Fortæl din fødsel i korte træk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.531 visninger
35 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

MyLove E

Har lige set Hjælp, vi skal føde. Og fik så lyst til at skrive kort om min egen fødsel og høre om jeres

Min startede efter en meget lang og kedelig dag hvor sad helt alene HELE dagen. Min mand lå med migræne hele dagen, stakkels mand det også hans fødselsdag.
Kl 23.30 den 12maj gik jeg i seng, men stod hurtig op igen, da jeg begyndte at bløde. 00.30 gik vandet og jeg havde haft 2 veer. 1.30 var der 5min mellem hver ve..
Var åbnet 2-3cm da vi kom på sygehuset 4.30 og så gik det langsomt. men havde veer konstant. kl 18 fik jeg ENDELIG lov til at presse, kl18.44 13 maj kom en meget blå og grim dreng til verden..
Den sidste ve ville ikke komme så til sidste hev hun ham nærmest bare ud.
Han røg et hurtig smut på børneafd. Men han var en meget fin dreng sagde de.. Ja og blev hurtig meget smuk

Det var min kort fortalt. Den tog 19 timer..

Håber i vil dele jeres..

Billede 1. På børne afd.ca en time efter fødsel

Billede 2 7 mdr gammel ( har ikke lige nogle nyer her på com)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Moms

Tauf skriver:

Har lige set Hjælp, vi skal føde. Og fik så lyst til at skrive kort om min egen fødsel og høre om jeres

Min startede efter en meget lang og kedelig dag hvor sad helt alene HELE dagen. Min mand lå med migræne hele dagen, stakkels mand det også hans fødselsdag.
Kl 23.30 den 12maj gik jeg i seng, men stod hurtig op igen, da jeg begyndte at bløde. 00.30 gik vandet og jeg havde haft 2 veer. 1.30 var der 5min mellem hver ve..
Var åbnet 2-3cm da vi kom på sygehuset 4.30 og så gik det langsomt. men havde veer konstant. kl 18 fik jeg ENDELIG lov til at presse, kl18.44 13 maj kom en meget blå og grim dreng til verden..
Den sidste ve ville ikke komme så til sidste hev hun ham nærmest bare ud.
Han røg et hurtig smut på børneafd. Men han var en meget fin dreng sagde de.. Ja og blev hurtig meget smuk

Det var min kort fortalt. Den tog 19 timer..

Håber i vil dele jeres..

Billede 1. På børne afd.ca en time efter fødsel

Billede 2 7 mdr gammel ( har ikke lige nogle nyer her på com)

Hej

tillykke med sønnen - blev han taget med sugekop eller hvad?

Han er meget langtrukken i sit baghoved nemlig.

Jeg kan se, du ikke har været på baby.dk så længe. Velkommen

Din beretning hører vel mest hjemme under "fødselsberetninger" hvor du vil kunne læse fra nu af og til nytårsaften om alle vi andres fødsler.

Så hvis ingen svarer dig her, så kig der :-)

Moms

Anmeld

16. februar 2012

klmf

Vandet gik halv fire om morgenen, dagen efter termin. På sygehuset med det samme pga. grønt fostervand. Vedrop sat op ved 10-tiden for at sætte fut i det.
Kl.11 til 14 SINDSSYGE, VANVITTIGE, FULDSTÆNDIGE SØNDERRIVENDE SMERTER UDEN AT JEG ÅBNEDE MIG - AAAAAARRRGGGGHHHHHHHHHH. Kl.14: Epidural (desværre først i 3.forsøg, men da den først var lagt: anæstesiens gave til fødende kvinder)
Aaaaaaahhhhhhh, 'puste ud pause' mellem 14 og 15 inden der igen blev skruet op for vedroppet.
15-19: Udvider mig 8 cm.
19-21: Frustrende pause. Bum bum... får lidt at spise og hyggesnakker med den jm-studerende.
21.00 presseveerne begynder.
21.16. BABY ER UDE!!
Blev syet indtil lidt over kl.22 og kom på barselsgangen ved 1-tiden.

