putteritual kan skade barns hjerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

dola

Tja boogen har nu også sine meget gode råd, især til dem der skal gå tur med barnevognen for at få ungen til at sove eller folk der flytter deres børn fra fx. sofaen når de er faldet i søvn.

Det vil svare til at en voksen faldt i søvn på sofaen og vågnede i sengen, det ville skræmme de fleste og det er den oplevelse barnet får. Desuden gør de meget ud af at barnet skal opleve regelmæssighed i sin hverdag så han/hun kan finde ro om aftenen!

Bogen gør meget ud af at barnet skal lærer at sove og at man kan starte allerede ved 3 måneder med rutinen så den ikke pludselig skal lære det fordi den snart skal i vuggestue eller hvad ved jeg.

Synes selv det lyder barsk at man skal lade barnet græde men stadig gå ind til det med mellemrum, men alle dem jeg kender som har brugt metoden har været 100% glade for den, og der er altså tale om ultra kærlige forældre der også vil deres børn det bedste, også selv om det er barsk ikke barre at give efter for ungerne når de klynker, synes det er vildt overdrevet at tale om omsorgssvigt!!!!!!
Ungerne er både kvikke og sociale og harmoniske!

Kunne godt fremhæve en del jeg kender som ikke har prøvet metoden og som også bruger sengen som en trussel, det synes jeg bestemt ikke om!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

MorEllen

roenlund skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-48208057:puttemetode-kan-skade-barns-hjerne.html

Det var da rart at læse en sådan artikkel Her får pigen heller ikke græde sig i søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.