putteritual kan skade barns hjerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

roenlund

132319 skriver:

Alt er relativt og jeg synes ikke at artiklen reflekterer over at det jo trods alt er forældrene der kender deres børn allerbedst.

Min datter kan/vil IKKE falde i søvn hvis jeg er i rummet, overhovedet! Jeg kan sidde derinde i 2-3 timer og nusse, synge og lulle og hun lægger sig bare ikke til at sove!

At hun klynker lidt i 3-5 minutter inden hun sover, har jeg intet problem med, hun ved hvor jeg er og falder som sagt bare ikke i søvn hvis jeg er hos hende.

for mig er der stor forskel på at klynke lidt og at græde... Jeg mener ikke at et barn skal græde uden trøst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Nessie

Jeg forstår ikke at folk har hjerte til at lytte til at deres små græder og græder og til sidst falder i søvn.

Nogle gange tager det bare længere tid end andre, og nogle gange må man "skændes" med barnet, om det skal sove eller ej.

Men aldrig lade dem ligge og græde uden at gå ind og trøste.

Daniel er også begyndt at råbe "mooor", når han ikke vil sove (sjovt nok råber han aldrig på far ), og jeg kan da ikke bare ignorere ham, selvfølgelig går jeg derind når han kalder, også selvom det er langt over sengetid og han nægter at sove

Anmeld

15. februar 2012

kimfrit

132319 skriver:

Alt er relativt og jeg synes ikke at artiklen reflekterer over at det jo trods alt er forældrene der kender deres børn allerbedst.

Min datter kan/vil IKKE falde i søvn hvis jeg er i rummet, overhovedet! Jeg kan sidde derinde i 2-3 timer og nusse, synge og lulle og hun lægger sig bare ikke til at sove!

At hun klynker lidt i 3-5 minutter inden hun sover, har jeg intet problem med, hun ved hvor jeg er og falder som sagt bare ikke i søvn hvis jeg er hos hende.

der er jo også forskel på at klynke og græde, synes jeg. Hvis min datter bare klynke brokker sig går jeg heller ikke derind, men hvis hun græde kunne jeg aldrig finde på at lade hende ligge, det bryder mit

Men jeg har også et kamera på hende,så jeg kan holde øje med om hun står op eller ligger ned og klynker lidt, det er rart

Anmeld

15. februar 2012

132319

roenlund skriver:

for mig er der stor forskel på at klynke lidt og at græde... Jeg mener ikke at et barn skal græde uden trøst...

Næh men der er vi så bare forskellige.

Jeg kan sagtens høre forskel på om det er "Jeg GIDER ikke at sove, selvom jeg er drøntræt" gråd (udsættelsesgråd om man vil) som varer kort tid og reel ulykkelig gråd. Ved sidstnævnte går jeg naturligvis ind til hende.

Det skal i øvrigt siges at hun ikke ligger i et mørkt rum med lukket dør. Hun har happy lights tændt og døren står på klem.

Anmeld

15. februar 2012

L&V

132319 skriver:

Men son jeg læste det så var det jo med at græde sig i søvn og det lyder jo heller ikke til det er det du gør.. 

Anmeld

15. februar 2012

132319

Månsson skriver:

Men son jeg læste det så var det jo med at græde sig i søvn og det lyder jo heller ikke til det er det du gør.. 

Nogen gange gør hun, jo. 

Det er egentlig mest fordi hun ikke har noget sprog endnu, for nogen gange slår hun over i "Nej nej nej nej" når hun har "skældt lidt ud" og så lægger hun sig til at sove.

Hvis hun kunne sige " jeg GIDER ikke at sove", tror jeg at hun havde gjort det i stedet for

Anmeld

15. februar 2012

maria_wlt

132319 skriver:

Lige mine ord..

Her i huset gør vi det samme.. 

Ene får lov til at klynke lidt og hvis hun skriger så går jeg ind og lægger hende ned og nusser hende lidt..

Men at blive derinde og nusse med hende gør hende total umulig..

Så ja alt er RELATIVT..

Anmeld

15. februar 2012

L&V

132319 skriver:

Nogen gange gør hun, jo. 

Det er egentlig mest fordi hun ikke har noget sprog endnu, for nogen gange slår hun over i "Nej nej nej nej" når hun har "skældt lidt ud" og så lægger hun sig til at sove.

Hvis hun kunne sige " jeg GIDER ikke at sove", tror jeg at hun havde gjort det i stedet for

He he åh er det med den på Vil selv bestemme

Anmeld

15. februar 2012

Meilby

Jeg mener bestemt heller ikke at børn skal græde sig i søvn, men vores søn har "lært" at falde i søvn ved at få¨lov at ligge lidt. Vi læser en historie, synger en sang og kysser så godnat

Han græder sjældent, men da han var lille og skulle til at lære at blive puttet i hans seng og ikke i mine arme gjorde vi det at han fik lov at ligge lidt måske 3-5 minutter efter vi havde læst og sunget selvfølgelig, og så gik vi igen ind sagde godnat og nussede ham hvis han græd Der gik ikke mange dage før han faldt i søvn helt uden bøvl Vi bruger faktisk samme metode i den instution hvor jeg er, og det kører rigtig fint

Men nej selvfølgelig skal børn ikke græde sig i søvn, slet ikke

Men jeg syntes stadig også at børn skal lære at falde i søvn selv

Anmeld

15. februar 2012

132319

Månsson skriver:

He he åh er det med den på Vil selv bestemme

Oh yes, sådan har hun været længe -Også til middagsluren, den lille orm 

I vuggestuen ligger hun sig selvfølgelig bare til at sove med det samme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.