Fortæl din fødsel i korte træk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

A&F

Jamen her gik det bare stærkt. Vandet gik ca. Kl 24.00 og jeg havde født vores pige 04.28

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Clisolka

Velkommen til baby - og tillykke med ham 

Jeg blev sat i gang 4 dage før termin pga. graviditetssukkersyge, så jeg måtte ikke gå over termin. De kunne tage mit vand med det samme, da jeg var 4 cm åben. Efter 15 timers veer med ve-drop blev hun taget ved et akut kejsersnit - hun ville ikke ud og havde sat sig fast i mit bækken 

Anmeld

16. februar 2012

Dorthe1986

Da jeg var gået 8 dage over tid, havde jeg i et par dage haft en del plukkeveer, der kom rimelig regelmæssigt, men ikke værre end jeg kunne sidde og læse en bog  Men der 8 dage over, var der pludselige ingenting at mærke og kunne næsten ikke mærke liv. Så ved 18-tiden om aftenen kom jeg ind på FG og fik kørt strimmel og der var det hele perfekt - de kunne endda også måle nogle veer, jeg så bare ikke kunne mærke. Blev skannet, hvor lægen mente, der var meget lidt fostervand, så de satte mig i gang. Kl. 19.25 fik jeg en kvart cytotec og blev sendt hjem og sove. Klokken 3 vågnede jeg og begyndte at have veer, dog med lidt lang tid i mellem. Klokken 8.30 kom vi ind på FG igen, for at få taget vandet... OG SÅ SKAL JEG DA ELLERS LIGE LOVE FOR AT JEG FANDT UD AF HVAD VEER ER! Jeg havde ikke en eneste pause mellem veerne, der begyndte at komme ved 10-tiden, men havde en ide om så naturligt smertestillende som muligt, så valgte akupunktur. Efter en halv time, sagde jeg bare epidural og da den blev lagt, så kunne jeg pludselig snakke og spise og få en lur men så kom smerterne væltende igen og jeg kunne ikke engang sige noget... Og de skruede op og op for blokaden, men hjalp intet... Og klokken 16.20 fik jeg pressetrang og 16.43 fødte jeg min dejlige søn Emil på 54 cm og 3660 g

1. billede er han lige født

2. billede er dagen efter

3. billede er han 9 ½ måned

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. februar 2012

monzemussen

Jeg fik veer kl 21 om aften d. 14 maj. Kommer på fødegangen og bliver tjekket ved 00 - tiden. 1 cm åben. kl 02. kommer jordmoderen og tjekker igen 9 cm åben.

Du skulle se en jordmoder der fik det lidt travlt i og med jeg lå i undersøgelserummet.

Christian var født kl 02:21

Anmeld

16. februar 2012

jeanne-skat

jeg vågnede om morgen kl 10 ved jeg blødte rigtig meget..

havde en foanliggenede moderkage... kl 10,59 er han født med akut kejsersnit ,en måned for tidligt...

det gik rigtig stærkt det hele så var helt chokeret bagefter. men fik en sund og rask dreng

Anmeld

16. februar 2012

Clarasmor2010

Tauf skriver:

Ja hold da op.. Fødte du hjemme? Eller nåde du at komme på sygehuset?

Jeg var allerede på sygehuset jeg skulle sættes i gang. Fik første stikpille kl 10. også første ve der kl 14. Så heldigvis var jeg på sygehuset. Men fik da også at vide at næste gang skal jeg komme ind så snart jeg mærker en ve for det kommer nok til at gå stærkere :-)

Anmeld

16. februar 2012

Kofoed.

Tillykke alle sammen

Mandag klokken 11, stikpille 1. Klokken 20, stikpille to efter 2 timers ctg, grundet høj og uregelmæssig hjerte rytme. Blev indlagt på fødegangen cirka kl 19. "sover" indtil klokken 6-7 stykker nede kasser af smerte stillende. Klokken 11 bliver vandet taget (cirka 2 cm åben). Klokken 14 vedrop. Kl 15 3 cm åben, ber om epi. Kl cirka 17.15 epi kom endelig. kl 17.35 begynder presseveer, mellem 7 og 8 cm åben. 17.45 9 cm, efter næste ve (presseve) fuld åben. Må først presse cirka klokken 18:10, født 18:17 (vist nok, min jordemoder var langt bagud, så alle klokkeslæt efter 15 er cirka tider og hun kiggede først på uret da anastasia navlesnor var klippet, men ssa'en så på klokken ved sidste presseve).

3160 og 51 cm.

Anmeld

16. februar 2012

twinny

Tillykke med lille manden....

Her blev jeg sat i gang kl kl 10.00, mit vand gik kl 11 og jeg fik veer.

Da jeg ankom til hospitalet kl 12-13 stykker var jeg 4 cm åben

kl 15.31 og 15.38 var mine to smukke sønner født.

Anmeld

16. februar 2012

Mamalou

Her kommer min fødselsberetning i korte træk:

Vandet gik omkring kl. 06.00 søndag morgen og kl. 1 søndag nat kom jeg på fødegangen og var 4 cm åben. Kl. 7 får jeg lagt epidural, her er jeg 7 cm åben. De sætter helt stop i veerne, så derfor får jeg ve-drop og mandag kl. 11.40 kommer Villads til verden. 

Fra vandet gik til Villads så verden for første gang gik der 30 timer. Så det var en langtrukket affære. Jeg synes det var en god fødsel og slet ikke som jeg havde frygtet - og på trods af større blodtab og 3 gradsbristning.

Anmeld

16. februar 2012

Fenja09

Havde termin d. 31 Aug og d. 1 Sep fik jeg nogle meget mærkelige "tryk" på maven. De gjorde ikke ondt og havde egentlig ikke planer om at ringe til FG men det mente manden herhjemme at jeg skulle - inden han tog på job.

Ringede til FG kl 07.15 og de troede min moderkage var ved at gå løs, så de sendte en ambulance. Mit vand gik ( som man ser det på film ) i ambulancen og da jeg kom ind på FG og på briksen var jeg allerede 4 cm åben. Der var kl 07.35.

Jeg fik alm. veer og derefter koblingsveer og jeg åbnede mig 6 cm på 20 min. Alberte var født kl 10.03

/Fenja  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.