Hvis man lige trækker de tre timer mellem 11 og 14 fra, så var det en god oplevelse som jeg glæder mig at være påden anden side af en gang til

Anmeld

16. februar 2012

B&J

den 1 marts gik mit vand hos jordmorgen, vi gik op for at få lagt stik pille og kom hjem skullde der ind næste dag for at blive tjekket og ha lagt ny stikpille og tjekke hjerte osv alt var fint vi blev på sygehuset.

den 3marts kl 21.20 ca fik jeg ver min krop gik i chok begynde at ryste helt vildt og kastede op, kom ned i bad dejlig kom ind på stuen der efter kan jeg knap nok huske noget men fik afvide at jeg fik en epdb. og skreg fordi det gjorde ondt og eller lå jeg bare der og havde ondt og fik vand og saft og massage...

da kl var 12 var jeg åben , de sagde jeg selv skulle gå der over og det første jeg tænkte var det kan jeg sku da ikke jeg skal snart føde.. men jo kom der over, da kl var 12.10 fødte jeg vores søn på 10 minutter og uden af sprække yes var heldig...

Anmeld

16. februar 2012

lycly

Mit fødselsforløb var ret kort, så det kan nærmest kun fortælles ret kort

Jeg fik veer om morgenen kl 6.30 ca, kom ind på Hvidovre 18.30 og var 4 cm åben . Min datters hjerterytme var meget høj, jeg blødte og en blodprøve fra hendes hoved viste at hendes blod var lidt lyst i det. Så efter 1 times tid fik jeg at vide, at det ville ende i enten sugekop eller ks. For hun ville ikke kunne klare at gennemgå normal fødsel . Efter et kvarter ca blev det meget hurtigt besluttet at det skulle være akut kejsersnit. Hun kom ud 20.30 og var helt perfekt og rask

Anmeld

16. februar 2012

EKBJ

B&J skriver:

den 1 marts gik mit vand hos jordmorgen, vi gik op for at få lagt stik pille og kom hjem skullde der ind næste dag for at blive tjekket og ha lagt ny stikpille og tjekke hjerte osv alt var fint vi blev på sygehuset.

den 3marts kl 21.20 ca fik jeg ver min krop gik i chok begynde at ryste helt vildt og kastede op, kom ned i bad dejlig kom ind på stuen der efter kan jeg knap nok huske noget men fik afvide at jeg fik en epdb. og skreg fordi det gjorde ondt og eller lå jeg bare der og havde ondt og fik vand og saft og massage...

da kl var 12 var jeg åben , de sagde jeg selv skulle gå der over og det første jeg tænkte var det kan jeg sku da ikke jeg skal snart føde.. men jo kom der over, da kl var 12.10 fødte jeg vores søn på 10 minutter og uden af sprække yes var heldig...

HAN ER DA NOGET AF DET SØDESTE JEG HAR SET!!!

Anmeld

16. februar 2012

B&J

EKBJ skriver:

HAN ER DA NOGET AF DET SØDESTE JEG HAR SET!!!

Mange mange mange tak hvor er du bare super sød og sikke dejlig ord....

Anmeld

16. februar 2012

Clarasmor2010

Kan gøres meget kort ;-) - fik første ve kl 14 fødte kl 16.28 :-D

Anmeld

16. februar 2012

EKBJ

B&J skriver:

Mange mange mange tak hvor er du bare super sød og sikke dejlig ord....

Hvad hedder den dejlige dreng?

Anmeld

16. februar 2012

morethanperfect

Mit vand gik om aftenen fredag d. 5 nov. under vild med dans

Jeg ville lige vente og se om der kom veer , men det gjorde der ikke , og jeg faldte i søvn ..

Om morgenen ringede jeg til FG og sagde mit vand var gået , og de ville gerne se mig .. 
Jeg kom derind og blev sat igang med vedrop (hvilket jeg var rigtig glad for) og veerne kom væltende
Blev sat i gang ved 14  tiden ca ..
Vi prøvede alt mulig , men intet hjalp på hvor ondt det gjorde , og iltmasken kunne jeg slet ikke klare , så fik epidural blokade ca. kl. 20 ..
Fra kl. 20 og til ca. kl. 22 mærkede jeg slet ikke smerterne overhovedet , så spiste toastbrød og drak saftevand
På de to timer havde jeg åbnet mig 4-5 cm. og var nu klar til at presse .. Kl. 22.30 kom presseveerne og han var ude 22.46

Han var slet ikke fyldt med blod og slim som de er når de kommer ud , han var helt ren og fin .. JM sagde det var fordi han var blevet skyllet ren af alt vandet der kom med ud .. 

Fantastisk oplevelse !! 

1. billede et døgn gammel .. 

2. billede 15 mdr. gammel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.