyen har været en del mindre end man troede 

Og det er slet ikke sikkert at du går over - i min familie plejer man også at gå over tid, men jeg fødte altså 2 dage før termin (førstegangsfødende)

Anmeld

17. februar 2012

Chalala85

mkb123 skriver:

Hehe, synes helt sikkert din JM har ret Men blev da liidt bleg ved tanken.. Allerede sidste gang jeg var afsted var babyen stor, men med tanke på, at der er 2 uger til termin og vi i min familie altid går over tid... JA, så er jeg altså lige lidt pjevset ved tanken 

Men er blevet enig med JM om, at det er jo hovedet der er det værste.. Og bare hun har et lille prinsesse-hovede, så er vægten ikke så relevant 

hihi lige præcis..men jeg kan sagtens følge dig, jeg har haft en enorm skræk ved at skulle have en på over 4000g... i uge 37 er han skønnet til 2600g meeeen, det er jo kun et skøn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.